Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:29

IngridB schreef:
Ik lees veel dat een eidooier rauw slecht is/ gevaarlijk is. Maar in de biscuitmix gaan toch ook rauwe eieren?
Of ben ik nou zo dom? :D

hahaha jaaah

want die zet je natuurlijk in de oven en dan zijn ze niet rauw meer ;)
(ik had het zelf kunnen zijn, dus ik lach met je :P)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:32

_O- hahahaha, blond hé! :=
Maar klopt natuurlijk helemaal hahaha

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:11

-O- -O- -O-
Afbeelding

2e keer OOK mislukt!!! Zou het aan het bakblik kunnen liggen? Is een kleine springvorm van de HEMA. Had nu alle ingrediënten precíes afgemeten, oven goed ingesteld, argh!! Morgen maar naar Den Bosch voor een ander bakblik, grrrr, kost allemaal weer kostbare tijd :\ .

1 Wél leuk ding, mijn lussen voor de strik <<) .
Afbeelding

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:32

Monique1985 schreef:
Chantaltje23 schreef:
wie heeft ooit wel eens een kampioensbeker gemaakt van marsepein???

Denk niet dat iemand dat gemaakt heeft dan, maar dat kan je toch gewoon boetseren?

Ja is ook zo maar misschien had iemand een voorbeeld

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:38

:(:) Rinske, op naar een nieuwe ;)
Hele mooie voor de strik +:)+

TinkerTom

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:19

hmm vreemd Rinske, misschien de temp iets naar beneden en de beiscuit wat langer in de oven??

Sooowwww MM jij hebt even druk geweest met reageren...

Ja ik keer mijn biscuits om en beter nog ik zaag er een bovenlaagje vanaf...
de randen rond van de grote vierkanten zou kunnen die springvorm is van de Xenos en werkt nog steeds super!! maar hoeken zijn wat ronder...
Deze kan ook online, een bedank taartje voor de meiden die 2 maanden voor mijn merrie en haar veulen hebben gezorgd, hij smaakt weer verrukkelijk.
chocoladebiscuit met een laag bosvruchtenvlaaivulling en een laag banketbakkersroom

Afbeelding

Afbeelding

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:19

Die is erg leuk!
Vind het alleen wel jammer dat die kleine bloemetjes dat gaatje hebben.
Jaja, ik weet het dat is die cutter. :D Maar was denk ik meer af geweest met een pareltje erin ofzo. :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:20

ik zie weer prachtige dingen voorbij komen, dan heb ik nog veel te oefenen!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:21

ja die pareltjes moet ik ook maar eens een keer scoren!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:06

Die pareltjes heb ik van de week bij de AH gekocht :) .

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:18

Gave taart! Mooi strak!

Bij de C1000 heb je ook die pareltjes in een bakje, zijn verschillende kleurtjes :)

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:24

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:42

Ik zal morgen eens kijken bij de nieuwe winkel hier.
Ze hebben super de boer verbouwd tot C1000 en na 2 weken verbouwen gaan ze morgen open dus ik hoop ook op een uitgebreider assortiment dan.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:47

Ik heb afgelopen week parelmoerkleurige pareltjes gehaald bij sugarlicious in Amsterdam. Zijn wel hard maar wel normaal eetbaar ;). Gisteravond de cupcakes versierd met ah marsepijn. Ging nog best aardig ondanks ik alleen beschikking had tot een bord en een mes hier op mn vriend zn kamertje :P. Morgen beginnen aan mon-chou taart, appeltaart en tietentaart. Nog een hoop te doen dus :P

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:56

Lieveranders schreef:
Ik hoorde gister van iemand dat dr oetker die pareltjes heeft, maar dan zacht.. Ik heb ook van die parels gekocht bij de c1000 maar die zijn knoeterhard..

Ik heb ook van die prachtige zilveren pareltjes, maar daar bijt je je tanden op stuk. Ik raad ook altijd iedereen aan om zo of heel door te slikken, of uit te spugen :D

Ff offtopic: vanochtend toen ik naar mijn werk reed werd er voor mijn ogen een kat aangereden.
Diertje lag op zijn zij enorm te spartelen. Ik heb de hele weg in de auto zitten huilen, zit nu met dikke rode ogen hier (en werk op een school, heel handig). Yak, ben de rest van de dag over de zeik. De auto stopte wel en reed terug, dus ik ben doorgereden. Anders was ik wel gestopt. Voel nu alweer tranen opkomen... |( |( |(

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:23

Leuke taart tinkertom. ziet er erg gezellig uit.

