Het Sonja Bakker dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ramira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:42

Gister ben ik met week twee begonnen, en mijn lichaam is nu wel gewend aan het weinig eten ik heb ook geen trek meer tussendoor. ´s avonds heb ik nog wel eens de neiging om naar de kast te lopen en iets lekkers te pakken maar heb me tot nu toe nog goed weten te beheersen. Vandaag heb ik lekker een krentenbol op en twee broodjes met tonijn. Datt ging der wel in:)
Is er nog iemand bezig met SB dieet?

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 14:45

Fijn dat het zo makkelijk gaat

Ik zou vandaag in m'n laatste week zitten maar vanwege omstandigheden komt het er niet echt meer van. Dus ik stop met die laatste week.
Ik ga binnenkort denk ik wel weer opnieuw beginnen

silv

Re: Het Sonja Bakker dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:52

Wat ik me afvroeg, is het niet gewoon net als vele andere dieten een crash dieet? Ik las op een ander forum dat de gemiddelde calorie-inhoud van een dag in het dieet rond de 800 ligt en is dat niet erg weinig voor verantwoordelijk afvallen? (krijg je daar niet het jojo effect van als je weer wat normaler gaat eten?).

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:39

Kan iemand mij dat dieet sturen?

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:42

Ik wil wel mee doen weer een keer wat anders ..

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 19:41

silv schreef:
Wat ik me afvroeg, is het niet gewoon net als vele andere dieten een crash dieet? Ik las op een ander forum dat de gemiddelde calorie-inhoud van een dag in het dieet rond de 800 ligt en is dat niet erg weinig voor verantwoordelijk afvallen? (krijg je daar niet het jojo effect van als je weer wat normaler gaat eten?).

Geen idee, maar het schijnt dat door dit dieet je stofwisseling sneller gaat werken doordat je heel gevarieerd eet.
En dat je daardoor niet zo snel meer aankomt.
Maar ik stop er nu dus mee, dus ik kan mooi even kijken of ik nu heel erg aankom

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:51

ik wil erook wel aan beginnen, alleen...
op zaterdag eet ik altijd op m'n werk en dan hebben we uhmmm niks gezonds haha
Dus dat moet ik nog eventjes zien te veranderen
Enne, Filet American lust ik dus echt niet, door wat moet ik dat vervangen?

ramira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:03

filet americain kun je vervangen door plakje 30+ kaas, smeerkaas 20+, plakje rosbief, plakje achterham, plakje rookvlees, plakje kipfilet, plakje kalkoenfilet en smeerpaté van linera

Marieke_456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:28

Ik ben ook gestopt *week 6*
Ik mocht niet meer verder gaan van m'n ouders, omdat ik goed moet eten door m'n pfeiffer.
In de zomervakantie gaan we weer samen starten toch Evy?

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:16

bij mij is dit recept heel bekent. ik rij paard bij stoeterij handelstal tjitske bakker en haar zus heet sonja bakker! bij ons zijn er al heel veel boeken verkocht van!

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:02

Ik wil ook 10 kilo afvallen het lijkt erop dat ik deze dieet wel vol kan houden

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:55

Er word zo volgens mij wel weer een nieuwe generatie anorexia patienten gekweekt hoor....
Echt, ik kom ook uit Noord-Holland, maar hier op school is iedereen zooo gefixeerd op haar, je ziet in eens de helft van de meiden met een bakje yoghurt staan in de pauzes en dat soort dingen... IEDEREEN heeft het er steeds over, wanneer je het niet doet wordt je zowat al uitgelachen... Zelfs hele dunne meiden doen het...
Meer bewegen?? Welnee, mooi voor de tv blijven hangen!! Met sonja vallen we toch wel af...
Ik vind dit voor de jeugd echt niet gezond hoor.... DIe zijn in de groei en moeten gewoon goed eten, en niet op een pakje crackers leven...

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:28

Shannie schreef:
Er word zo volgens mij wel weer een nieuwe generatie anorexia patienten gekweekt hoor....
Echt, ik kom ook uit Noord-Holland, maar hier op school is iedereen zooo gefixeerd op haar, je ziet in eens de helft van de meiden met een bakje yoghurt staan in de pauzes en dat soort dingen... IEDEREEN heeft het er steeds over, wanneer je het niet doet wordt je zowat al uitgelachen... Zelfs hele dunne meiden doen het...
Meer bewegen?? Welnee, mooi voor de tv blijven hangen!! Met sonja vallen we toch wel af...
Ik vind dit voor de jeugd echt niet gezond hoor.... DIe zijn in de groei en moeten gewoon goed eten, en niet op een pakje crackers leven...

Dan moet je dat maar tegen hen zeggen.
Ik ben inmiddels 19 jaar oud, verantwoordlijk genoeg dus.
Ik weet heus ook dat ik me meer moet bewegen
Ik ben gewoon 10 kilo te zwaar, dus dat moet er af.

Lientjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 07:45

Kan iemand mij misschien het sonja bakker dieet sturen???

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:05

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:19

Ik ben nu in de 3e week bezig. het bevalt me erg goed. In het begin van de 2e week paste ik een broek die ik nooit heb gepast. Was er zo blij mee!! Heb al 6 jaar lang verschillende dingen geprobeerd maar hielp vaak niet of kreeg het jojo effect. Heb wel moeite met het vele eten. Ik at lang niet zoveel op een dag. Ik raad het iedereen aan met teveel kilo's

EsvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:29

Evy zou je mij ook de weekrecepten willen sturen...ben erg nieuwsgierig!

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 14:42

Shannie schreef:

Je vergeet dat er ook mensen bij zijn die aan dit dieet doen om gezond en gevarieerd te eten

Dat had ik als voornaamste reden, 's ochtends at ik nooit waardoor ik 's middags alles naar binnen werkte. Op zaterdag at ik de hele dag niet. Daarom ben ik ook hiermee begonnen omdat ik 'gedwongen' werd om me aan die schema's te houden.
En omdat iedereen het er over heeft is gewoon omdat het nieuw is en leuk om te doen. Je wilt toch je ervaringen wisselen

En meiden die nog in de groei zijn moeten zich aan het schema houden voor de man. Dat is namelijk iets meer wat je mag eten..

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:16

Wie die eetschema's wil moet mij even een pbtje sturen met emailadres er in
Ik wil er ook aan beginnen, maar moet het idee er hier thuis nog even inkrijgen

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:37