Sushi liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:31

Fred_Kroket schreef:
Chanen schreef:
Groningen?! Kijk, daar heb ik iets aan! Jahaaans?! Zin om weer een keer deze kant uit te komen en in plaats van naar de wok, naar de Fuij Tei te gaan? Zit die toevallig aan de Grote Markt, tegenover de V&D, of iets dat een andere?

Nee, zit vlakbij Enzo, dus vanaf de FEBO (wie heeft er niet bij de FEBO gestaan na een avondje stappen...) , met je rug naar de FEBO zebrapad oversteken en dan kom je langs zo'n klein pleintje, met zo'n verhoging en dan nog een stukje doorlopen aan de rechterkant.

aan je naam te zien jij iets te vaak :')

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:34

Oehw dit topic is niet goed voor me....ben echt een sushi verslaafde! Mijn vriend en ik gingen eerder 2x in de week sushi eten bij Ask the chef, wat ik hier ook al voorbij heb zien komen! Is echt een aanrader, vooral de Kushi Maki (met garnaal). Zie hier ook dat sommige het thuis maken, hoeveel tijd neemt dat in beslag? (Sorry als dat al ergens vernoemd is).

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:18

Ariebombarie schreef:
aan je naam te zien jij iets te vaak :')

Whahahaha!! Eerhm... nou ik studeer in Groningen, dus dat telt ook :D Nee hoor, ik ben er in tijden niet meer geweest na 20:00u...

Ik heb nu zo'n premium groupon deal waar je 10 euro tegoed krijgt... Zit daar een addertje onder het gras of is het echt dat je 10 euro tegoed krijgt?

Iris82

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:35

Rauwe zalm is geen enkel probleem zolang het maar niet van de supermarkt is. Zelfde overigens mbt tonijn.
Als je dat toch wilt dan kun je beter gerookte zalm nemen.

Wat ook lekker is (en goedkoop) is een blikje tonijn met mayo en dat bij de komkommer (of andere groente) rollen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:16

Mandiiy__ schreef:
Oehw dit topic is niet goed voor me....ben echt een sushi verslaafde! Mijn vriend en ik gingen eerder 2x in de week sushi eten bij Ask the chef, wat ik hier ook al voorbij heb zien komen! Is echt een aanrader, vooral de Kushi Maki (met garnaal). Zie hier ook dat sommige het thuis maken, hoeveel tijd neemt dat in beslag? (Sorry als dat al ergens vernoemd is).

Kost maar heel weinig tijd. Rijst koken, groente snijden, rollen maken. Rollen maken is echt nog geen 2 minuten werk.

Wij hebben nu ook vaak alles los, al moet ik zeggen dat ik die zakjes om die rijst uit het pakket echt een uitvinding vind!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:45

die zakjes rijst vond ik ook echt mega-handig
kun je die ook per meer kopen dan alleen in dat pakket?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:24

Nog 1x avondeten en dan is het SUSHIDAG!!! Ik zit nu al te genieten van het vooruitzicht!! :Y) <3

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:11

Amazing Oriental was een klant van mijn vader (nu met pensioen) :D Op de nieuwmarkt in A'dam zitten ze ook, inderdaad die jasmijn thee...heerlijk! Ik wil al tijden zelf gyoza maken maar ik kom er steeds niet aan toe ... de wonton wrappers liggen al maanden in mijn vriezer, haha.

Ik zou donderdag gaan sushi'en maar het gaat niet door :\ Volgende week dan maar ...

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:30

Gyoza heb ik vorige keer voor het eerst op :9 super lekker.
Ik heb ook nog van die vellen liggen, heb jij dan het recept voor de vulling? Mag ik die dan misschien :o :~

Ik ook, nog maar 1x gewoon avond eten en dan vrijdag SUSHI *\o/* :9

Ik heb ook nog vellen, azijn en rijst liggen, denk dat ik ook maar weer eens zelf aan de slag ga :j

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 05:26

De gyoza's en dim sum hebben ze daar gewoon in de diepvries liggen. Onze diepvries zit dus ook vol nu :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:19

hmm dim sum, straks maar eens een paar in de stomer steken :)

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:33

Ik ben ook altijd geneigd ze bij de toko mee te nemen ... maar ik wil het gewoon een keer zelf proberen :D

Dit recept gebruik ik http://youtu.be/r8MBX-SXnmg (mijn all time favourite youtube channel :)) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:33

Vanavond sushi *\o/*

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:08

Lekker vooruitzicht Jans, waar ga je ? op city plaza ?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 13:20

Amaryllis schreef:
Corelli hoe was het bij Ask De Chef???

Heb AdC al zovaak in t topic voorbij zien komen, een meeting daar is wel het ultieme sushi-excuus :D

Leuk dat je het vraagt :D
We vonden het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen..Het was wel lekker, maar we gaan normaal altijd naar O hashi (of in andere steden naar Sumo of Sakura) en dat vonden we toch lekkerder :j
Bediening was prima trouwens, dat viel dus mee n.a.v. de recensies op internet..Verder was de sfeer/aankleding wel echt leuk, dat heb je bij O hashi dan weer niet (daar zit je niet gezellig en plak je aan de vloer :'))
Onze favoriet was de handrol met surimi, omelet, avocado en zalmkuit :9

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:24

Spijtig dat het een beetje is tegengevallen, maar dat weet je voor de volgende keer

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:25

Vind je Ohashi beter :oo Daar boven de Plaza?? Nee dat meen je niet! Alleen die lucht al als je daar naar boven loopt :=

Maar hee, ieder zn ding ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:27

onne schreef:
Lekker vooruitzicht [***], waar ga je ? op city plaza ?

Nee, bij Toko Take a Wok in Hilversum :)

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:38

Amaryllis schreef:
Vind je Ohashi beter :oo Daar boven de Plaza?? Nee dat meen je niet! Alleen die lucht al als je daar naar boven loopt :=

Ik ben ook eens bij Ohashi geweest en de sushi is daar misschien wel nettttt iets lekkerder dan bij de chef, maar de aankleding en muffe geur verpest het voor mij! Bij adc zit je gewoon heel mooi, mooi servies e.d. en de aankleding speelt voor mij toch ook wel een hele grote rol!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 13:39

Amaryllis schreef:

Klopt,de sfeer en de locatie zijn echt ... slecht :P
maar de sushi vind ik er beter :j

Klopt Robincera, daar ben ik het mee eens :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:39

Moet eerlijk zeggen, heb nog geen één sushi restaurant geweest waar de sfeer super is

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 13:40

Ik vind Sumo tot nu toe het leukst en lekkerst :j Goede leuke sfeer (wel wat druk, maar dat stoort me niet als het niet ten koste van de bediening gaat) en heerlijke sushi :j

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:41

Sumo moet ik nog steeds een keer heen! Jullie trouwens ook al gehoord dat er een Sumo in Arnhem komt?

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:42

lesilla, dan moet je naar Tokyo Cafe op het Spui in A'dam ... echt een heel fijne sfeer daar en de bediening is super vriendelijk :D

Ik ga volgende week Sumo uitproberen :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 13:42

robincera schreef:
Sumo moet ik nog steeds een keer heen! Jullie trouwens ook al gehoord dat er een Sumo in Arnhem komt?

Oeeehhh! Dat zou super zijn :D!