Heerlijk, asperges! Mijn schoonouders hadden van hun vakantieadresje verse asperges gehaald. In de supermarkt koop ik ze nooit meer, dat vind ik altijd zo'n tegenvaller.
Kreeft heb ik trouwens nog nooit gehad. Misschien omdat ik zelf van sterrenbeeld kreeft ben...
Ik ben ook Kreeft en vind het heerlijk . Maar asperges al 2 keer gehad en vorige week 2 kisten naar het restaurant van mijn zoon gebracht. Heerlijk s ochtends nog in de grond, s avonds al in de mond.
Oké, ik voel me ineens leek De eiwitten eraf? Dat schuim bedoel je? En geklaarde boter? Het zuivere gesmolten?
Dat witte wat bovenop komt drijven zijn de eiwitten als je die eraf hebt dan heet het geklaarde boter. Wij gebruiken dat altijd om over de asperges te gieten maar er zullen vast mensen zijn die het anders doen.
OemmiejO: als je ze goed klaarmaakt zijn ze echt niet taai.
Wij gaan altijd voor de boter met de eiwitten, maar waarschijnlijk omdat het klaren een beetje een klieder werk is En een beetje zout door de boter heen is wel lekker, maar geen must. En, naast ham, ei en aardappeltjes staat er ook altijd noodmuskaat op tafel. We hebben ze eergister nog gegeten
Heb afgelopen kerst een kerstbrunch gehad op school, en toen per ongeluk een broodje ham met asperge op (het was schemerig en ik had de asperge niet gezien ). Ben daar bijna over mijn nek gegaan, kon niets meer weg krijgen de rest van de brunch, en nog dagen misselijk geweest.
Voor iedereen die schillen een ramp vind, de groene versie hoef je niet te schillen. Maar als ik de voorkeur aan asperges mag geven, kies ik voor de witte versie...