De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 23:16

tandbederf lijkt me mee te vallen als je je tanden goed verzorgt!
'we' hebben wsl ook wel geluk dat we niet echt aan leg hebben tot dat soort ziektes, jammer genoeg zit kanker daarintegen wel in de familie.
wb mij: ik zou graag gezonder willen eten! heel graag, maar in de vakanties leven we nogal 'langs elkaar door' mam is vaak weg voor van alles en dan moeten broer en ik voor eten zorgen, dat is vaak (gemakkelijkheidshalve) de frietketel aan en hupsakee!

mijn moeder rookt ook nog btw. (iedereen hier behalve ik.)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 23:39

Nouja, dat is dus je eigen gemakzucht want ipv die frietketel kan je ook gewoon een zakkie stoomgroenten in de magnetron gooien; is nog sneller ook
Goed dat je niet rookt Tandbederf is inderdaad een heel end te voorkomen door goede verzorging; maar dat geldt dus precies ook voor diabetes en overgewicht; het is voor een groot deel te voorkomen - met gezond eten kom je al een heel end

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 00:09

ik heb gisteren "de afvallers" bekeken en kwam tot de gruwelijke ontdekking dat ik minstens zo ongezond eet als hun
en waarom zij zo duk worden, en ik niet, dat weet ik niet, maar ik doe dezelfde boodschappen en eet qua ongezonde dingen bijna dezelfde hoeveelheden

dus...ik ga echt zeker anders eten

oke dat veel brood eten kan ik niet laten maar snacks, chips, koek&snoep komt er veeel minde,r oke wel als er bezoek etc is, maar niet zomaar voor iedere dag
cola ook niet meer, spa lemon-cactus wel(zonder toegevoegde suikers ) en spa blauw
fruit blijf ik wel veel eten, yoghurt(met daarin fruit ) ook en toch maar iets vaker wat vlees eten
(gisteren nog 2 bruine broodjes met boter&salami en vanavond een kipfiletje )

was echt flink geshockeerd na dat programma!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 00:25

ja maar stoomgroenten alleen zijn niet zo lekker vind ik?
kga morgen een keer de winkel rond om gezondere dingen die ook snel klaar zijn te zoeken voor ons frieten word btw ook eenzijdig eigenlijk.
wat ik wel doe en waar ik echt van kan genieten: sla tomaten fetta kaas en mayonaise (oke mayonaise is ook niet zo goed maar... )
Als dat er is laat ik met veeel plezier andere dingen staan!
renske20: als ik zon programma's kijk kom ik ook altijd tot die conclusie (dat ik minstens zo erg eet)

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:57

Pharagirlke... Slank wil niet persé gezond zeggen hoor...

Als je altijd maar vet eten en snoep naar binnen werkt wil ik je cholesterolgehalte eigenlijk ook niet weten Want dat lijkt me dan ook wel niet gezond te zijn...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:10

pharagirlke kan best zijn dat je nu nog gezond bent.. maar als je zo door blijft gaan is dat straks niet meer zo!
Je hoeft niet perse dik te worden oid, maar voor je lichaam is het echt niet goed hoor.
Mayonaise is idd niet goed. Je hebt ook een slasaus die ziet er uit als mayo, smaakt ook best goed, maar is een stuk minder vet. Als ik weet welk merk zet ik het hier wel neer.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:51

pharagirlke schreef:
tandbederf lijkt me mee te vallen als je je tanden goed verzorgt!
'we' hebben wsl ook wel geluk dat we niet echt aan leg hebben tot dat soort ziektes, jammer genoeg zit kanker daarintegen wel in de familie.
wb mij: ik zou graag gezonder willen eten! heel graag, maar in de vakanties leven we nogal 'langs elkaar door' mam is vaak weg voor van alles en dan moeten broer en ik voor eten zorgen, dat is vaak (gemakkelijkheidshalve) de frietketel aan en hupsakee!

mijn moeder rookt ook nog btw. (iedereen hier behalve ik.)

zeg met jullie levenswijze waarbij je zo trots bent dat jullie nog steeds gezond zijn (voor hoe lang? atherosclerose is een sluiper hoor, en dat heeft IEDEREEN, de mate waarin wordt echter bepaald door je voedingspatroon en het komt pas tot uiting als het allang te laat is *en nee aan bijvoorbeeld een aortabreuk is geen redden meer aan, zelfs al zou je die op de operatietafel krijgen (tenzij ze al met de klem en de pomp klaarstaan) om maar een voorbeeldje te noemen*) dan maar "hallo" tegen darmkanker

