Ik zal in ieder geval deze dagen er veel informatie over op gaan zoeken. En vanaf morgen maar alvast stoppen met brood eten en ontbijtkoek,rijstwafels en dat soort dingen. We hebben genoeg magere kwark en ei dus daar eerst maar mee beginnen. Toch beter dan brood lijkt mij..
mag je trouwens wel een schepje zoetstof in je magere kwark doen of is dat echt not-done?
Oh oliebol Vind het zo vies zonder Maarja het moet maar.. Wen er vanzelf wel aan denk ik..
Miryamk
Geplaatst: 24-02-12 18:55
Imo ogen is gezond eten: dicht bij de natuur blijven, zoveel mogelijk biologisch en géén slechte E-nummers. Dus vlees ook biologisch en zonder toevoegingen. superboekje http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... 4005600642
Dat snap ik.. Maar ik ben 16 en ik mag grotendeels meebeslissen wat er in huis is maar ook niet alles. Dus ik kan echt niet alle Enummers uitsluiten of helemaal biologisch gaan eten. Denk toch dat mijn vader altijd de kiloknallers etc. zal kopen helaas. Ik probeer nu al zo veel mogelijk de E nummers te vermijden in het avond eten door vers te koken. Dus zelf pasta saus etc maken
_Malu_
Geplaatst: 24-02-12 18:59
Ben het helemaal met je eens Miryamk! Ik probeer ook zoveel mogelijk biologische groenten te eten, vlees is bij mij altijd biologisch of scharrel.
Verder eet ik alles zo puur mogelijk en maak ik alles zelf, geen pakjes of kant-en klaar maaltijden.
Ik eet wel koolhydraten, maar alleen complexe, geen snelle (behalve fruit dan)
Miryamk
Geplaatst: 24-02-12 19:17
Tja als je 16 bent zou je je inderdaad een beetje moeten aanpassen, maar het is niet onmogelijk. Ik vind het ook wel eens lastig te combineren met een gezin, maar die hebben er gelukkig wel begrip voor. Het is alleen een beetje lastig qua budget
Malu ik eet ook fruit maar dan in mijn kh-uurtje, prima te doen zo, zelfs pure chocolade gaat er wel eens in Kip koop ik trouwens ook de scharrelversie, anders wordt het me te duur
_Malu_
Geplaatst: 24-02-12 19:22
Haha ja biologsiche kip is niet te betalen. Moet zeggen dat ik vis ook eigenlijk zelden biologisch haal, zalm is al zo duur en naja ik kan me niet verplaatsen in een zalm dus sielugh vind ik m niet
Miryamk
Geplaatst: 24-02-12 19:24
Ik koop ook alleen scharrelzalm
Miryamk
Geplaatst: 24-02-12 19:24
En vrije uitlooptonijn
_Malu_
Geplaatst: 24-02-12 19:32
haha uitzwemtonijn
Miryamk
Geplaatst: 24-02-12 19:36
_Malu_
Geplaatst: 24-02-12 21:28
Net een gerecht op met spruitjes uit de wok... vond ze te rauw , maar ze waren idd niet bitter.....
Volgende keer eerst maar even kort stomen voor ik ze wok, misschien helpt dat... of weten jullie iets beters? Ik wil niet van die doorgekookte bittere spruiten
Zo hoop geklets, leuk om bij te lezen. Ik zou ze inderdaad even kort koken de volgende keer. Doe ik vaak met broccoli of boontjes ook. Worden ze makkelijker en sneller 'gaar' met wokken
Hier was het zuurkoolschotel uit de oven vanavond.
Ik eet fruit inderdaad ook met yoghurt, als ontbijt. Wat eten jullie voor ontbijt? Ik wil ook graag wat varieren en de yoghurt door wat anders vervangen maar vind het lastig..
Ik eet vaak een speltpannenkoek als ontbijt ( recept heb ik hier eerder genoemd) Is gezond en de komende 4 uur zit ik vol en heb ik veel energie. Af en toe neem ik ook havervlokken gekookt in water met banaan en kaneel. En dan op het laatst nog wat fruit of rozijnen erdoor. Ook erg vullend ontbijt.
