@Diva: Dank je voor de tips. Ik had die uitsteker ook zien liggen, maar ik begrijp niet helemaal hoe je het dan zo krijgt. En die kleuren erop? Hoe doe je dat dan? Ben wel benieuwd of je zo een setje kan vinden!
Is van Blossom Sugar art. Je rolt je fondant uit en steekt het bloempie eruit. Dat bloempie leg je in de veiner, dat is dat roze ding. In de holle! kant. Vervolgens klap je de veiner dubbbel zodat de bolle kant op dat bloempje komt. Klein beetje aanduwen en klaar!! Je kan 'm eruit halen en laten drogen in een bol glas bv. Of in een eierdoosje. Als je gumpaste gebruikt rol je dat heeeeeel dun uit. Dat is dan ook heel snel droog. De kleur krijg door te dusten. Dust is poeder in kleine potjes. Er zijn potjes met een beetje glans maar ook zonder. Voor de bloemen gebruik je ip die zonder glans. Dan lijkt het echter. Maar natuurlijk is het eigenlijk: gebruiken wat je mooi vindt. De roze veiner zou je heeeeel licht in kunnen smeren met crisco, laat de bloem net wat makkelijker los.
Patriciavt
Geplaatst: 26-04-12 09:24
roosje78 gefeliciteerd met je verjaardag!!
Ja, bloemetjes zijn eetbaar (althans, met tylose blijft fondant toch ook gewoon eetbaar? ) en gemaakt met een uitsteker en bijbehorende mold. Súpersimpel en zó leuk om te doen Ik heb er een geel bolletje nog ingelegd en ben later toen ze wat uitgehard waren nog aan de slag gegaan met poeder voor dat roze in het midden
Diva, ik deed idd in het diepe deel wat crisco (aangebracht met een zacht kwastje) en op het hoogste punt van de andere kant ook, dan laten ze super los!
Crista
Geplaatst: 26-04-12 09:25
Wouw wat een mooie creaties allemaal weer, en dames wat gaan we hard! Ik heb afgelopen week weinig bak-tijd gehad, hoop er van het weekend weer aan toe te komen!
is het trouwens geen idee om van dit topic een Huiskamertopic te maken? Kunnen we tot de 500 pagina's en kunnen en mogen we ook een beetje afdwalen
Jaaaa!! Daar is ie. Heb ik 'm hier net in mijn hand, zie ik dat de uitseker er niet in zit!!! Dat wordt zoeken tussen al die taartspullen. Maar niet nu, nu strijken
www.justenjoyit.nl heeft ze, maar weet niet of ze op de website staan. Ze hebben ze iig in de winkel dus als ze niet op de site staan kan je misschien ff bellen Verder weet ik niet waar ze te krijgen zijn.
Heb net nog ff gegoogled op de PME cursus maar hier in de buurt niks. Bij Zoet en Zo wel Wilton Cursussen, maar die staan voor dit jaar niet meer in de agenda. Jammer hoor. Bij mij in de buurt alleen maar basis workshops taart maken en daar heb ik niks aan.
Ik ga vanmiddag ook maar weer eens een cake bakken, vullen en decoreren!
Een huiskamer topic lijkt me een goed idee...
spotless
Geplaatst: 26-04-12 10:41
Volgens mij is er al eerder voorgesteld om er een HK van te maken. Het nadeel daarvan is dat het voor "nieuwe" bakkers dan eigenlijk niet meer te vinden is...
Amyyy
Geplaatst: 26-04-12 10:45
Ik denk dat een huiskamer topic voor dit topic niet nodig is, zoveel wordt er toch niet offtopic gekletst? Ja af en toe een beetje maar dat te verwaarlozen eigenlijk:)
En in een HK topic hoef je niet on topic te blijven. Over een paar maanden gaat het dan helemaal niet meer over taarten Het eerst topic is eerst naar HK verplaatst, maar toen uiteindelijk toch weer terug naar VT. Een HK ernaast kan natuurlijk altijd.
Blijf inderdaad maar lekker hier met het topic. Zou juist zonde zijn als het heel erg offtopic gaat. Over taarten kletsen is toch leuk genoeg En eens in de zoveel tijd weer een nieuwe heeft ook wel wat.
Ik wist wel dat het uit een malletje kwam ( heb hem zelf ook ) Maar ik bedoelde meer het materiaal, maar het is dus fondant.
Ik heb gisteravond gestoeid met een strik, helaas is mijn tylose niet zo goed, het hard niet uit. De mevrouw van de winkel zei dat ik dan misschien te weinig had gebruikt, gister dus een hele theelepel erin gedaan, maar nog steeds gebeurd er niets, alles is nog zacht en flink kneedbaar. Vandaag weer terug geweest naar de winkel, heb een potje andere tylose mee gekregen en ze ging zelf die andere uit proberen om te kijken wat er nou mee is ( ze had het net ). aardige vrouw trouwens bij ons.
Heb je het wel laten rusten ullaatje? Ik krijg vandaag mijn tylose binnen. Hopen dat het bij mij wel lukt!
KozieZ
Geplaatst: 26-04-12 11:33
Weet je zeker dat dat aan je tylose ligt? Heb dat namelijk nog nooit gehoord dat dat kan... Welk merk fondant gebruik je? Meestal ligt het daar namelijk aan.