Ik moet toch even opkomen voor mijn werkgever
Ik werk ondertussen als anderhalf jaar bij de Mac.
Citaat:
JuulenJulia schreef:
Í'm loving it!
Burger King vind ik het ranzig. Ik ben in Jamaica geweest, staan daar allemaal kei mooie paarden. Zijn ze bedoeld voor de burger king.
Dacht je dat het bij de Mac niet zo ging
Als je hierbij doelt op het soort vlees, dus dat de Mac paardenvlees verkoopt dan kan ik je uit de droom helpen. Alle hamburgers zijn gemaakt van rundvlees. Daarnaast kunnen de vegetariers (zoals ik) daar rustig aan de friet want het frituurvet is plantaardig.
Citaat:
Ik erger me altijd al enorm aan het personeel wat er werkt, echt onvriendelijk en meestal niet echt slim ( sorry als hier iemand bij de mac werkt) En het eten is ook niet al te beste kwaliteit, meestal ook al koud!
Volgens onze werkgeven moeten we altijd lachen en vriendelijk zijn. Moet je je nu eens voorstellen dat je al ruim 7 uur aan het werk bent, je voeten hartstikken pijn doen omdat je al die tijd heb moeten staan (op je half uurtje pauze na). Je de hele tijd van de ene kant naar de andere kant rent omdat je de bestelling officieel binnen een minuut voor de klant zijn neus moet zetten. Je een hamburger na moet brengen omdat er bij je collega's in de keuken iets fout is gegaan. Je ondertussen specials krijgt die je ook altijd moet nabrengen. Mensen die al een tijdje in de rij hebben gestaan komen aan je kassa en gaan dan pas nadenken over de bestelling die ze moeten hebben. Deze dan toch maar weer veranderen. Etc. Daar word je echt niet vrolijk van. Als ik 5 uur werk krijg ik geen pauze, ik heb dan dus onwijze honger en ja, als ik honger heb wordt ik chagrijnig.
Sorry als ik of één van mijn collega's op zo een moment niet altijd even vriendelijk is en na 8 uur opnemen van bestellingen en deze pakken dat we dan niet zo snugger meer lijken.
Het merendeel van de werknemers bij de Mac zijn studenten, over het algemeen hebben mijn collega's een goed stel hersens. Er zijn slechts enkele dames en heren die wat simpel zijn.
Als je eten koud is dan moet je deze terugbrengen! Je krijgt dan een nieuwe of als je hier niet op zit te wachten krijg je netjes je geld terug. Daarnaast weten wij dan ook dat een product koud is of niet goed is bereid en kunnen de werknemers in de keuken hierop aangesproken worden of als het door niet goed functionerend materiaal gaat kan deze opnieuw ingesteld of gemaakt worden.
En vraag jezelf ook eens af hoe jij voor de kassa staat. Als ik gezellige mensen aan mijn kassa heb staan dan reageer ik daar heel anders op dan een man met een chagrijnige kop die binnen 5 seconden zijn bestelling verwacht.
Ik heb nu in ieder geval veel meer respect voor fastfoodmedewerkers
of mensen die uberhaupt in de horeca werken.
Want het is echt niet zo makkelijk als het eruitziet, daarbij bedoel ik niet het denkwerk maar het fysieke en mentale gedeelte.
Trouwens: de regels rondom hygiëne en recycling zijn bij de Mac best streng. En al mijn collega's eten nog steeds bij de Mac, dit doe je niet als er hele rare dingen in de keuken gebeuren
.
Tja, misschien zijn er ook wel hele slechte macdonalds in Nederland of het buitenland. Maar het beeld dat ik heb van de Mac is goed, je kan met een gerust hard bij de Mac in Almere haven eten