Wat ik weet van dat soort planten is dat ze in een veel warmer en vochtiger klimaat geteeld worden. Ze bloeien geloof ik ook pas na 5 tot 10 jaar ligt me bij. Kun je niet bij de Intratuin informeren? Mss kunnen ze één bestellen als ze ze niet voorradig hebben.
hier ook droogte en hitte hoor, het is niet te doen. heb hier ook 4 regentonnen maar die zijn al een tijd leeg. Dat kleine beetje regen helpt helaas niet zoveel.
Dus maar met de gieter (en ja dat drinkwater..) aan de slag. Om de dag een gietertje er overheen. De veldsla doet niet zoveel. De radijzen beloven veel goeds en de rucola gaat nog steeds als een raket.
Plantjes passen gewoon niet mer op hun plek. Moet dus veel rucola gaan eten Ben ook hoopvol voor de wortel die ik geplant heb, maar weet niet of daar beestjes op afkomen.
Ook de spinazie gaat goed. Moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind om te zaaien. Zie dat veel plantjes gewoon te dicht op elkaar staan, maar ik weet natuurlijk niet van tevoren welke zaadjes er gaan kiemen
Jemig wat is het koud vanmorgen. Heb tijdens het wandelen met de hond zelfs een das omgedaan. En natuurlijk waait het weer allejezus hard. Daar ben ik zooo flauw van. Met die harde wind en droogte kan een mens geen onkruid wieden tenzij je een duikbril opdoet, grrr.
Jannepauli
Geplaatst: 02-05-11 11:11
Haha, bij ons staat ook een straffe en koude wind. En vanuit de rijbak zie je het zand wegstuiven. Vannacht was het behoorlijk koud trouwens en heb ik m'n tere slaplantjes maar onder dak gezet door een grote speciekuip ( hooibak van de paarden!) bovenop de pot waarin ik ze geplant heb te plaatsen, om ze tegen de kou te beschermen.
Wat heb je je kruidenppotjes leuk staan zo!!! ziet er echt gezellig uit!!
MarliesV
Geplaatst: 02-05-11 11:28
Wat gaan jullie hard trouwens!
Jannepaulie: ziet er top uit zeg! Wat voor kruiden heb je allemaal.
Onze worteltjes die ik vorige week maandag heb gezaaid staan er al boven !
De eerst bloemen die gezaaid zijn ook. De framboos die we gepoot hebben bloeit inmiddels.
Verder hebben we radijs in de volle grond en sla, peterselie, basilicum en bieslook in potten/kweekbakjes gezaaid maar die komen nog niet op. Kan ze er wel uit kijken , iemand enig idee hoe lang dat duurt?
Arlettee
Geplaatst: 02-05-11 11:36
Dan doen jouw worteltjes het beter dan hier, er is na twee weken nog geen spoor te bekennen .
De radijs kwam bij mij wel vrij snel op, na 5 of 6 dagen geloof ik, en de basilicum is hier ook nog niet te zien na twee weken. De rest heb ik geen idee hoelang die duren..
Ik zag in de folder van de Welkoop aardbeien in hangpot voor 5.95
mirim
Geplaatst: 02-05-11 19:54
Leuk die kruidenpotjes. Vorig jaar had ik de kruiden in lege olijfolieblikken gedaan. Dat stond ook heel gaaf, maar door de vorst zijn ze allemaal bol geworden aan de onderkant. Ik hoop dat ik nog aan nieuwe kan komen. Vorige week hebben we een kasje neer gezet. Door die achterlijke wind waaien steeds de kunststofplaten eruit . Mijn man is vandaag eerder van zijn werk thuisgekomen en heeft de platen er weer in gezet en nu extra verstevigd; met metalen strippen vastgeschroefd door de platen heen. De herfststormen zou hij echt niet overleefd hebben..........nu maar hopen dat hij heel blijft. Doordat de wind er vandaag de hele dag doorheen heeft gewaaid is alles enorm uitgedroogd. Straks maar weer water geven. De moestuin zelf is ook erg droog, maar toch groeit het daar lekker. Vandaag hebben we de laatste winterprei gegeten Hij was nog niet eens doorgeschoten! Aardbeien in een hangpot is ook wel wat voor ons. We hebben kippen loslopen, dus aardbeien op de grond is niet echt een optie ( voor ons dan niet, voor de kippen wel natuurlijk )
Hallo allemaal! Ik kom ook even storen in jullie verhaal. Heb vanmiddag radijs, tuinkers en mais zaadjes gekocht. Ben benieuwd of het wat gaat worden. Heb nu sla, oregano, basilicum, peterselie, tomaten en nog wat in overvloed staan. Alleen de sla wil niet echt lukken, het blijft maar bij 1 of 2 blaadjes.
Ik heb vandaag 1 plantje gekocht bij welkoop maar ben even wezen googlen en las dat het niet gemakkelijk is om er vruchten aan te krijgen dus heb je het plantje maar binnen staan.
Rucola moet je toch eten voor het rood is geworden? ik vind de blaadjes zo klein blijven, maar het lijkt nu net herfst voor mijn Rucolaplantjes Verder zijn vriendlief en ik begonnen aan een tuinbank timmeren Jammer alleen dat nu mijn halve balkon vol staat.. Maar hij is bijna af
Ik zag trouwens gisteren in een winkel zakjes met zaadjes voor vergeten groenten staan, dat lijkt me ook wel leuk! Heeft een van jullie daar ervaring mee?
Geloof dat ik de enige ben hier die rucola ehm... behoorlijk smerig vind Kan je er dan ook niet mee helpen. Ben gek op allerlei soorten sla maar juhlk, niet rucola. Sorry, kan je dan ook niet helpen Snor.