Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:02

Chantaltje23 schreef:
jaa ik gebruik een appelboor en maak er een gat in en vullen en afmaken :D

Boor je dan helemaal door naar beneden zoals bij een appel.
En blijft de vulling dan wel zitten als je het papiertje eraf haalt?
Dit zat ik mij af te vragen.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:13

mellen95 schreef:
Chantaltje23 schreef:
jaa ik gebruik een appelboor en maak er een gat in en vullen en afmaken :D

Boor je dan helemaal door naar beneden zoals bij een appel.
En blijft de vulling dan wel zitten als je het papiertje eraf haalt?
Dit zat ik mij af te vragen.

ja boor tot de bodem en alles blijft zitten :D nooit problemen gehad :P

Dorus

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:12

Ik boor niet tot de bodem, ik laat nog een laagje cake zitten op de bodem. Van de cake die ik er met de boor uit haal breek ik het midden af en stop het dekseltje weer terug op de cupcake. Dan zit de vulling dus helemaal ingesloten tussen cake.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:03

Hoe krijgen jullie de cupcakes eigenlijk plat?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:08

Als ze uit de oven komen een plank erop leggen. Hetzelfde geld voor biscuit.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:10

Ooooh.
best simpel eigenlijk :')

Ja met m'n bischuit heb ik het probleem niet zoveel meer :) daar legde ik inderdaad altijd een snijplank met iets er op

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:20

En zo simpel is het bij cupcakes ook ;)
Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik niet echt een cupcake bakker ben en ik het met plank ook niet altijd zo mooi krijg aan de bovenkant. Van de ander kant, als je er daarna een toef of fondant overheen legt dan zie je dat toch niet.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:16

zoowheej ik was jullie kwijt O:)
Ik ga voor komende zaterdag misschien een taart maken voor mijn vader's verjaardag xD
Tis alleen wel wat onhandig, want ik zit nu op kamers in Arnhem en kan natuurlijk geen taart meenemen in de trein enzo naar huis :') Eigenlijk is mn vader vrijdag jarig, maarja ik kan niet vrijdag in 1 avond een taart maken, dus ga ik er eentje voor zaterdag maken xD
K heb wel wat fondant meegenomen in een hersluitbaar zakje en in een vershoud-bakje O:) en wat spulletjes en kleurstof xD Zo kan ik deze week al wel wat figuurtjes enzo maken :P

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:33

Wat ontzettend lief zeg, 1234, dat je zoveel moeite doet voor een taart voor je vader! <3

:j

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:52

Ik heb gisteren ook nog een taart gemaakt.

Jammer genoeg ging de fondant dirèct weer in het gevecht met de (koude) botercreme waarmee ik afgesmeerd had,.... |o
Ik word er compleet simpel van dat dit stééds weer gebeurd, waardoor ik de boel niet strak krijg.
Het gaat meteen condenseren, dus smootheren is gewoon niet meer aan de orde. 8)7
Volgende keer doe ik de taart niet meer tussentijds in de koelkast, zodat alles zo'n beetje dezelfde temp. heeft. Hopelijk werkt dat wel.....
(en anders maak ik alleen nog maar slagroomtaarten!!! :)* )

Afijn, zie hier het gebobbelde resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Ik wilde eigenlijk zo'n strik met lussen, maar ging dat (waarschijnlijk) niet redden met de droogtijd, dus maar voor deze soort van strik gekozen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:55

Mag ik vragen wat een bruidstaart bij jullie nou zo gemiddeld kost? Met 3 lagen ofzo?
En wat is het verschil in geld (ongeveer) tussen een banketbakker en jullie? Hoop dat jullie me kunnen helpen, ik probeer mijn zus een beetje te helpen bij het plannen van haar bruiloft :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:48

@ zoekend: Gebak ziet er leuk uit!!

@ Milan-lover: Leuk geworden, oefening baart kunst! :)

@ tante_trien: Wat gezellig al die kleurtjes :). Ziet er wel een beetje chemisch uit :')

@ chantaltje23: Leuke cuppies!

@ Valina: Vind je strik helemaal super! En patroon in de letters ziet er ook goed uit!

