Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:10

Leuk topic!

Ik ben erg fan van het boek 'de dunne vegetariër', lekkere recepten en vaak ook niet flauw...

Had vorige week vegasmeer'worst' van de Biologische supermarkt, maar dat was niet echt lekker :r
Heb 1x een soort boterham'worst' bij de AH meegenomen, die ging wel!

Vegafilet americain ga ik ook eens naar kijken :j

Anoniem

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:13

De dunne vegetariër heb ik een paar jaar geleden van mijn oom gekregen (en toen was ik nog niet eens vegetariër) maar eigenlijk helemaal niet aan toe gekomen := Zijn het makkelijke recepten? Meestal ben ik druk druk druk dus kom ik weinig aan leuk koken toe :P

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:15

Ja zijn hele makkelijke recepten :j ook snel klaar... Meeste staat met een half uurtje wel op tafel! +:)+

Die salades zijn ook echt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:26

Ok klinkt goed! Maar een keer uitproberen dus :D

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:48

Taco's zijn toch nie veggie? Daar zit toch kip in? Weet niet wie dat hier vorige pagina schreef, maar alhierin BE zijn taco's toch met kip in, hoor.

Knakworst! BAH! Dat smaakt verschrikkelijk, zowel in vleesvorm als in veggievorm.

De dunne vegetariër heb ik niet, wel de dikke. Geen handig boek, vind ik :n
Verder héél veel kookboeken hier, waaronder één kookboek: vegetarisch vanaf de wieg :) Heb ik lang naar moeten zoeken omdat ze t niet meer maken. Maar toch gevonden via MP :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:02

Onder taco's versta ik gewoon die uhm ja.. die harde buitenkant zeg maar. En dat je het dan kunt vullen met wat je zelf maar wil :j

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:18

Haaaaa :D Jaja, ik ken dat! Das lekker. Hmm... da kan ik ook nog es klaarmaken. Lang geleden.

Ik dacht dat je die taco's bedoelde uit de frituur.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:27

De Dikke vegetariër heb ik ook gezien, leek me ook niet handig nee.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:41

Ik vind de dikke vegetariër super! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:47

Ha, dat leverworst gebeuren smaakt nog best! :9

Hoe staan jullie tegenover leer?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:51

Dat vind ik altijd een lastige, heb zelf volgens mij geen leren dingen. Maar als je in m'n kast kijkt van paardlief hangt daar toch echt een leren zadel, leren hoofdstel, leren beugelriemen, leren singel. Verder heb ik voor hem ook niks van leer. Koop ook niet iets van leer als het niet nodig is.
Hoe doen jullie dat met je paard? Daar ontkom je er bijna niet aan.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:07

Ik ben vegetariër en geen veganist dus gebruik wel gewoon (Biologische) ei/melk en leer. Het is ook maar net om welke reden je vegetarier bent natuurlijk.
Ik vind het in principe geen kwalijke zaak dat er dieren worden opgegeten en gedood, maar zo massaal veel als bij de vleesindustrie ben ik wel
op tegen. Als iedereen geen vlees zou eten (of 1x per week) en wel gewoon leer zou dragen (ik draag mijn leer trouwens wel tot het op is en
de gaten erin zitten haha) zouden er echt niet zoveel dieren dood hoeven. En wanneer het niet zo massaal hoeft is er ook geen nood meer
aan de bio-industrie en al zijn schadelijke uitstoot en mishandeling.

Maar ik heb dus wel leder tuig voor mijn paard, draag zelf in de winter lederen laarzen (zomers sneakers) en heb ook lederen handschoenen.
Die laarzen zijn nu 3 jaar oud, de handschoenen 4 jaar dus ik draag mijn leer wel 'af' en dan valt het imo binnen mijn principes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 17:38

Dat is inderdaad wel eens hier gezegd geloof ik. Leer is een duurzaam product, gaat vele jaren mee mits je het goed gebruikt. Bij vlees is de behoefte na een dag alweer terug :n

Heb vandaag het boek 'vegetarisch voor één persoon' gekocht, met dus allemaal eenpersoons gerechten :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:16

Ah die zag ik liggen bij de Boekenbeurs vandaag Magrathea.
Ik ben geslaagd voor 3 vegaboeken +:)+

Qua leer ben ik het helemaal eens met Kasmir!

