Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:02

Ik heb net 2 brokjes noten vruchten taartje gesnoept, lekkerrrrrrr

Vanavond aasten, uit werk snel banaan erin proppen en dan paard inladen, alles regelen, thuis eet ik wel wat kwark met noten ofzo, compenseert de noten vruchten taart l-)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:38

Haha pff maar moet je ook niet ene beetje groenten nog hebben dan?

Zo net mijn lekkere soepje op :) Had ook nog even snel een heerlijke sla gemaakt. Lekker knapperige rucola met een paar tomaatjes, pompoenpitten, zonnebloempitten, sesamzaadjes, beetje gembersiroop, olijfolie en balsamico mjamm!

Best best wel moe (rugpijn) dus ga denk ik heel eventjes op bed liggen. Hoe lang na de maaltijd mag je even op bed? Of maakt dat niet uit?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:57

Ik heb al rauwkost salade op en had vanmorgen een boerenkool smoothie ;-)
Lekker die salade hmmm

Ik ga dinsdag uit eten, althans naar 1 of ander biologisch bedrijf/restaurant, soort teamuitje ben benieuwd

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:57

@ maartpaard volgens mij maakt dat niet echt uit hoor

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 15:59

wij hebben vanavond verse friet :+
sinds dinsdag hebben we weer een frituurpan (sinds mei was die eigenlijk ongebruikt, zou em schoonmaken voor we op reis gingen, alleen is dat nit gebeurd... die heeft dus te lang buiten gestaan en was gaan roesten :evaw: en dan ga ik em echt niet meer schoonmaken, was zo'n 20 euro ding ) en vrienlief wil graag gebakken aardappels eten. Gezien de hoeveelheid aardappels die ik nog heb liggen ga ik dus zelf maar frieten maken :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:03

Wij gaan vanavond barbeknoeien. Het is namelijk zulk mooi weer... _O-

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:14

Haha iedereen gaat weer lekker tekeer dus vanavond :D Goed om te horen!! Nou ik ga weg, lekker in de file staan vrees ik. Ben benieuwd wat ik voorgeschoteld krijg vanavond!

Colway, je hebt zeker inspraak gehad bij het organiseren van het teamuitje? ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 17:24

ik vind frietjes niet heel erg lekker :')
ik eet lekker broodje kip :9

maar ws wel flink zondigen met een wit bolletje ipv spelt bammetje :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:27

Mri schreef:
ik vind frietjes niet heel erg lekker :')
ik eet lekker broodje kip :9

maar ws wel flink zondigen met een wit bolletje ipv spelt bammetje :')

Stoute meid :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 18:10

van frietjes gaat mn stoelgang sneller :')
En dusdanig sneller dat ik het niet een nacht vol kan houden en er minimaal 1 keer uit moet om "te lozen" zeg maar :')
en dat met schoon/nieuw vet :roll:

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:58

Oeeh maar zelfgemaakte frietjes zijn wel lekker! Wij hadden zelfgemaakte pizza zonder kaas met tonijn en lekker veel groente.. Nouja wij.. Ik, die van mijn vriend ligt nog in de koelkast die moest onverwachts mee voetballen.

Filet american was ook niet zo best hé? Ik eet 't nooit, dat scheelt, vind 't niet lekker.
Leverworst vind ik ook wel lekker, heb ik al tijden niet meer op eigenlijk. Maar je hebt ook leverworst met van die stukjes erin, bleeegh, daar ga ik echt van over m'n nek! :)) Heb nog wel van die potjes leverpastei staan van unox, zal ook wel veel troep in zitten? :+ Staat ook al maanden in de kast..

Dat stuk over vitamine D klinkt eigenlijk wel heel logisch. Ik voel me swinters ook altijd zo moe en lamlendig.. :+ Het gaat nu eindelijk weer wat beter. Omega 3 maak ik me niet zo druk om, chiazaad zit daar bomvol mee en dat eet ik elke dag minimaal een eetlepel!

Hoe gaat 't bbq'en phorm, is 't wat te doen buiten of zitten jullie binnen? :+
Colway succes met het verhuizen van je peerd! Heb je wel genoten van je overheerlijke taartje? :D
Ik heb vanochtend in ieder geval genoten van een stroopwafel.. := :9

MrUlbe wat balen je stages je zo tegen vallen.. Ik heb dat eigenlijk ook gehad, heb communicatie gestudeerd en vond de studie heel leuk maar de stages vielen mij ook erg tegen.. Heb de opleiding wel afgemaakt (zat toen ook al in het laatste jaar) en ben daarna aan het werk gegaan in een hele andere richting. Wilde eigenlijk nog wel een opleiding doen maar een tweede opleiding is niet te betalen..

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:36

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 broodjes met hagelslag met een glas water
L: een mexciaanse wrap van gister, 2 broodjes met ardennerpate en een glas melk
A: zelfgemaakte groentequiche met ham/kaas en gebakken aardappeltjes.

Tussendoor glazen water en eigenlijk niks gesnoept. Maar de dag is nog niet voorbij natuurlijk. :P

Heb ook die aflevering over Filet American gezien en het schokkendste vond ik misschien nog wel dat bij 30% van de broodjes geloof ik ook varkensvlees werd aangetroffen en rauw varkensvlees is dus niet goed voor je, kan zelfs gevaarlijk zijn. Niet echt wat je verwacht..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:43

Ja echt erg...hoorde het op de radio...sws eet ik vrijwel geen varkensvlees..