Ik heb gisteren en vanochtend 6 rozen gemaakt, 7 gebera's en alle bovenkanten van de torens vh kasteel bekleed met fondant. Gaat best lekker, mar moet nog wel veel doen voor vrijdag.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:37

Escarot :(:) Ik zou precies hetzelfde hebbe.. Sterkte!

Klinkt leuk prakkie :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:58

Rinske wat balen zeg! Nu het biscuit nog. Aan je taart te zien ligt dit niet aan je springvorm hoor. De rand kijkt keurig. Ziet eruit als te kort in de over op te hoge temp. Ik zou de oven 1 stapje lager zetten en dan langer in tijd. Als de tijd om is kan je met een satéprikker even prikken in het midden van je taart. Als er dan nog plakkerig spul aan zit, weer terug in de over en langer bakken. Is je satéprikker helemaal droog gebleven, dan is je taart gaar. Succes!

Je striklussen zien er al goed uit! Heb je hem inmiddels al in elkaar zitten?

Tinkertom: leuk bedankt-taartje! Als je geen pareltjes hebt, kan je ook van een ander kleurtje kleine rondjes uitsteken die je op die deukjes plakt. Staat ook wel leuk vind ik altijd.

Escaroth: wel goed dat die auto stopte. Zou er ook van geschrokken zijn. Vorige week is het hondje van een vriendin doodgereden en die mensen zijn wel gewoon doorgereden :(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:01

Esgaroth, wat vreselijk :(:)

Een kleine tip mbt de zachte parels van dr. Oetker.....laat het flesje niet vallen, vooral niet als je een harde vloer hebt :o := _O-
Dat biscuit wat ik voorbij zag komen is nog lang niet gaar, welke hoeveelheden gebruik je en hoelang en op welke temperatuur bak je?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:05

Kinke schreef:
Een kleine tip mbt de zachte parels van dr. Oetker.....laat het flesje niet vallen, vooral niet als je een harde vloer hebt :o := _O-

foto? :+

Alleen het flesje stuk, of helemaal een plakboel?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:11

te laat ;)
flesje compleet aan splinters en parels door de hele keuken en gang :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:13

:)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:19

PriscaZ schreef:
Rinske wat balen zeg! Nu het biscuit nog. Aan je taart te zien ligt dit niet aan je springvorm hoor. De rand kijkt keurig. Ziet eruit als te kort in de over op te hoge temp. Ik zou de oven 1 stapje lager zetten en dan langer in tijd. Als de tijd om is kan je met een satéprikker even prikken in het midden van je taart. Als er dan nog plakkerig spul aan zit, weer terug in de over en langer bakken. Is je satéprikker helemaal droog gebleven, dan is je taart gaar. Succes!

Rinske is volgens mij een ervaren bakster, dus dat weet ze :) Ik vraag me ook af hoe het komt. Waar ik aan denk zijn verkeerde verhoudingen. Heb je het al geprobeerd met alles precies afwegen op een digitale weegschaal? En de oven eerst laag, en dan hoog? Zo doe ik het de laatste tijd. Eerst 10 minuten op 150 graden, daarna 20 minuten op 160 graden. Dus ik denk dat je de oven ook te laag hebt, op de verpakking staat toch 160 graden? Of vergis ik me? In ieder geval kun je de vogels nog heel gelukkig maken met je mislukte taart :D

PriscaZ schreef:
Escaroth: wel goed dat die auto stopte. Zou er ook van geschrokken zijn. Vorige week is het hondje van een vriendin doodgereden en die mensen zijn wel gewoon doorgereden :(

Als deze auto gewoon was doorgereden zou ik hem in eerste plaats een enorme l*l vinden, en was ik zelf gestopt.
Ben alleen bang dat ik daarna niet meer in staat was geweest te werken, dat doet me teveel. Hoe kunnen mensen nou doorrijden nadat ze een hond of kat doodgereden hebben? Echt, die mensen zullen geen vrienden van mij zijn...

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:23

josie schreef:
:(:) Rinske, op naar een nieuwe ;)
Hele mooie voor de strik +:)+

Strik mee eens.
Wat raar van die biscuit zeg! Maar het ziet er ook echt nat uit van binnen. Wellicht is dat door de oven of is het voor je die erin doet ook zo nat?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:26

Knuffel voor Esgaroth. :(:)