Soophia schreef:oke thanks, nou ben benieuwd dan hoe ze smaken.
Wel jammer... had gedacht pepers te krijgen ...
Zullen we ruilen? Ik heb hier een peperplant terwijl ik dacht paprika's te krijgen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karin schreef:Mijn tomaten-in-pot zijn omgewaaid toen ik op vakantie was.![]()
Ik had ze van tevoren wel 'gestut' met een bamboestok, maar ze zijn toch geknakt toen ze van hun verhoginkje stortten.![]()
Mijn moeder heeft ze gered en uit de wind gezet. Ze zijn (nog) niet aan het afsterven, maar toen ik net de stokken van 60 cm verruilde voor die van 90 cm (ze zijn die van 60 ontgroeid) zag je het breekpunt duidelijk zitten, ze knakten ook echt naar voren toen ze 'los' stonden. Snel maar weer aan een stok gezet. Hopelijk heeft het geen grote gevolgen, zou toch jammer zijn als ze doodgaan, het zijn behoorlijke planten aan het worden.
Mijn tomaten-tegen-de-muur groeien inmiddels alle kanten op en de tomaatjes worden oranje!Duurt even maar dan heb je hopelijk wat...
anneliesdj schreef:Zijn jullie eigelijk nog van plan om nu nog dingen te zaaien?
Voor de late oogst zeg maar.
Ik ga zelf van de week boerenkool en andijvie zaaien en wat later in het jaar wil ik nog spinazie zaaien. Is er nog meer wat nu nog goed gezaaid kan worden?
Westernfreak schreef:Hier hebben we de inmiddels elke morgen verse tomaat op het brood![]()
Maar ja, helemaal eerlijk is het misschien niet, want we hebben een aardig grote kas en meerdere soorten. Lageveld is er elke dag maar druk mee, maar dan heb je ook wat !
Anneliesdj: wel de goede grondsoort / bemesting / plaats waar ze staan ?