Vetten worden in je darmen omgezet in vetzuren, en deze worden dan weer omgezet in cancerogene stoffen. Hoe meer vet je eet (zoals bij jullie, dagelijks de frietketel aan, ik heb het niet over iemand die gewoon goed boter op zn brood smeert ofzo), hoe meer van die stoffen je darmen kunnen aantasten. Hoe minder vezels, hoe langer en meer die stoffen ook nog eens kunnen inwerken op je darmen elke keer. (vezelrijke voeding zorgt voor een betere darmtransit en schadelijke stoffen worden zo sneller meegevoerd)

wees er maar trots op

op de rest van je uitspraken oa ivm die leerkracht wil ik niet eens ingaan

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:10

Ik ben het wel met leentje eens.. het is gewoon slecht voor je hoe je nu bezig bent, of je dat nou wilt inzien of niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:27

Spetterlover schreef:
Ik ben het wel met leentje eens.. het is gewoon slecht voor je hoe je nu bezig bent, of je dat nou wilt inzien of niet.

Toen ik zo oud was als haar kon ik ook al die dingen nog doen en lekker slank blijven... maar ik heb maar 1 advies: doe het alsjeblieft niet!
Ik ben nu 22 en ik kan maar met moeite bij maatje 40/42 blijven... het is toch een stukje gewenning al dat eten, en daar kom je later nauwelijks vanaf...

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 23:50

Heee allemaal..

Ben sinds kort ook druk bezig met mijn gewicht en mijn eetgewoonten en ben tot de conclusie dat er iets moet veranderen..

Buikje weer wat strakker iets wat kilo's er af etc. MAAR!

Sinds ik heb besloten ben ik erg geneigd om maar geen koekje te nemen, of toch maar geen ijsje want dat scheelt weer aan callorien .Maar hebben jullie dit ook?

Ik wil ook niet zo zijn van niks meer eten, afvallen, en dan normaal eten en weer aankomen.

Wat zijn overigens gezonde tussendoortjes? (behalve fruit!)

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:21

Iris82 schreef:
Spetterlover schreef:

Toen ik zo oud was als haar kon ik ook al die dingen nog doen en lekker slank blijven... maar ik heb maar 1 advies: doe het alsjeblieft niet!
Ik ben nu 22 en ik kan maar met moeite bij maatje 40/42 blijven... het is toch een stukje gewenning al dat eten, en daar kom je later nauwelijks vanaf...

Ja daarom, je kunt nu wel zo eten, maar over een paar jaar kom je gigantisch aan en krijg je dat gewicht er echt niet meer zomaar af..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:22

Megantjuh schreef:
Heee allemaal..

Ben sinds kort ook druk bezig met mijn gewicht en mijn eetgewoonten en ben tot de conclusie dat er iets moet veranderen..

Buikje weer wat strakker iets wat kilo's er af etc. MAAR!

Sinds ik heb besloten ben ik erg geneigd om maar geen koekje te nemen, of toch maar geen ijsje want dat scheelt weer aan callorien .Maar hebben jullie dit ook?

Ik wil ook niet zo zijn van niks meer eten, afvallen, en dan normaal eten en weer aankomen.

Je kunt best een keer een koekje of een ijsje nemen, als je er maar geen gewoonte van maakt. Neem 1x per dag iets lekkers en 1x per week een dag dat je kan eten wat je wil, zo hou je het een stuk beter vol.
Tussendoor.. plakje ontbijtkoek? Bakje magere (vruchten)yoghurt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:29

whehehe...ik ben nu 3 kilo kwijt, met een lengte van 1m63 en 61 kilo was dit een beetje te..
weeg nu 58 en t ziet er al eens tuk beter uit!!

mijn geheim
smorgens 2 brood, met thee.
tussen de middag weer 2 boterhammen, met een stuk fruit.

om een uur of drie, fruit, meloen, sinaasappel of iets anders.

half 6 eten!! gewoon normaal eten, vlees tot 150 gram per persoon, bakken in van dat vloeibare, daar zit olijfolie in en dat is beter voor je.
geen toetje> doe ik nooit eigenlijk
lekker veel groente.

savonds om een uur of 8 moet ik gewoon eten, dus pak ik maar weer wat fruit, of van die zoute stokjes, niet teveel, bakje thee erbij.
tussendoor drink ik veel water, een flesje yakult, en soms savonds een beetje vruchtenyoghurt..

samen met door de week lekker een eind fietsen met mijn vriend gaat het allemaal lekker!

oh enne t weekend?
dan eet ik wel een bakje chips hoor, of wat anders, maar gewoon niet teveel...

