Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:41

BrittKitt schreef:
Ik moet zeggen dat ik bij heel veel van dit soort dingen behoorlijk schrik. Als ik kijk naar de gemiddelde 'zelfstandige' taartenbakker vind ik het belachelijk dat ze geld durven te vragen voor hun creaties. Dan ben ik zelfs beter en ik vind mezelf niet goed genoeg om echt geld te vragen :+

Maar volgens mij mag dit niet, of wel? Andere bedrijven/mensen/websites zo bespreken?

Jeetje wat erg inderdaad! Ik durf er ook geen geld voor te vragen! Eén keer taart gemaakt in opdracht maar die vond ik niet goed gelukt dus gewoon 17 euro gevraagd voor de ingrediënten en de schaal waar hij op stond..

Je zal dit maar krijgen..

Dit soort dingen gebeuren dus als mensen gaan zeggen dat ze dingen goed vinden alleen om aardig te zijn..

tinkergirl89

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:22

hej ik ben een stille meelezer en heb ondertussen de nodige baksels gemaakt... fotos komen nog

Nu heb ik even een vraagje...
Ik ga een taart maken voor een vriendin, hier wilde ik een figuurtje op zetten van fondant...
maken jullie deze hard of niet?
Misschien een stomme vraag maar ik stel hem toch maar

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:37

Suus, hij is leuk! Mooi hoog ook :)

Oh die site :oo Ik zou een taart zo nieteens af durven leveren :n

Heb vandaag de hartjes taart gemaakt, djeez ik had echt geen inspiratie. Hij is netjes, maar niet hoe ik had gehoopt. Ik had helaas te weinig tijd om opstaande decoraties te maken. Dus hij is nogal basic. Maar goed, de ontvanger was er erg blij mee :) Zal morgen proberen een foto te plaatsen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:41

tinkergirl89 schreef:
hej ik ben een stille meelezer en heb ondertussen de nodige baksels gemaakt... fotos komen nog

Nu heb ik even een vraagje...
Ik ga een taart maken voor een vriendin, hier wilde ik een figuurtje op zetten van fondant...
maken jullie deze hard of niet?
Misschien een stomme vraag maar ik stel hem toch maar

Yep, want anders zakt hij in elkaar.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:45

keej, dan ga ik snel aan de slag :P

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:33

Jeetje die site, wat een lelijke taarten... Die bob zeg, zo erg. En dan nog veel geld ervoor vragen ook?

Die riddertaart is leuk zeg!

Ik ben gisteren nog verder op zoek geweest naar de baby stempels, maar nee niks. Dus is er hier iemand die ze bij de action wel ziet liggen, die ze voor mij wil halen?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:44

Polivy schreef:
Dit staat er onder 'over tonny':
Citaat:
Tijdens de opleiding brood- en Banketbakken heb ik vaak deelgenomen aan wedstrijden. Zo heb ik de Rayonkampioenschap van Noord Nederland op mijn naam staan

Ik ben ook rayonkampioen geweest, maar dan van een andere provincie.
Had gewoon leuke taartjes gemaakt, met het idee dat de andere scholen vast wel beter zouden zijn.
Tot ik de overige inzendingen zag,,,,,,,,,,,,,,, Daar werd je idd niet vrolijk van. Dus het wil wil niet zoveel zeggen. (maar dat hadden jullie zelf ook al wel bedacht)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:51

leuke site Liezel ;)
Asjemenou, dat zijn vast ook een ander soort taarten? Of ga je dan wel bekleden met marsepein of fondant?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:53

Liezel1 schreef:

Ok, ik heb na jullie heftige reacties ook even gekeken op deze site.
Ik moet eerlijk zeggen: dit zijn taarten zoals ik ze misschien zou maken, als ik nog wat beter wordt.
Iets dat je lekker zelf op moet eten. Ik verkoop mijn taarten niet, ik zou me kapot schamen om voor mijn taarten geld te vragen. Alleen materiaalkosten misschien.
Dit is net zoiets. Het zijn mooie taarten voor jezelf, waar je trots op mag zijn. Maar om te verkopen? Mijn hemel... dit is niveau basis, je moet toch minstens ver gevorderd zijn om iets te mogen verkopen?
Die van Jaime bijvoorbeeld, ZIJ heeft alle recht om geld te mogen vragen voor taarten, net als Mayo en Wereld. Maar dit?? :n :n

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:57

Je hebt verschillende niveau`s.
Ik deed banketbakken niveau 4, en daar moest je twee identieke taartjes maken.
Daar hoeft geen marsepein aan te pas te komen.
Op de gehele opleiding wordt zowiezo vrij weinig met marsepein gewerkt, die taarten die jullie hier maken heb ik in al die jaren nooit hoeven maken. Alleen een keer een taart moeten bekleden om er daarna fondant overheen te gieten. En voor sierwerk moest je taarten bekleden en er daarna met chocola randjes en teksten erop schrijven.

Ik had twee bavoraise taartjes, mooi afgewerkt met een marmeren glans laagje, en als je hem doorsneed dan zat er binnenin een anded kleur taartje zeg maar.
Verder moest je 3 identieke figuurtjes van marsepein maken, ik had asterix gemaakt.
En volgnes mij was dat het al?
Dat moest dan in een paar uur klaar zijn.

