Testrecept: Zomerse salade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Testrecept: Zomerse salade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:23

't Is even tot nader bericht uitgesteld, ik had vandaag enorme zin in couscous en daar eet ik 2-3 dagen van, dus deze salade moet nog even wachten. Knipoog

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 01:24

Hahah, wat een discussie om de sliertjes..

Tijd geleden dat ik de testrecepten maakte, maar het lijkt me wel weer leuk om te gaan doen.

Zal het recept van de week of van het weekend maken!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:03

Oeh, ik moet niet vergeten de salade nog te maken. De sliertjes heb ik al een paar weken in huis, nu de rest nog *LOL* .

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:26

Ik ga vandaag de salade maken en de sellerie is inderdaad knolselder, staat hier ook zo op het potje Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:50

Heb ook maar een poging gedaan, maar geen sellerie in potje te vinden in onze supermarkt. Boos!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 13:57

Mijn salade is klaar, nog geen foto gemaakt, maar wel van het potje sellerie/celeri Lachen
Afbeelding

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:06

Ik heb het recept gisteren gemaakt.
Ipv de sellerie in het zuur heb ik een pot sellerie/paprika/wortel in het zuur weten te bemachtingen bij de C1000.
Ik heb 450 gram krieltjes gaar gekookt en met de Yofresh en behoorlijk wat vergemalen 4-seizoenen peper en wat grof zeezout door de salade geroerd. Of beter gezegd, de krieltjes met de Yofresh en wat zout en flink wat versgemalen peper door elkaar gemengd, iets af laten koelen en toen door de salade geroerd. Erg lekker!
Een erg lekkere salade, ook door de appel en ananas. Ik vind het met de kriel en peper en zout er extra bij een 9.

Ik heb het gegeten met afbakstokbrood met pesto rosso, denk dat het met stokbroodje met kruidenboter ook erg lekker is.
Afbeelding.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:50

Ik heb de basis van de salade klaar staan voor morgen. Lekker met verse ananas, veel lekkerder dan die uit blik *LOL* . Zat te denken om er zilvervliesrijst door te doen om er een maaltijdsalade van te maken, maar met stokbrood is misschien wel een beter idee Ja .

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:41

Wij hebben de salade eigenlijk altijd voor 'erbij', bij een bbq, gourmet of op een verjaardag en dan inderdaad met stokbrood Ja ! Eet het vaak dan nog op brood als ontbijt totdat het op is Vingers aflikken Vork .

Idee met de aardappels/rijst om er een hele maaltijd van te maken vind ik eigenlijk ook wel wat!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:23

Met koude pasta lijkt het me ook niet slecht Lachen

Heb vanavond ook het laatste restje opgegeten, foto volgt morgen.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 06:54

Hier de foto:
Afbeelding

Ik heb het recept redelijk goed gevolgd.
Wel maar 2 appels in gedaan. Verder wel bijna een halve pot Effi Yogonaise Bloos Haha!
Behalve de hamblokjes, heb ik er ook een half doosje gerookte baconreepjes in gedaan.
Ik had het meer als 'tussendoortje' gemaakt en dus heb ik er wat olijfoliecrackers bij gegeten, zeer lekker.
Voor mij krijgt het recept een 8 Vork
Kan denk ik nog verhoogd worden als ik er wat pasta/rijst onder meng Lachen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:51

Ik heb er een lepeltje mierikswortelpasta door gedaan, dan krijgt het iets meer pit. Yogonaise had ik niet, wel één of andere hele lichte mayosaus van Calvé ofzo. Heb hem gisteravond gemaakt, hij staat nu in de koelkast op ons te wachten. Wel ideaal zo, op maandag moeten we na het werk altijd naar cursus. Dan kook ik altijd wel, maar eten moet dan heel vlug. Nu staat het lekker al klaar *LOL* .

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:32

We geven er beiden een 7,5 aan Lachen . Mijn vriend vond dat ik er iets teveel mais bij gedaan had, maar dat kan wel kloppen. Heb de hoeveelheden aangepast aan twee personen, en het iets te grote blik mais heb ik gewoon leeggekieperd in de salade, vond ik zelf ook best lekker. De verse ananas erin smaakte iig goed, gelukkig heb ik nog genoeg salade over voor morgen tussen de middag.

Had er trouwens een meergranenstokbroodje bij afgebakken Vingers aflikken .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:19

bij ons lopen de meningen nogal uiteen; vriendje vond het een 5 omdat hij niet van fruit houdt in een salade en het bbq-bezoek en ikzelf gaven het een 9. Gemiddeld kwamen we uit op een 8 denk ik zo.
Ik heb het recept niet erg aangepast; alleen de sellerie heb ik achterwege gelaten omdat ik het nergens kon vinden in de supermarkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:30

O ik mag ook nog een cijfer geven he? Tong uitsteken
Ik heb 'm inmiddels in een paar varianten gegeten. Het originele recept geef ik een 8. Maar met de mais eruit en gerookte kip erin krijgt 'ie nog een halfje meer van me.
Deze houden wij erin. Mijn man is niet zo dol op salades, maar zelfs die eet 'm!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:32

lekker, gerookte kip erin! ga ik ook uitproberen. laat je dan ook de ham erin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:44

Nee, is in plaats van de ham. Nét even iets meer bite.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:45

Die gerookte kip ga ik ook eens proberen Ja

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:44

Gisteren gemaakt. De salade staat nu in de koelkast (zoals in het recept stond: 'een dag laten staan') en wordt hier vanavond verorberd. Vork Heb gisteravond al even geproefd. De prei is wel sterk, maar daar houd ik wel van. Volgens mij ga ik vanavond heel lekker eten. Vingers aflikken

Hier trouwens ook het potje sellerie gevonden bij de AH. Van Bonduelle. Ander merk hadden ze niet. Heb me bijna helemaal aan het recept gehouden. Heb 3 ipv 4 appels en 4 ipv 5 eieren gebruikt.

Heb ciabatta en rode pesto klaarliggen om vanavond in de oven te doen voor erbij.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:50

Bloos! t is mij niet gelukt het recept te maken deze maad. Foei jel Bloos maar ik ben blijven steken bij de sellerie die ik niet heb weten te bemachtigen.. maar goed wat in t vat zit verzuurt niet dus ik zal t vast wel een x maken Schijnheilig

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:04

Lekker hoor! Wij (hubbie en ik) geven allebei een 8,5. Vingers aflikken

Afbeelding

Ik heb ook wel verse ananas erin gedaan. Veel lekkerder dan uit een blikje. De prei is wel sterk. Wellicht dat ik die de volgende keer even kort opbak of blancheer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:21

Mij gaat het deze maand niet meer lukken! Scheve mond

Ik ga 'm sowieso nog wel een keer maken, maar testrecept van de maand wordt-ie niet meer bij mij...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:02

En wat is het nieuwe recept? Vork

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:19

Ben ook benieuwd Ja

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:30

Ik ook, ik moet verplicht met regelmaat gaan koken van mams, dus wellicht dat het testrecept me daarbij kan helpen *LOL*