Centraal 'Ken jij dit dieet en wie heeft er ervaringen mee?'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Re: Centraal 'Ken jij dit dieet en wie heeft er ervaringen m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:29

Ik heb 6 weken "weet hoe je eet" gedaan en dat is mij echt super bevallen. Ik ben 14 kilo afgevallen. Ik ben nu 4 weken gestopt met dieeten, en sindsdien ben ik nog eens 2 kilo afgevallen. In die 4 weken heb ik ook gewoon gesnoept en normaal gegeten. Het dieet brengt je lichaam in een balans waardoor je afvalt.
Zijn er hier meer mensen die dit dieet volgen of hebben gevolgd?

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:23

marquez1 schreef:
Ik heb 6 weken "weet hoe je eet" gedaan en dat is mij echt super bevallen. Ik ben 14 kilo afgevallen. Ik ben nu 4 weken gestopt met dieeten, en sindsdien ben ik nog eens 2 kilo afgevallen. In die 4 weken heb ik ook gewoon gesnoept en normaal gegeten. Het dieet brengt je lichaam in een balans waardoor je afvalt.

Heb er nog nooit van gehoord?
Wat is het dan, hoe werkt het?

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:03

ik ben ook aan het sonja bakkeren!
zit nu in week drie, en het gaat me goed af!
ik volg niet helemaal het boekje maar meer de richtlijnen!
vb. als ik voor ontbijt en volkoren boterham neem, eet ik als lunch 2 crackers, + fruit en bouillion, dus niet twee x brood!

ik ben nu 4 kilo afgevallen, eerst veel vocht etc.
dit dieet past goed bij me, ik heb geen trek meer in zoete en vette happen.
het komt er op neer dat ik alles eet, maar dan met mate! zonder aardappelen, pasta en brood ed. zou ik niet kunneN!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:04

Kelpla schreef:
marquez1 schreef:

Heb er nog nooit van gehoord?
Wat is het dan, hoe werkt het?

Het is een koolhydraat arm dieet. Je moet om de 2 uur eten maar dus geen koolhydraten.
Je begint de eerste 3 dagen met opruimdagen. Daarbij mag je dus helemaal geen koolhydraten eten, dus dat komt neer op kaas, worst, vlees, vis, ei etc. dus geen pasta, brood, rijst, aardappelen enz. Na die drie dagen mag je beperkt koolhydraten hebben, ik koos dan voor 1 boterham per dag, en in de avond wat groente erbij en 1 stuks fruit overdag, naast de gebruikelijke porties. Dit houd je 6 weken vol, waarbij je elke week 1 dag een opruimdag houd. Na 6 weken moet je langzaam de koolhydraten weer opbouwen tot een normale waarde. Doordat je geen hongergevoel mag hebben schommelt je bloedsuiker spiegel niet.

Ik eet nu in de ochtend yoghurt, tussendoor ontbijtkoek en een stuk fruit, tussen de middag 2 boterhammen, en dan tussen door nog een boterham en een stuk fruit. Avond eten gewoon vlees, groente en een beetje aardappelen, rijst, pasta etc. om 8 uur nog een bakje yoghurt en na 8 uur niets meer.
Het is te vergelijken met het Atkins dieet, je hebt geen hongergevoel, en je valt toch af. Het enige nadeel vind ik dat de kaas en worst je de neus uitkomen op het laatst.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:41

Is een goed principe, ik ken het als koolhydraat zig-zaggen. Mensen die endomorph zijn (koolhydraten snel omzetten in vet) hebben daar baat bij. En metname de refeed dag zorgt er dan wel voor de je lijf koolhydraten blijft kunnen verbranden (valkuil voor echte atkinsers en mensen die in SB fase 1 blijven hangen, na verloop van tijd no-carb went je lijf eraan)
Het probleem wat ik daarbij wel zie is dat kaas en worst en vlees veel verzadigde vetten bevatten. Kan je beter vervangen door eiwitten.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:21

Ik ben vadaag begonnen met het sonja dieet. Als ik vrij ben eten we tussen de middag warm. Ik moet zeggen dat ik wel erg veel bloemkool op mijn bord had. En ik heb een verzadigd gevoel. De helft van dag 1 is dus geslaagd!!
Aan de reacties van anderen te zien is het goed vol te houden dus ik ben erg benieuwd. Ik weeg nu 74 kg en wil naar 67 kg.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:42