Col is verhuisd, ging prima, stond lekker te smikkelen in zijn nieuwe stal

Nu nog eten, lekkere kalfsoester

Heb net mn bestelde schilderij binnen, heb een foto van vrienden als hed kandi style laten bewerken (hip lounge ibiza style) erg mooi geworden. Vriendin is 50 geworden dus gaan we morgen overhandigen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:46

We zijn net begonnen Roelke! En wel gewoon buiten ja, anders zijn we er morgen niet meer :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:48

ow over die goij bessen, ik doe ze niet eerst wellen. Doe ze zo in de yoghurt. Ik vind ze wel lekker, soms wel een beetje taai idd..
Fijn dat de verhuizing goed ging!

Wat een hip cadeau trouwens, ik hou ook wel van originele cadeau's (geven en ontvangen ofcouse! :D ). Zijn ze vast blij mee!

Haha nou ik heb ook wel eens mensen gezien die in de garage gingen bbq'en.. Ook niet echt ideaal lijkt me. :+ Eet smakelijk!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:59

Colway, fijn dat het goed ging, is toch altijd een beetje spannend. En leuk teamuitje, tenminste, dat is nog even afwachten natuurlijk, het lijkt leuk :D

Verse frietjes zijn lekkkkerrrr maar dan wel uit de Actifry :9

Het is super weer om de bbq-en :brr: Ach, als t maar lekker is :+

Mijn paard gaat morgen verhuizen. Was eigenlijk de bedoeling om 8 april weg te gaan maar dat is ietwat gewijzigd en vervroegd. Ipv zand om een pad aan te leggen, is er bouwafval gestort met daarin heel veel glasscherven, schroeven, plastic, bakstenen etc. Ik ga niet wachten tot er wat gebeurd, dus ik ga morgen al over...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:01

Bouwafval? En daar moeten de paarden de hele dag op staan..? Klinkt niet best nee.. waarom is dat gedaan?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:06

Ja puin, zand, glasscherven, bakstenen, keien, schroeven, spijkers en plastic en alles er tussen in.

Daarmee wilden ze een stukje blubber minder blubberig maken en ophogen, zodat er straks tegels opgelegd kunnen worden. Tsjaaa, toch beter om dan gewoon normaal zand te gebruiken ipv puin.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:08

Oei, balen.. Wel fijn dat je zo snel een ander plekje gevonden hebt! :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:08

Ik heb even een vraagje. Ik heb net een smoothie met karnemelk, banaan en mango gemaakt, maar uiteraard heb ik teveel gemaakt en krijg ik het nie op haha. Kan ik dit in de koelkast tot morgen bewaren? Of gaat het dan schiften?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:16

Oe Babeth, geen idee :n Alhoewel banaan niet erg lang houdbaar is, wordt normaal al snel bruin, weet niet of dat in een smoothie ook zo is. Was ie wel lekker?

Roelke, ik had al wat gevonden, stal stond al leeg, dus kon daar eigenlijk al eerder terecht, maar zat met opzeg termijn van oude stal. Die heb ik nog steeds maar de kosten wegen daarvan niet op tegen eventuele vee arts kosten mocht er wat gebeuren. Keuze was snel gemaakt.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:18

Jah hij was heerlijk!! Alleen best machtig haha. Zeker net na avondeten hihi.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:08

Ik zou het niet bewaren...ik drink het dezelfde dag op...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:36

Ik zou het ook niet doen. Vitamientjes blijven er geloof ik ook maar een halve dag in zitten.

Zo bij oma hadden we bietjes met aardappel, sla en een speklappie. Zooooo lekker! Mijn oma kan die echt als de beste maken hihi!

Ze gaat me binnenkort leren hoe ik ouderwets brood kan kneden zonder broodbakmachine. Dan gaan we naar de molen om daar speltmeel te halen. Ze zei al dat brood tegenwoordig zo anders smaakte, heel anders dan vroeger, toen heb ik haar even de openingspost van het receptentopic voorgelezen en ze was het er volledig mee eens! Echt grappig :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:44

Ik heb ergens in deel 1 van dit topic geleerd dat na een aantal uur de vitamines uit een smoothie verdwenen zouden zijn.. Ik zou dus niet te lang wachten met opeten :)

Vriendje en ik gaan ff die aflevering over filet americain zien zometeen, het was zelfs op het nieuws :P

Vandaag geen superdagje gehad, heb rond 17.00 twee extra speltboterhammen gegeten en pas laat (21.00) lasagna, waardoor ik nu echt een volgepropt gevoel heb.. Weer teveel koolhydraten op. Ik heb er echt zo'n behoefte aan, nadat het is echt niet goed voor me, ik beweeg er niet genoeg voor. Ik moet nodig afkicken van de koolhydraten.. Waarschijnlijk ben ik morgen weer aangekomen.. Bleh!

Ik eet ook iedere ochtend chiazaden door de smoothie btw :) zouden die, net als noten, de suikerpiek neutraliseren na het fruit? Of kan ik het beste wat noten pakken als ik een smoothie van voornamelijk fruit heb gemaakt?