Op lagere niveau`s, en als je brood en banketbakken deed, dan moest je broodjes en koekjes maken...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:18

duidelijk :)
ik ga juist in februari voor het eerst een slagroomtaart maken haha. Manlief wil graag 1 voor z'n verjaardag, en ik lust ook wel een goede verse slagroomtaart dus....:)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:48

ik ga volgende week ook een slagroomtaart maken voor mn hubbie's verjaardag.

ik wil heel graag zo'n 4-daagse wilton cursus doen (basis) zijn er hier mensen die hem gedaan hebben? en zo ja gebruik je het veel? het kost hier 120 euro en dan zit daar wel zo'n uitgebreide wilton set bij van 60 euro of zo.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:07

MamaMiesje schreef:
Ja precies _O-
Maar dit is dus voor de bestelling die ik heb staan (waar ik natuurlijk geld voor krijg), voor de cupcakes die ik ga maken voor mijn zoontjes verjaardag en voor de umizoomitaart voor zijn verjaardag. Ga dat ook niet allemaal apart bestellen, dus dan maar even een grote bestelling in een keer ;)

But...toch wat vergeten _O- Hoe maken jullie de ogen van/bij de Koekiemonster cc's?

Toen ik ze gemaakt heb (was de 1e keer dat ik iets bakte :o ) gewoon witte chocolade gesmolten, en met een lepeltje 'druppeltjes' gemaakt op een snijplank met zilverpapier ingepakt. Dit even in de diepvriezer gezet en ondertussen melkchocolade smelten, en deze dan terug op de ondertussen harde witte chocolade gedruppeld met de achterkant van een lepeltje. Was wel een knoeiwerkje :+ maar zo kun je variëren met de groottes en de mooiste eruit nemen (en de overschot meteen opeten :Y) )
foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... cd51dd19c7

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:58

Samantha_ schreef:
Jeetje die site, wat een lelijke taarten... Die bob zeg, zo erg. En dan nog veel geld ervoor vragen ook?

Die riddertaart is leuk zeg!

Ik ben gisteren nog verder op zoek geweest naar de baby stempels, maar nee niks. Dus is er hier iemand die ze bij de action wel ziet liggen, die ze voor mij wil halen?

Als ik er weer een keertje ben, dan kijk ik wel even voor je :j

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:43

Esgaroth schreef:
Liezel1 schreef:

Ok, ik heb na jullie heftige reacties ook even gekeken op deze site.
Ik moet eerlijk zeggen: dit zijn taarten zoals ik ze misschien zou maken, als ik nog wat beter wordt.
Iets dat je lekker zelf op moet eten. Ik verkoop mijn taarten niet, ik zou me kapot schamen om voor mijn taarten geld te vragen. Alleen materiaalkosten misschien.
Dit is net zoiets. Het zijn mooie taarten voor jezelf, waar je trots op mag zijn. Maar om te verkopen? Mijn hemel... dit is niveau basis, je moet toch minstens ver gevorderd zijn om iets te mogen verkopen?
Die van Jaime bijvoorbeeld, ZIJ heeft alle recht om geld te mogen vragen voor taarten, net als Mayo en Wereld. Maar dit?? :n :n

:o :*

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:45

Het schijnt trouwens een man te zijn...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:46

Oh? Waar haal jij die info vandaan iloon? :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:48

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:53

Thanks Mayo!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:54

Ik heb nogeens al die taarten bekeken, maar mijn gut zeg, het jeukt een partij om die Tonny eens even de waarheid te vertellen over die taarten :roll: Gebakjes oké, maar van dit soort taarten moet hij/zij afblijven, schandalig!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:55

5 februari ga ik zo wie zo weer cupecakes maken die laat ik hier dan zeker weten zien.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:58

Mayo schreef:
Ik heb nogeens al die taarten bekeken, maar mijn gut zeg, het jeukt een partij om die Tonny eens even de waarheid te vertellen over die taarten :roll: Gebakjes oké, maar van dit soort taarten moet hij/zij afblijven, schandalig!

Daar zat ik inderdaad ook over te denken! Of het helpt is een tweede.. maar kan je niet ergens een klacht over dit soort ' bedrijven' plaatsen?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:59

Lindas2 schreef:
Wilde binnenkort een keer een cupcake boeket gaan maken.. ik hou dan de instructies aan van DLT.. Ben alleen zo bang dat de botercreme rozen/ toef eraf zakt als ze aan de zijkant van het boeket zitten :=.. iemand ervaring?

Nog niemand een cupcake boeket gemaakt?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:24

oh en dan 3,95 pp voor een bruidstaart :oo kleine bruiloft, 50 man zit je al aan de E200 :oo
ik denk dat ik hem echt uit zou schelden als dat afgeleverd wordt... en ik durf nog steeds geen site te maken/taarten te verkopen, ja aan familie en vrienden...

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:54

Hebben jullie wel eens een willekeurige taart besteld bij een willekeurige bakker? Als je iets aparters besteld bij een bakker betaal je ook de hoofdprijs en ik vond de kwaliteit maar heel matig. Dat is de reden waarom ik zelf maar ben gaan freubelen. Dan is het ook niet perfect, maar betaal ik ook niet de hoofdprijs :D