heimwee naar producten van "vroeger"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:12

@ Samantha23 : Ja , ze hadden een puntje met Chocolade..
Dat was ook lekker...Maar helaas dat is er af..

flyfly

Re: heimwee naar producten van "vroeger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:04

Manna en van die rode waterijsjes van Jamin.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:05

De raketjes in Zwitserland hebben nog steeds een puntje van chocola . Ze zijn alleen verder niet zo lekker als de Nederlandse... Ik kan me van vroeger inderdaad nog die likkoekjes herinneren!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:08

Punica (soort vruchtendrank ofzo)

En Splash, dat had je dan in aardbei en in bananensmaak volgens mij waar je een soort milkshake mee kon maken

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:12

Oh ja Punica! Volgens mij was ik ook nog lid van de Punicaclub .

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 08:48

de rode waterijsjes van ola.....blozers. die waren lekker!!
en er was ook nog een soort chips, van verkade...ze leken op paddestoelhoedjes....
ach, vroeger..............

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 08:55

Udo2001 schreef:
Ik mis nou echt de oudewetse "Jodenvet". Die hebben ze wel in namaak, maar die vind ik smerig. Het schijnt een restproduct te zijn, vandaar niet verkrijgbaar meer, erg jammer

In Apeldoorn staat iemand op de markt die het zelf maakt
Alleen heet het dan borsthoning.

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:33

De kwarktaart van baukje mis ik. Daar hoefte je alleen maar slagroom bij toe te voegen en verder nix. Die van honig van tegenwoordig is veel minder zoet, en zit veel minder aardbeismaak aan. Helaas, baukje is overgenomen door honig, dus er zit nix anders op dat honig te kopen (dr oetker vind ik ook niet lekker)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:38

Karin schreef:
Udo2001 schreef:
Ik mis nou echt de oudewetse "Jodenvet". Die hebben ze wel in namaak, maar die vind ik smerig. Het schijnt een restproduct te zijn, vandaar niet verkrijgbaar meer, erg jammer

In Baarle-Nassau, bij Oma's Snoepwinkeltje lees ik net op Jeugdsentiment.

Maar ook die smaakt net wat anders
Al komt hij verdacht veel in de buurt van de ouderwetse echte

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:29

manna bestaat nog steeds en wij verkopen ook nog steeds punica.
en volgens mij heten die raketjes met chocola spoetnik. die zijn/waren van nestle en niet van ola.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:26

Likkoekjes!!!
En spoetnik was ik helemaal gek van, maakte ik altijd. Nu lijkt het me superranzig.

Wat is jodenvet?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:27

Ylana schreef:
Borsthoning

Dat heb ik hier laatst nog in Rotterdam gezien bij een natuurwinkeltje aan de Asterlo

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:35

orionneke schreef:
Bij ons staan die in de AH onder in het schap bij de knakworsten van unox bijv....bedoel je die?? Of een bepaald merk?

Nee die zijn het niet, heb ik ook al geprobeerd. Heb geen idee meer watvoor merk het was, iig geen Unox..
Ik dacht een goedkoper merk, omdat het helemaal onderaan stond.

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:28

Punica! Zo lekker

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:00

Als wij vroeger gingen zwemmen, bij de Tongelreep in Eindhoven, dan kochten we daar van die kartonnen buisjes met een soort snoeppoeder die je er met een dropstaaf uithaalde en aflikte. Hm, klinkt erg ranzig welbeschouwd , maar het was ! Bestaat dat eigenlijk nog, dat spul?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:32

orionneke schreef:
En ik ben dus benieuwd of de speculaaspasta nog eens terug komt. Heb er ooit een topic over gehad en sommige mensen wisten waar ik het over had. Ik at het altijd bij de buren toen ik een jaar of 6/8 was...

Ik ken het ja. In van die 'getailleerde' potjes. De speculaaspasta in een bruin potje, de kokospasta in een blauw potje.

Ik heb nog heel lang zo'n potje van de kokospasta als pennenpotje op mijn bureau gehad.

Ik denk dat ik toen een jaar of 14 was, dat moet dan rond 1988 zijn geweest.

ingrid_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:02

DinkeyGirl schreef:
Whahaha schitterend, ik herken al die dingen nog!

Weet je wat ook nergens meer te krijgen is? Van die annijssnoepjes in van die ovale doosjes, de onderkant van dat doosje was wit plastic en de bovenkant van was blik, met een of ander nostalgisch plaatje erop. Die snoepjes waren klein en rond en HEEL lekker

Die zag ik laatst nog liggen bij de Kruidvat hoor! Ik verbaasde me er nog over dat die dingen nog steeds verkocht werden.
Die snoepjes vond ik nooit zo lekker maar die truttige doosjes vond ik toen ik klein was altijd zo moooooi

Gwen schreef:
Als wij vroeger gingen zwemmen, bij de Tongelreep in Eindhoven, dan kochten we daar van die kartonnen buisjes met een soort snoeppoeder die je er met een dropstaaf uithaalde en aflikte. Hm, klinkt erg ranzig welbeschouwd , maar het was ! Bestaat dat eigenlijk nog, dat spul?