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:07

Ik vind de Dikke vegetariër ook een erg fijn boek :j Maar het is niet erg standaard - het is eigenlijk ook meer gericht op echt zelf leren koken en dingen bedenken dan je kant en klare recepten geven, heb ik het idee. Misschien koop ik de dunne versie ook nog wel :)
Vegetarisch voor 1 persoon klinkt ook erg goed, waar is er nu boekenfestijn dan?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:12

In Ahoy! Boeken waren niet duur :n
Maar gaat geloof ik wel door heel Nederland, bezoekje waard hoor! Entree is btw gratis ;)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:47

Nueve schreef:
Onder taco's versta ik gewoon die uhm ja.. die harde buitenkant zeg maar. En dat je het dan kunt vullen met wat je zelf maar wil :j

Ja ik ook :j
Schrok al haha, dacht even dat de taco zelf van kip gemaakt was haha

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:59

Renske_M schreef:
Ik vind de Dikke vegetariër ook een erg fijn boek :j Maar het is niet erg standaard - het is eigenlijk ook meer gericht op echt zelf leren koken en dingen bedenken dan je kant en klare recepten geven, heb ik het idee. Misschien koop ik de dunne versie ook nog wel :)

Ik vind de informatie ook gewoon interessant, en gebruik de combi's om inspiratie op te doen, niet zozeer om precies na te koken. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:26

Ik vind dat als leer goed gebruikt en gedragen wordt, dat daar niets mis mee is. Nu zit je altijd met de manier waarop de dieren gehouden en geslacht zijn natuurlijk. Maar ik doe inderdaad ook jaren met mijn schoenen, op sommigen daarvan zit suède en ik heb laatst mijn eerste leren boots gekocht. Goede sterke schoenen waar ik als het goed is dagen op zal kunnen lopen in Australië, die zullen ook gedragen worden tot het niet meer kan. Zoals Kasmir dus inderdaad zegt. Ik ben ook niet tegen het doden en eten van dieren, maar de hoeveelheid en hoe ze behandeld worden vind ik niet kunnen. En wat de productie doet voor de rest van de aarde. Bah :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 13:14

Maar eh Kasmir, als het goed is is een vegetariër iemand die geen producten gebruikt waarvoor dieren gedood zijn. Ei en melk consumeren is daarom van een heel ander kaliber dan leer gebruiken..

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:52

Ik heb het ook altijd moeilijk met leer...
Ik denk dat als ik later een paard heb, ik geen leren dingen voor 'm koop, maar dan ga ik nu vast op zoek naar een vervanger van kwaliteit!
Ik drink wel melk, ik ben er nou eenmaal dol op... En ik ben ook gek op kaas, da's ook melk. Als veganist heb je geen gewoon brood meer, geen koekjes of taart, geen kaas, geen yoghurt... Ik weet niet of dat me zou lukken. Ik zorg er in elk geval dat ik mijn melk later bij een melkboer haal! :)
Ook eieren eet ik, ik haal ze bij een vriendin vandaan die genoeg gelukkige kippen heeft rondlopen thuis! :)

Ik word voor de rest wel blij van dit topic, ik voel me een beetje minder alleen nu!
(Enige vegetariër in school van bijna 400 leerlingen...)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:23

Saars: Dat is wel erg lastig hoor... Een zadel kan je tegenwoordig wel van kunsttof kopen en die zijn ook heel licht, maar denk dat een hoofdstel toch al wel lastiger te vinden is.. En hoe stevig is het dan? Hoe duurzaam is het?

Wat eten jullie vanavond? Hier lekker macaroni met groenten en tomatensaus.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:25

Weer eens roerbakmie. Heb het alleen schandalig verpest. Eerst door er een eetlepel sambal in te gooien ipv een theelepel, dat wilde ik oplossen met een zak diepvriesgroente en dat werkte wel. Tot ik het op mijn bord had en gewoon een champignon zag :r
Heb nauwkeurig alle stukjes champidingetjes eruit gevist maar het smaakt me echt niet. Helemaal balen dat ik voor 3 dagen had gekookt :'(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 19:32

Hahaha delerium da's balen :p
En saars je kan ook leer van biologisch gehouden koeien kopen hè. Je doet er toch een paar jaar mee, dan is het imo wel acceptabel :)

Wat mij opvalt is dat ik sinds ik op mijzelf woon zoveel meer bezig ben met dierenwelzijn. Vandaag bedacht ik me bijv ook: ja maar, die douchegel en die shampoo die in mijn douchemandje zitten, is die niet op proefdieren getest? En de medicijnen die ik gebruik? Dat laatste zit ik vooral mee, daar heb je nauwelijks keuze in :n

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:56

Magrathea schreef:
Maar eh Kasmir, als het goed is is een vegetariër iemand die geen producten gebruikt waarvoor dieren gedood zijn. Ei en melk consumeren is daarom van een heel ander kaliber dan leer gebruiken..

Maar voor ei en melk worden er ook dieren gedood, maar dan indirect. Net zoals voor kaas en dergelijke...