Ik hou meer van een zoet ontbijt, maar heel soms heb ik trek in een hartig ontbijt en dan maak ik een omelet van 1 ei en 2 eiwitten met ui, gerookte kipfilet, tomaat of spinazie.
Je kunt ook quinoa met appel en kaneel eten als ontbijt, wat rozijnen erdoor. Lekker voor de afwisseling en ook gezond en voedzaam.
Spruitjes kan je prima wokken als je ze eerst in 4en snijdt, en dan ook echt 45 minuten in de pan bakken.
Phylos
Geplaatst: 24-02-12 22:11
Ik eet nu altijd magere kwark met lijnzaad, rozijnen en muesli + noten. De muesli wil ik gaan vervangen, door of bio muesli of door het zelf te maken van verschillende noten, havervlokken en rozijnen (ook een beetje prijsafhankelijk)
Verder ga ik zeker ook eens de dingen van Maru proberen, alleen omelet vind ik lekkerder voor tussen de middag. Eet ik minstens 1x per week. En dan lekker met groentes erin en eventueel wat kaas
Laatst bijgewerkt door Phylos op 24-02-12 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Phrono
Geplaatst: 24-02-12 22:12
Ik eet mijn yoghurt inderdaad met fruit, kaneel (of pure cacao) en chiazaad en een klein schepje dorset cereals. Quinoa heb ik nog nooit gegeten dus ga ik ook maar eens proberen, thanks! Het recept van de pannekoek heb ik inderdaad al opgeslagen ga die ook eens proberen, nooit aan gedacht om dat als ontbijt te nemen
_Malu_
Geplaatst: 24-02-12 22:13
Miryamk schreef:
Spruitjes kan je prima wokken als je ze eerst in 4en snijdt, en dan ook echt 45 minuten in de pan bakken.
45 min In het recept wat ik had stond 2 min... vandaar dat ze nog keihard waren... naja RAW food is wel gezond...
Ommelet ook wel goed idee eet ik nooit wel erg lekker...speltpannekoeken ook maar proberen...
Collie2008
Geplaatst: 25-02-12 11:57
Ik heb vanmorgen fries roggebrood geprobeerd met die groene sandwichspread was dat best wel te doen en een beetje kwark en een appeltje en een uitgeperste grape fruit goed begin van de dag
Phrono
Geplaatst: 25-02-12 12:11
Klinkt goed Colway! Roggebrood heb ik al heul lang niet meer gegeten. Is het ook lastig om helemaal geen brood te eten? Ik zou het echt enorm missen denk ik...
Ik heb vanochtend een hele mango, banaan, 2 aardbeitjes, schepje chiazaad, yoghurt en een klein beetje perensap in de blender gedaan met wat chlorella en kaneel. Moet toch nog steeds wel wennen aan de smaak van clorella, vind het echt smerig.. Maargoed ik wil het toch nog even volhouden om te kijken of mijn huid er van opknapt. De helft neem ik vanmiddag, staat nog in de koelkast..
Ik ben echt gek op vers belegde broodjes toch mis ik het niet maar in het weekend mag ik af en toe een lekker vers bolletje hoor Ik merk vooral dat het me goed doet, en ben ook gek op lekkere salades dus dat is wel te doen
Haal wel 1 keer in de 2 weken ofzo een notenbol (groot soort rond brood met heel veel noten) erg veel calorieen, maar noten zijn gezond, dus daar neem ik soms smorgens een plakje van. Dus 100% brood vrij ben ik niet. Maar denk wel voor 90%
Las vanmorgen nog heel stuk over brood en dat tarwe tegenwoordig zo bewerkt en ook gemaniupuleerd is dat het niet zo gezond meer is, tel daar de gist bij op
en we denken vaak dat als we heel donker brood eten dat we gezond eten, maar vaak staat het stijf van de kleurstof