Jaimyliefje schreef:ik eet wel vis. ik geef niet echt veel om die beesten. het is gezond. en mijn zus en ik zeggen altijd: moeten ze maar harder zwemmen![]()
Sorry, maar dat vind ik dus behoorlijk hypocriet...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaimyliefje schreef:ik eet wel vis. ik geef niet echt veel om die beesten. het is gezond. en mijn zus en ik zeggen altijd: moeten ze maar harder zwemmen![]()
nielsd schreef:Ik denk dat het veel gezonder is om wel vlees te eten. De mens is een alles eter dus heeft ook vlees nodig.
MoonChloe schreef:Wat versta je eigenlijk onder alleseter, imaudy?
MoonChloe schreef:Nee dat bedoel ik niet, je zei, als mens een huid met haar en al kan opeten is het een alleseter.
En toen dacht ik, wat bedoelt ze nou precies met alleseter, dat wij ook haren moeten opeten?
imaudy schreef:MoonChloe schreef:Nee dat bedoel ik niet, je zei, als mens een huid met haar en al kan opeten is het een alleseter.
En toen dacht ik, wat bedoelt ze nou precies met alleseter, dat wij ook haren moeten opeten?
Dat we inderdaad haren zouden kunnen eten. Ik had mijn post hierboven nog veranderd.
Jaimyliefje schreef:ik eet wel vis. ik geef niet echt veel om die beesten. het is gezond. en mijn zus en ik zeggen altijd: moeten ze maar harder zwemmendie beesten hebben gewoon een vrij leven. dat hebben boerderij dieren (ons voedsel) niet. mijn mening dus. gewoon goed eten. en drinken en dan gevarieerd.. dan kan het mák-ke-lijk
edit: ik ben volgens de dieetiste 'pescovegetariër' ofzo iets.. wel-vis-vega dus
Sannert schreef:Behoorlijk hypocriet.
Als je het doet, doe het dan ook goed, die beesten hebben toch ook een leven ?!
Die krijgen haakjes door hun lip, of ze worden met z'n duizenden tegelijk uit het water gevist, en wat dacht je van de kweekerijen? Gezellig knus met z'n alle in een bakje. Nou wat een leven, hoera.![]()
Daar kan ik echt niet bij; 'Ik ben vegetarier, maar ik eet wel vis.'
Net alsof die beesten niet leven .. (dit is niet om jou of andere bokkers aan te vallen.)
nielsd schreef:Ik denk dat het veel gezonder is om wel vlees te eten. De mens is een alles eter dus heeft ook vlees nodig.
mgoeree schreef:Sannert schreef:Behoorlijk hypocriet.
Die krijgen haakjes door hun lip, of ze worden met z'n duizenden tegelijk uit het water gevist, en wat dacht je van de kweekerijen? Gezellig knus met z'n alle in een bakje. Nou wat een leven, hoera.![]()
Net alsof die beesten niet leven .. (dit is niet om jou of andere bokkers aan te vallen.)
Ik vind het hypocriet dat mensen die een bepaalde overtuiging hebben altijd 'aangevallen' worden op alles wat ze zogenaamd niet goed doen. Zoals in "Oh, je eet geen vlees, maar wel vis (of je draagt wel leer), wat inconsequent/hypocriet/slecht zeg." Beter inconsequent goed dan consequent fout! Dit is ook niet aanvallend bedoeld, tis misschien n beetje cru gezegd, maar ik weet even geen betere manier.
Nouks schreef:
Er zijn anders ook genoeg vlees- en allesetende dieren die de vacht van een dier vakkundig weten te verwijderen alvorens de binnenkant te verorberen... Zijn dat dan ook geen alles- dan wel vleeseters meer?
mgoeree schreef:Sannert schreef:Behoorlijk hypocriet.
Ik vind het hypocriet dat mensen die een bepaalde overtuiging hebben altijd 'aangevallen' worden op alles wat ze zogenaamd niet goed doen. Zoals in "Oh, je eet geen vlees, maar wel vis (of je draagt wel leer), wat inconsequent/hypocriet/slecht zeg." Beter inconsequent goed dan consequent fout! Dit is ook niet aanvallend bedoeld, tis misschien n beetje cru gezegd, maar ik weet even geen betere manier.
Rosita schreef:Ik kan het ook altijd aan mensen zien wanneer ze vegetarisch zijn. Van die bleke magere smoeltjes.....
Rosita schreef:Nee, vegetarisch eten is niet gezond en niet natuurlijk. Ik kan het ook altijd aan mensen zien wanneer ze vegetarisch zijn. Van die bleke magere smoeltjes..... Gewoon op z'n tijd een lekker biefstuk is gezond voor een mens.
Rosita schreef:Nee, vegetarisch eten is niet gezond en niet natuurlijk. Ik kan het ook altijd aan mensen zien wanneer ze vegetarisch zijn. Van die bleke magere smoeltjes..... Gewoon op z'n tijd een lekker biefstuk is gezond voor een mens.
imaudy schreef:Rosita schreef:Nee, vegetarisch eten is niet gezond en niet natuurlijk. Ik kan het ook altijd aan mensen zien wanneer ze vegetarisch zijn. Van die bleke magere smoeltjes..... Gewoon op z'n tijd een lekker biefstuk is gezond voor een mens.
Het zou niet best zijn als een mens vegetarisch (dus volledig plantaardig) is
imaudy schreef:Rosita schreef:Nee, vegetarisch eten is niet gezond en niet natuurlijk. Ik kan het ook altijd aan mensen zien wanneer ze vegetarisch zijn. Van die bleke magere smoeltjes..... Gewoon op z'n tijd een lekker biefstuk is gezond voor een mens.
Het zou niet best zijn als een mens vegetarisch (dus volledig plantaardig) is
fiandor schreef:Rosita schreef:Nee, vegetarisch eten is niet gezond en niet natuurlijk. Ik kan het ook altijd aan mensen zien wanneer ze vegetarisch zijn. Van die bleke magere smoeltjes..... Gewoon op z'n tijd een lekker biefstuk is gezond voor een mens.
ik ben echt niet mager en bleek hooren het vlees opzich eten tja... we zijn en blijven mensen die vlees eten, maar een leeuw fokt zijn antilopens toch ook niet?? en sluit ze toch ook niet op in een hokje.
![]()
Ik weet zelf ook wel dat een leeuw iets heeels anders is dan een mens.
![]()
Rosita vind jij die dieren die in een hokje zitten opgesloten er niet bleek en mager en vooral ongelukkig uit zien???!!!!!!!!!!!