Gekookt ei met een beetje zout vind ik nog altijd het lekkerst, maar dan wel met een zachte dooier (eigenlijk de buitenkant wat harder en dan de binnenkant nog lekker vloeibaar ).
Gebakken ei lust ik ook wel, het liefst gewoon kaal. Verder lust ik ook wel omelet enzo, maar vind dat wel minder lekker.
En ik moet geen enkele vorm van ei op mijn brood hebben, tenzij het een paar stukjes gekookt ei op een broodje gezond is (alhoewel ik heel af en toe wel een broodje met gekookt ei kan waarderen)
Een heerlijk vers zachtbolletje opensnijden verse knoflooksaus (het liefst zelf gemaakt) er lekker dik op smeren en dan een heerlijk gebakken ei met hele dooier erop.
Gebakken met italiaanse roerbakgroenten erdoor, op een volkoren boterham met peper en zout En gekookt op een pistoletje met boter, tomaat, veel peper en zout
Eitje aan 1 kant bakken, peper en zout erop. Hierna op een boterham met kaas. Dan de boterham met ei even in de pan, zodat de kaas die ertussen zit smelt.
3 eiwitten, 1 eigeel: even loskloppen en dan in de pan. Aan 1 kant leg ik ham, 30+ kaas, tomaat, pijnboompitjes... Als de onderkant helemaal gegaard is, dubbelklappen en nog even in de oven verder laten garen. Suuuuper lekker!
Zacht gekookt. Op een crackertje (Fins Ronde, Sesam) Boter, eieren door midden. Kaviaar (tube v.IKEA) op het ei i.p.v. zout. Dit noemen de zweden een avondcrackertje.
Ei in bakje, roeren zodat de dooiier breekt, in koekenpan, minuutje wachten, omdraaien, weer minuutje wachten en viola: afgezaagd simpel onorigineel maar o zo lekker eitje!