Jaa dat vond ik vroeger ook zo lekker! Bruispoeder noemden we dat, zat in zo'n geel kartonnetje met oranje letters erop volgens mij. Ben ook wel benieuwd of dat nog bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:17

samantha23 schreef:
En hadden de raketjes vroeger niet een puntje van chocola?

Nee joh dat waren de Apollo en de Spoetnic, die waren van een ander merk en lang zo lekker niet

Rond sinterklaastijd kregen wij vroeger Mikkemannetjes, een soort broodjes met speculaaskruiden. Ik weet alleen niet of dat ouderwets is, of dat het gewoon streekgebonden was.
Wat ze hier Mikkeman noemen, raakt kant noch wal

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:33

Gwen schreef:
En als kind vond ik die ronde gekartelde koekjes met een gekleurd suikerlaagje zo lekker . Dat laagje likte je er eerst af en dat kleffe restje dat je dan over hield stopte je als laatste tussen je kiezen.

oh ja die was ik al lang vergeten. Vind ze niet echt lekker trouwens.

- De wybertjes van de snoepwinkel in Heeswijk kan ik nergens meer vinden De drogist heeft ze nog een tijd gehad, maar ook daar zijn ze foetsie
- Tjolk
- Manna bestaat nog, heb het pas gekocht.
- Amro was heel lang geleden nog de Amsterdam Rotterdam bank, maar dat is voor mijn tijd.
- Dat bruispoeder ken ik ook nog

En ik heb nog gemist:
- Grillzauber, mijn broertjes favoriete kruiden :00
- En pizzaquick om van een boterham een pizza te maken.

Aanrader: Tum Tum, een snoepwinkel in Den Bosch, net naast de Markt.

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:59

Karin schreef:
orionneke schreef:
En ik ben dus benieuwd of de speculaaspasta nog eens terug komt. Heb er ooit een topic over gehad en sommige mensen wisten waar ik het over had. Ik at het altijd bij de buren toen ik een jaar of 6/8 was...

Ik ken het ja. In van die 'getailleerde' potjes. De speculaaspasta in een bruin potje, de kokospasta in een blauw potje.

Ik heb nog heel lang zo'n potje van de kokospasta als pennenpotje op mijn bureau gehad.

Ik denk dat ik toen een jaar of 14 was, dat moet dan rond 1988 zijn geweest.

Dan kan dan kloppen dan was ik ongeveer 7!! Dan klopt mijn berkening toch ook wel ongeveer. Hoe het potje eruitzag weet ik niet meer....was volgens mij niet zo heel groot iig smaller dan een pindakaaspot. Maar ja dat kan ik volledig mis hebben.

Waar kocht je dat toen Karin of weet je dat niet meer?

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:01

@ Karin: Die likkoekjes verkopen ze bij ons in de supermarkt....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:09

Lielle schreef:
- Manna bestaat nog, heb het pas gekocht.
- Amro was heel lang geleden nog de Amsterdam Rotterdam bank, maar dat is voor mijn tijd.

Manna ken ik ook nog, dat zag ik laatst liggen bij de Appie Heijn.

De Amsterdam-Rotterdam Bank was toch gewoon de volledige naam van de Amro-bank? Zie http://www.neha.nl/barn/algemenebanken.html - die heeft dan bestaan van 1964 tot 1991 toen die ging fuseren met de ABN.

Ik zie trouwens het logo van de Amro-bank nog zo voor me, een soort uiltje vond ik het altijd. En ik heb nog al mijn bankafschriften van vroegah, ook die van de Amro.

@Orionneke, geen idee eigenlijk... Volgens mij deed mijn moeder in die tijd altijd boodschappen bij De Boer (inmiddels Super De Boer) dus daar zal die kokospasta dan wel vandaan komen. Het enige wat ik verder nog weet, is dat het van Calvé was. Ik heb bij mijn ouders nog wat oude zooi staan die ik binnenkort wil gaan uitzoeken, misschien staat dat betreffende potje er ook nog wel bij.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:11

Gwen schreef:
En de fireballs waren later op de middelbare school ook niet aan te slepen, dat waren van die rode hete knikkers die per drie, dacht ik, in een zakje zaten.

Fireballs zijn nog te koop! Heb nog een zakje (met 4 ballen), in mijn tas zitten, ben er nu nog steeds aan verslaafd .

En stroopsoldaatjes hmmmm heerlijk, wel heel erg ouderwets! Af en toe haal ik weer een lading in Epe, die verkopen ze nog steeds in een snoepwinkeltje.

En ik mis de Croky Bolognese chips . Die van Lays vind ik echt helemaal niets.....

Wat ik vroeger als klein kind meekreeg op brood was ook lekker. Van die kleurige kokos"matjes". Ik weet niet meer hoe het zo heet, maar ook zo lekker! Ik zie het af en toe nog wel eens in de winkel liggen, maar ik neem het nooit mee...stom...stom.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:13

Die kleurige kokosmatjes, dat is kokosbrood.

Mijn vader eet dat op z'n brood al zolang ik me kan herinneren. Ik vind het zelf veel te zoet.

Je hebt van die 'klinische' kleine plakken in één kleur of met stukjes gesuikerde vruchten erdoor, maar je hebt ook van die langwerpige grove plakken in verschillende (felle) kleuren (dat is 'de echte' van Theha).

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:18

Je hebt er verstand van karin