De kruidencake is nu definitief op Hij smaakte heerlijk.
_lautje_
Geplaatst: 09-11-10 21:06
Butterscotch: 450 gr witte choco in stukjes 75gr boter 3 eieren 175 gr lichte basterd suiker 175gr zelfreizend bakmeel 175gr walnoten, gehakt 1tl vanille extract
90gr chocolade en boter in een kom en smelt beide au bain-marie. laat mengsel iets afkoelen. Doe de eieren en bruine suiker in een kom en klop ze goed. klopt het gesmolten choco mengsel erdoor. Zeef het bakmeel boven de kom. voeg de walnoten, vanillextract e rest van de chocolade toe. Schep alles losjes om, maar roer niet te lang. strijk het mensel uit in een bakblik. Bak het 30 min op 190graden in de oven tot het gerezen is en goudbruin. Het midden moet stevig aanvoelen maar wel zacht.
Witte chocolade brownies 75gr boter in blokjes 400 gr witte choco in stukjes 3 eieren 90 gr bruine suiker of kandijpoeder 2tl vanille extract 90gr rozijnen geraspte schil van 1 citroen + el sap 200 gr bloem
Doe boter en 300gr choco in een kom en vewarm au bain-marie. Roeren tot het gesmolten is. Haal kom van het vuur en klop eieren en suiker er doorheen. Voeg vanille extract, rozijnen, citroen rasp en sap, bloem en de rest van dechoco toe. Mengsel in bakblik doen en 20 min bakken op 190graden. Moet licht reizen en bovenkant goudbruin zijn.
Ik meld me ook. Vind het heerlijk om aan het bakken te slaan, nieuwe toetjes, lekkere tussendoortjes. Ja, leuk! Dus ga ik hier even rondneuzen en meelezen als dat goed is? En natuurlijk mijn ideeën/recepten delen.
Zijn er ook mensen die een workshop taart decoren oid gevolgd hebben?? Ik vind het echt geweldig het uitvogelen, alleen ben totaal niet handig met marsepein ed..wordt altijd zo'n rotzooi
De bodem 180 g bloem 1/2 tl zout 120 g koude roomboter, in blokjes 2-3 el ijswater
Voor de vulling 80 g pure chocolade 50 g roomboter 3 el suikersiroop of kandijstroop (schenkstroop zal ook wel werken) 3 eieren, losgeklopt 150 g lichte (lichtbruine dus) basterdsuiker 1 tl vanille-essence
Voor de garnering 120 g melkchocolade 3 dl slagroom, (fijne) suiker naar smaak
1. Verwarm de oven voor op 220C (ong. 200C hetelucht). Zeef de bloem en het zout in een kom. Kneed dit mengsel met de boter zo snel mogelijk tot een kruimelig deeg. Sprenkel het ijswater erover met 1 el tegelijk en kneed het mengsel met uw vingers of een vork tot een bal.
2. Rol het deeg uit op een met bloem bestoven werkvlak en bedek er de ingevette taartvorm mee. Voorkom dat het deeg scheurt. Snijdt het deeg langs de randen af en maak eventueel met uw duimen een kartelrand.
3. Prik het deeg aan alle kanten in met een vork. Bak het in 10-15 minuten goudbruin. Laat het in de vorm afkoelen.
4. Voor de vulling: smelt de chocolade met de boter en suikersiroop in een hittebestendige kom boven een pan sudderend water. Haal het mengsel van het vuur, laat afkoelen tot lauwwarm en roer de eieren, suiker en vanille erdoor.
5. Zet de oven op 180C. Giet het chocolademengsel in de taartvorm. Bak het geheel 35-40 minuten tot de vulling is gestold. Laat de taart in de vorm afkoelen op een rooster.
6. Voor de garnering: Laat de chocolade in uw handen (of KORT in de magnetron ) een beetje zacht worden. Leg een vel bakpapier neer en haal een dunschiller langs de chocoladereep zodat u korte, brede krullen krijgt. Leg deze tot gebruik in de koelkast.
7. Klop de slagroom met suiker tot zachte pieken en smeer hem uit over de taart, zodat de vulling bedekt is.
Ik ga van het weekend macarons maken. Ik wil ze al zo lang een keertje maken, maar het is zoveel werk dat ik me er echt een keer aan moet zetten. Zaterdag ofzo
Die ziet er lekker uit Anne! Ik dacht eerst, volgens mij heb ik dat recept ook, maar deze is toch wat anders. Ik heb het kookboek 'Verslaafd aan chocolade' en daar staat ook zo'n soort taart in. Alleen dan is het een Zandtaart uit Mississippi.. Heb hem alleen nog nooit geprobeerd.
F_Orumster
Geplaatst: 12-11-10 11:22
Oeh, die missisipi pie ziet er lekker uit!
Op speciaal verzoek van mijn broer, bak ik morgen voor zijn verjaardag een Banoffee taart. Vind m zelf helemaal niet lekker, maarja de jarige job zijn wil is wet!
Kytha
Geplaatst: 12-11-10 11:26
oehh die mud pie!! Die moet ik echt gaan proberen
Chernique
Geplaatst: 12-11-10 13:24
WOW Ann_e, dat ziet er lekker uit! Die ga ik zeker een keer maken!
Net bitterkoekjes cake gemaakt voor mijn moeder Zei na die reclame kijk das wat voor jou (ze houdt heel erg van bitterkoekjes, bitterkoekjespudding, bitterkoekjesvla enz). Cake vond ze onwijs lekker Ik heb in een half uurtje 2 cakes gemaakt (zonder baktijd ) 1 bitterkoekjescake 1 normale cake Haha
Ik ben macarons aan het maken. Wat een priegelwerk Had net 5 plateaus vol (ja, echt ) gebakken, kom ik tot de conclusie dat die dingen vanbinnen helemaal nog niet gaar zijn en aan het papier blijven kleven. Dus huppakee, ben alles voor een tweede keer aan het bakken
Oehh die mudpie klinkt zooo ontzettend lekker.. Misschien morgen even langs super om chocolade te kopen en dan kan ik het maken
Natje_Spirit
Geplaatst: 13-11-10 19:09
Nou vandaag zijn mijn baksels dus mislukt ik ging dus Winnie the Pooh koekjes maken en cc's met roze glazuur, mijn cc's zijn meer koekjes qua uitzicht maar ik heb ze toch maar versierd, nog een geluk dat ze lekker zijn En mijn koekjes.... het deeg was te nat maar toch maar geprobeerd (men recept verder gevolgd) je moest het tussen bakpapier leggen en dan met de deegroller erover en daarna je vormpjes erin steken. Bleef alles mooi plakken aan het bakpapier heb ik het zo maar even in de oven gestopt en dan vlug vormpjes erin gedaan, bakpapier eraf gehaald en nu maar hopen dat het lukt Volgende keer maar en receptje van zandkoekjes proberen als ik vormpjes wil gebruiken het ruikt wél lekker maarja dat wilt niet zeggen dat ze ook lekker zijn of mooi zijn...
Mo_86
Geplaatst: 13-11-10 19:17
Die mudpie . Voor vanavond op het programma: cupcakes met citroen-frosting (American style) en cupcakes met vanille-frosting