Afgelopen weekend ook weer taarten en cupcakes weggebracht.. Waren besteld door mn peetouders voor hun jarige zoon (werd 15) en ze wilde hem verassen.
Het was echt een groot succes! Ze waren helemaal wild enthousiast!! En mijn neefje was ook echt helemaal gelukkig! Altijd leuk zulke reacties :D.
Zal morgen wel even foto's plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Lindas2 op 25-09-11 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:49

Martine_R schreef:
Mag ik vragen wat een bruidstaart bij jullie nou zo gemiddeld kost? Met 3 lagen ofzo?
En wat is het verschil in geld (ongeveer) tussen een banketbakker en jullie? Hoop dat jullie me kunnen helpen, ik probeer mijn zus een beetje te helpen bij het plannen van haar bruiloft :)

Sommige taartbakkers rekenen per persoon.. De lagen kunnen namelijk in verschillende maten. Als je weet om hoeveel personen het ongeveer zal gaan, kan er een beetje een prijs ingeschat worden :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 06:47

Martine, laat er nou in Zuidwolde iemand zitten die echt schitterende taarten maakt!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:37

Afgelopen vrijdag toch ook weer wat gehad.. Wilde cupcakes gaan bakken en had een keer cc mix van eigen merk gekocht waar ik altijd mn spullen koop. Vond de mix er al wat vreemd uitzien maar goed.. Had het beslag gemaakt en zag er allemaal rood/oranje spikkels in.. Toch gebakken maar vertrouwde het niet. Mixen terug gebracht (had 2 kilo staan).. Heb wat bij betaald en geruild voor die van funcakes.. In de hele zak zaten rode spikkels.. heel vreemd..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:02

Het hangt enorm af van maten, aantal personen, soort vulling, soort decoratie etc etc..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:03

Kinke schreef:
[***], laat er nou in Zuidwolde iemand zitten die echt schitterende taarten maakt!

Vertel! :D Jij?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:27

Lindas2 schreef:
Afgelopen vrijdag toch ook weer wat gehad.. Wilde cupcakes gaan bakken en had een keer cc mix van eigen merk gekocht waar ik altijd mn spullen koop. Vond de mix er al wat vreemd uitzien maar goed.. Had het beslag gemaakt en zag er allemaal rood/oranje spikkels in.. Toch gebakken maar vertrouwde het niet. Mixen terug gebracht (had 2 kilo staan).. Heb wat bij betaald en geruild voor die van funcakes.. In de hele zak zaten rode spikkels.. heel vreemd..

Maar er bewoog niets? :+

Hoe reageerde de winkelier?
Wat was hun verklaring voor de spikkels?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:29

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar bij de AH had je een zakje met spuitmondje voor chocoladetoppings, heel handig. Hoef je alleen maar de juiste mond erop te zetten en je kan gelijk versieren. Van Dr Oetker is het. :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:43

Valina schreef:
Lindas2 schreef:

Maar er bewoog niets? :+

Hoe reageerde de winkelier?
Wat was hun verklaring voor de spikkels?

Haha, nee gelukkig niet! Dat vroeg mn moeder ook al! :Y)

Ze dacht dat er misschien wat aardbeienmix doorheen zat :? .. Heb gezegd dat ik hier liever meer mee ga bakken omdat ik niet wil dat er mensen ziek worden.. Haar man vond het heel vreemd is en zei gelijk dat ik anderen mee zou krijgen. Ze dachten alleen dat de hele lichting van die datum de spikkels zou hebben dus toen heb ik maar funcakes genomen... Ze zou het even navragen bij de leverancier, ze had het zelf nog niet gehad en verder ook nog niemand erover gehoord...

edit: Heb overigens zelf een cupcake van de spikkel-mix geproefd en smaakte niet anders.. Ook niet ziek geworden ofzo. maar toch... Dat wil je een betalende klant niet voor zetten :n

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:56

Kinke schreef:
Martine, laat er nou in Zuidwolde iemand zitten die echt schitterende taarten maakt!

Als meelezer ben ik dan ook erg benieuwd.
Of bedoel je bakkerij Dorgelo?
Las laatst wel in de Meppeler Courant dat er iemand in Havelte zit en volgens mij ook eentje in Ruinerwold.
Volgens mij kun jij bij één van beide ook bakspulletjes halen.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:31

Pff net terug van weekendje weg vanwege papa's 50 jarige verjaardag!
Was met 30 personen, familie, vrienden etc. echt super gaaf. Was overigens in de Ardennen ;).

Daar hoorde natuurlijk ook een taart bij.. wel een snelle trouwens!

Afbeelding

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:41

Zo die is echt graaf echt super mooi

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:50

hele mooie taart! Kleurencombi is ook heel mooi.
Heb je de de sierrandjes gekleurd voor of na dat ze op de taart zaten?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:27

Ik ga Woensdag zo'n 15 Cupcakes maken, maar dan gekleurd. :)
Wat voor recept kan ik het beste gebruiken? Iemand Tips?