Ik doe ook het Sonja Bakker dieet en mijn vriend ook! We zijn nu in de 3e week en het bevalt ons erg goed. Ben haast 2 kg afgevallen en mijn vriend 2 kg. Vind het best aardig vol te houden en je mag lekkere dingen eten vind ik

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:49

zit nu in week 4, en ben blijven steken op vier kilo, heb 2 verjaardagen gehad, en iets te veel kaas gehad! maar we gaan gewoon door!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:12

4 kg is toch heel goed in 4 weken! Het moet ook niet te snel gaan, dat is echt niet goed

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:47

mirre schreef:
Ik doe ook het Sonja Bakker dieet en mijn vriend ook! We zijn nu in de 3e week en het bevalt ons erg goed. Ben haast 2 kg afgevallen en mijn vriend 2 kg. Vind het best aardig vol te houden en je mag lekkere dingen eten vind ik

Houden jullie je precies aan hetgeen dat in het boek staat of schuiven jullie ook wel eens met recepten en dagen. Op dit moment begint mijn maag te knorren. Ik heb wel net een evergreen gehad. Even een glas water en dan ga ik maar weer met mijn paard aan de slag. Afleiding helpt misschien wel. Ach gut

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:19

Wij houden ons wel aan het boek ja, alleen aan het avondeten hou ik me niet echt, alleen aan de hoeveelheden. Ik woon namelijk nog thuis. Mijn vriend houd zich wel zoveel mogelijk aan het avondeten, alleen als hij iets niet lust kiest hij wat anders.
De eerste week is het wel het lastigst hoor! Ben nu in de 3e week en het gaat al veel beter. Je went aan de hoeveelheden en je ziet al wat resultaat. Volhouden dus!
Als je echt trek hebt kan je altijd fruit nemen he, maar dan wel een appel bijv, of een peer, mandarijn, kiwi.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:55

mirre schreef:
Wij houden ons wel aan het boek ja, alleen aan het avondeten hou ik me niet echt, alleen aan de hoeveelheden. Ik woon namelijk nog thuis. Mijn vriend houd zich wel zoveel mogelijk aan het avondeten, alleen als hij iets niet lust kiest hij wat anders.
De eerste week is het wel het lastigst hoor! Ben nu in de 3e week en het gaat al veel beter. Je went aan de hoeveelheden en je ziet al wat resultaat. Volhouden dus!
Als je echt trek hebt kan je altijd fruit nemen he, maar dan wel een appel bijv, of een peer, mandarijn, kiwi.

Oké Ik heb namelijk het boek niet maar een paar kopieen van de eerste 3 weken. Dus ik mag wel appels eten? Dan komt dat even goed uit want daar zit ik nu net op te kauwen. haha Haha!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:06

Als je trek krijgt kan je je veilige vrucht nemen, bijv een appel o.i.d. Als je dan nog trek hebt kan je evt. nog een appel nemen en water drinken helpt ook! Alleen beter niet meer na 9 uur eten, dan is je stofwisseling heel langzaam namelijk.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:51

Meld me ook.....vandaag begonnen met Sonja Bakker. Pff....moet er aan wennen dat ik erg veel moet eten. Zat vanavond met lange tanden de laatste happen naar binnen te werken. Maar ik vind het goed in elkaar steken, zie het ook niet echt als een dieet, maar meer als een gezonde levensstijl.....ben benieuwd hoe snel de kilo's gaan.....

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:40

Boya schreef:
Meld me ook.....vandaag begonnen met Sonja Bakker. Pff....moet er aan wennen dat ik erg veel moet eten. Zat vanavond met lange tanden de laatste happen naar binnen te werken. Maar ik vind het goed in elkaar steken, zie het ook niet echt als een dieet, maar meer als een gezonde levensstijl.....ben benieuwd hoe snel de kilo's gaan.....

Leuk dan beginnen we tegelijk!! Haha!
Sorry hoor maar ik voel me er altijd prettig bij als ik me aan iemand op kan trekken Ach gut Ik verheug me op mijn speculaasje voor vanavond. Vingers aflikken

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:51

even OT, seabert wat een gave ava heb jij (deed het geen pijn?)

