Ik had ook geen extra suiker in het cola-mosterd-ketchupmengsel gedaan, ik dacht: die cola is al zoet zat... Maar daardoor karameliseerde het denk ik wel wat minder goed dan als je er nog wat suiker in doet. @Belsje: cola light is daarom denk ik geen goede optie: de cola blijft op de kip doordat de suiker karameliseert en dus blijft de boel een beetje plakken, en aspartaam (of andere zoetstof - weet niet wat in CL zit) karameliseert dacht ik niet.
ik had er helemaal geen extra suiker ingedaan, en ik wist eigenlijk ook niet precies wat glaceren was.. maar ik ging er vanuit dat ik het vast vanzelf wel zou merken als het gebeurde:). Cola bleef inderdaad heel lang waterig, maar gewoon laten staan en van 't ene op 't andere moment was ie ineens goed! Misschien dat het met extra suiker wel wat sneller gaat, maar zonder lukt het ook hoor!
Ik heb het zaterdag ook gegeten. Het was best lekker, alleen is het volgens mij (zo te lezen) niet echt goed gegaan. Toen we de kip van het voor haalde, was het mengsel al wel redelijk verdikt en aan de kip geplakt. We hebben het opgegeten terwijl het mengsel nog zacht en soort van stroperig was.
Was dat de bedoeling, of moest het echt een hard laagje om de kip heen worden?
Ook hier hebben we het gegeten. Het is in de smaak gevallen, ik ga het zeker nog eens maken. Maar dan wel met een beetje pittige mosterd, eventueel wat chilisaus, want wat ons kan het wel een beetje een bite hebben. Maar, verder niets te klagen.
Ik heb het vorige week gemaakt met een flinke scheut chilisaus erdoor. Lekker zoet en pittig. Volgens mij is het ook een toprecept voor spareribs. Ik heb drumsticks gebruikt en heb die denk ik anderhalf uur laten sudderen. Het mengsel werd wel iets gebonden, maar zeker niet dik en stroperig. Misschien dat ik het daarvoor nog iets langer had moeten laten staab, maar het was nu ook super lekker!
Wij hebben het laatst ook gemaakt en het is erg in de smaak gevallen, mag van mij wel iets pittiger, maar we hadden alleen milde mosterd. Bedankt voor het recept! Ik ga het binnenkort met een varkenshaasje proberen.
Ik had het topic een tijd terug wel gelezen maar was afgehaakt bij het woord cola. Nu ik de reacties zo lees begint het toch te kriebelen om eens te proberen. Ik lust geen cola, ga ik het dan ook lekker vinden? Als ik d reacites zo lees wel maar dan moet er dus geen cola smaak aan blijven zitten.