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:46

Megantjuh schreef:

japanse rijstcrackers, snack a jacks, cherry tomaatjes, studentenhaver (niet teveel!) en inderdaad fruit.. vooral nu in de zomer.. hmm aardbeien, bosbessen, abrikozen

Als je teveel snoept en eet is het volgens mij ook essentieel eens na te gaan waarom je dat doet (verveling, gewoonte, eenzaamheid, als je nog thuis woont: ouders die je voeren, enzovoorts). Als je dat lukt, kun je misschien ook proberen iets aan zulke oorzaken te veranderen (en ja ik weet uit ervaring dat dat lastig kan zijn en confronterend)

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:13

mijn moeder heeft een boekje teleen waarin iets van 5000 etensware instaat (van allerlei merken ah, zonnatura mcain enzo) en daarbij zit ook een dieet en dan mag je als je tot 70 kg weegt 18 punten perdag eten en in dat boekje kun je vinden hoeveel punten vanalles is. Er staat in dat je tegen 1 magnum wel 8 fruit-joys kan eten (in verglijking met alle suikers enzo wat erin zit) en dat je beter een stroopwaffel dan een sprits kan eten.

Ik denk ook dat je eht gezonds afvalt door gewoon regelmatig GEZOND te eten en zoals misschien al genoemd is i.p.v 3 grote porties 5 kleine porties en gezonde tussendoortjes zoals: fruit, rozijntjes, tomaatjes, rijstwafels en nog wat spulletjes.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:30

Zit er ZÓ veel in een magnum? *schrikt*

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:34

Beter een stroopwafel dan een sprits? Waarom dat dan?
Heb je nog meer tips of weetjes uit dat boekje?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:55

Stroopwafels zijn lekker! Als die echt beter zijn...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:00

Yup, die zijn erg:

Magnum intense bijvoorbeeld:
305 calorieën, 21 gram vet.

Terwijl een raket maar 72 caolorieën en 0 gram vet heeft
(Bron: www.olalive.nl )

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:13

Woow
Ben ik blij dat ik bijna nooit een magnum eet, echt maar 1x per half jaar ofzo.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 19:38

Nouja, dat geldt wel voor meerdere dingen hoor; mcFlurries zijn bijvoorbeeld 500

En dat is nou helemaal de reden van veel calorieen eten op een dag - als je lichaam gewend is aan die hoeveelheden en het goed kan verwerken, dan zal het met zo'n magnumpje op zijn tijd geen moeite hebben. Terwijl je, als je continu lijnt en weinig eet, eens je te buiten gaat aan een magnum (en ik bedoel, dat moet toch gewoon kunnen ja!) dan is je lijf helemaal ontregeld want het schrikt zich rot van 300 kcal in een keer...

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:06

Renske, kijk je uit met frisdrank zonder toegevoegde suikers. Die bevatten vaak toegevoegde zoetstoffen, wat, in grote hoeveelheden, niet zo gezond is. Veel van die zoetstoffen zijn nml hartstikke chemisch en je lichaam weet niet zo goed wat ze daarmee aan moet.

Verder: ga zo door!
Een tipje: Denk niet aan wat je niet mag eten. Ik weet niet wat jouw motivatiestrategie is (weg van of naartoe). Als je dat weet kun je jezelf heel makkelijk stimuleren om gezonder te eten.
Bij naartoe: Denk juist aan wat je wel mag eten, hoe gezond je je zal voelen als je minder gaat snoepen, hoe mooi je huid wordt en blijft etc. Bij weg van: denk aan alle aandoeningen die je zult oplopen als je doorgaat met dit voedingspatroon, hoe je, als je wat ouder bent, dik zult worden en je huid grauw wordt van het roken en de vette hap.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:32

Laura schreef:
Nouja, dat geldt wel voor meerdere dingen hoor; mcFlurries zijn bijvoorbeeld 500

En dat is nou helemaal de reden van veel calorieen eten op een dag - als je lichaam gewend is aan die hoeveelheden en het goed kan verwerken, dan zal het met zo'n magnumpje op zijn tijd geen moeite hebben. Terwijl je, als je continu lijnt en weinig eet, eens je te buiten gaat aan een magnum (en ik bedoel, dat moet toch gewoon kunnen ja!) dan is je lijf helemaal ontregeld want het schrikt zich rot van 300 kcal in een keer...

Ja dat is zo, een keertje moet best kunnen. Als je dan meteen aankomt weet je dus dat je niet goed eet normaal

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:01

Nouja het stomme is dat ik een magnum niet een ZO lekker vind! Alleen het chocola en beetje van dat witte, maar er komt geen eind aan en opgegeven moment heb ik er wel genoeg van dan
McFlurry vind ik lekkerder dan WIl nog steeds een keer die Rolo proberen maarja elke keer denk ik niet doehoen! Dus dan laat ik het weer.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:59

Ik vind die witte magnum ook echt lekker, of die met nootjes.
Die gewone met melkchocola vind ik niet zo, beetje saai