Ik ben nu weer bezig met week 2, voor de 2e keer. De eerste ronde van 9 weken ben ik ruim 10 kilo kwijt geraakt! maar vorige week heb ik het een beetje laten versloffen, dus er is er weer anderhalve bij, maar vanaf deze week doe ik weer goed mn best! op naar de volgende 10!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:09

Top Juval, dat klinkt goed......hoop dat ik dat ook over 9 weken kan zeggen Tong uitsteken

@seabert, leuk dat jij ook gisteren begonnen bent. Vond vandaag een zware dag. Heb het gevoel dat ik de hele dag heb zitten eten. Na m'n yoghurt van vanmiddag heb ik geloof ik nog een uur erover gedaan om die appel erin te krijgen (ben niet zo'n fruiteter Bloos ). Straks weer gewoon een hollandse prak Clown en dan vanavond naar de sportschool...

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:11

Zo juval! 10 kg! Ik hoop dat ik over 6 weken hetzelfde kan zeggen.... Zit nu in week 3 en ben ruim 2 kg en 4 ons afgevallen

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:11

juval schreef:

Ik ben nu weer bezig met week 2, voor de 2e keer. De eerste ronde van 9 weken ben ik ruim 10 kilo kwijt geraakt! maar vorige week heb ik het een beetje laten versloffen, dus er is er weer anderhalve bij, maar vanaf deze week doe ik weer goed mn best! op naar de volgende 10!

Haha! Leuke avatar hé Haha! Ben ik zelf gelukkig niet hoor! Knipoog Ik vind jouw resultaat echt verbluffend! Mag ik vragen van hoeveel kg je naar je streefgewicht gaat? Bloos

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:14

Boya schreef:
Top Juval, dat klinkt goed......hoop dat ik dat ook over 9 weken kan zeggen Tong uitsteken

@seabert, leuk dat jij ook gisteren begonnen bent. Vond vandaag een zware dag. Heb het gevoel dat ik de hele dag heb zitten eten. Na m'n yoghurt van vanmiddag heb ik geloof ik nog een uur erover gedaan om die appel erin te krijgen (ben niet zo'n fruiteter Bloos ). Straks weer gewoon een hollandse prak Clown en dan vanavond naar de sportschool...

Ja die yoghurt en appel was erg zuur vond je niet? Mijn kaken trokken er van samen. Ik had er twee glazen water bij staan. Dat hielp op zich wel. Vanavond aan de rode bietjes met kipfilet. Morgenvroeg weer yoghurt. Ik houd alleen niet zo van kiwi dus pak ik een mandarijn

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:27

seabert schreef:
juval schreef:

Haha! Leuke avatar hé Haha! Ben ik zelf gelukkig niet hoor! Knipoog Ik vind jouw resultaat echt verbluffend! Mag ik vragen van hoeveel kg je naar je streefgewicht gaat? Bloos

oh ja hoor, dat mag je wel vragen Haha!

haha, nou ik was op mn slechtst 93.6 kg. Vandaag zegt de weegschaal 85, maar ik wil uiteindelijk rond de 70 uitkomen. zoveel woog ik 5 jaar geleden ook voor ik zwanger werd.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:33

ik ben ook aan het afvallen, maar als je nou op je streefgewicht bent zou je dan niet overal vel overhouden? Want daar ben ik zelf gewoon heel erg bang voor.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:34

Wat goed zeg! Dus na je zwangerschap ben je zoveel aangekomen? Ik ben nu 74 kg en wil graag naar 67kg. Dat verschil is minder groot.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:36

mirre schreef:
ik ben ook aan het afvallen, maar als je nou op je streefgewicht bent zou je dan niet overal vel overhouden? Want daar ben ik zelf gewoon heel erg bang voor.

Hahahaha Misschien kun je wat doneren aan het brandwondencentrum!! (niet stiekem een stukje met gordelroos weggeven hé Haha! Knipoog )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:37

nou, met wat sporten en oefeningen kan je het best wat strakker maken hoor... maar mn figuurtje van toen ik 18 was krijg ik toch nooit meer terug, die ilusie heb ik niet.