Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:07

Ziolette schreef:
Zal ik het nog erger maken Haha! ? 's Ochtends mag ik als tussendoortje een matze met chocoladepasta, tenzij ik een croissantje gegeten heb (3x per week) Tong uitsteken .

Waarom zou je niet kunnen afvallen als je af en toe eens wat lekkers neemt?
Afvallen heeft niets te maken met jezelf alles ontzeggen, maar wel met verantwoord en gezond eten, en daar mag af en toe best eens wat lekkers bijzitten...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:48

Lanide schreef:
En dan val je ook nog af? Verward

Yep en zoals je in mijn eerdere reactie kunt lezen nog goed ook . De eerste 2,5 week was ik al 4,5 kilo kwijt (vet geen vocht), de twee weken daarna ging het even niet zo hard omdat ik oa ziek ben geweest.

Het bestaat vooral uit goed en gezond eten, oa 2x twee boterhammen met beleg (of 1 croissantje), 2 stuks fruit, veel aardappels en groente, rauwkost, max 1 ons vlees, max 1 lepel jus, geen sausjes, weinig zout, veel water, zo min mogelijk suiker en zoetigheid behalve wat er in mijn menu voorgeschreven staat. Ik mag ook maar 1 beker melk per dag en dat was echt even wennen aangezien ik normaal zeker 1 liter melk per dag dronk.

Ik heb zelfs het idee dat ik meer moet eten dan normaal, heb totaal geen honger gevoel en mijn vetpercentage schiet omlaag OK dan! . Maar ik heb me al wel voorgenomen om met de kerst te zondigen, dus daarna kan ik weer van voor af aan beginnen Schijnheilig .

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:23

Ziolite, jouw dieet spreekt me wel aan, ik denk dat ik dat ook wel wil gaan proberen. Het lijkt me ook niet zo heel zwaar, of moeilijk vol te houden.
Ik ben 1.70m, en weeg nu rond de 85. Voor mn zwangerschappen (5 jaar geleden) zat ik altijd onder de 70kg, daar wil ik graag weer naar terug. dan durf ik misschien ook weer eens op een paard of pony te gaan rijden, daar schaam ik me nu wel een beetje voor.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:40

juval schreef:
ik doe mee!!! ik ga ook voor de 15 kilo. Hier is ook na de zwangerschappen veel vet blijven hangen. BALEN!! ik sport ook veels te weinig, maar daar komt in ieder geval verandering in. Mijn man heeft een fitness-kamer ingericht, dus ik heb geen excuus meer om niet te sporten.
Ik moet echt rigoreus stoppen met snoepen, anders lukt het niet. En veel water drinken hè, dat helpt echt.
Ik weet wel dat er op de hk al een topic over lijnen is, maar die 147 pagina's schrikken me ook wel een beetje af. Zullen we een nieuw hk topic openen? voor de lijners 2005??

Een HEEEEEEEEEEL goed plan. Ik heb al eens voorgesteld voor een deel 2 maar het moddieteam vond het niet nodig volgens mij......

Alleen ben ik pas weer vanaf 10 januari in het land!!! Ik ga de 25ste op vakantie dan mis ik weer veel......omdat ik niet kan bokken. Maar ja het zij zo.

Ik begin morgen weer heb me al weer dagen misdragen....

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:34

juval schreef:
Ziolite, jouw dieet spreekt me wel aan, ik denk dat ik dat ook wel wil gaan proberen. Het lijkt me ook niet zo heel zwaar, of moeilijk vol te houden.
Ik ben 1.70m, en weeg nu rond de 85. Voor mn zwangerschappen (5 jaar geleden) zat ik altijd onder de 70kg, daar wil ik graag weer naar terug. dan durf ik misschien ook weer eens op een paard of pony te gaan rijden, daar schaam ik me nu wel een beetje voor.

Ik woog toen ik begon 84 kilo bij 1.72m. Ik moet nu 12-16 kilo (liefst vet, geen vocht) afvallen en dan zit ik weer op een gezond gewicht, wat ik tot 4 jaar terug eigenlijk ook altijd had. Ik wil ook proberen om dit eetpatroon aan te houden als de "cursus" is afgelopen. Ik voel me namelijk (ondanks de zware verkoudheid die ik net heb gehad) met dit eetpatroon al een stuk fitter dan voorheen terwijl ik nog maar 4,5 week bezig ben OK dan! .

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:12

Ik wil niet echt perse afvallen, maar wel wat gezonder eten. Ik mag nu nog maar 2 chocolaatjes per dag van mezelf Scheve mond
Dus eet ik nu fruit in plaats van snoep...

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:32

Ilindra schreef:
Na 1 januari doe ik met je mee

Ik ook!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:49

Ik wil ook graag meedoen Eerder dit jaar ben ik al heel goed afgevallen van 81 naar 73 kg, inmiddels is dat weer 74, al een hele tijd. Ik word dus niet zwaarder, maar er moet toch echt nog wat meer af. Een kilo of 6 denk ik, als ik onder de 70 zit ben ik tevreden

Qua beweging zit het in ieder geval goed, ik fiets een uur per dag en dan natuurlijk nog druk bij de paarden. Gisteren heb ik een "gymbal" gekocht, nu nog even opblazen en dan kan ik oefeningen gaan doen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:29

Ik heb gisteren weer eens een uurtje hard gelopen.

Ik weiger minder te eten. Ik los het maar op met meer bewegen Haha!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:30

Dat doe ik ook altijd Zep Nagelbijten / Gniffelen is toch iets makkelijker vind ik.

Lanide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:24

Maar niet zo makkelijk als hetheel erg druk hebt.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:26

Nee dat klopt. Maar er is toch vast wel een momentje, dat je anders bijvoorbeeld achter bokt zou zitten Schijnheilig
Makkelijker gezegd dan gedaan he!

Lanide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:28

Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, maare ja bokt is in ieder geval beter dan sporten (a)

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:34

Ik twijfel nog even of ik mee zal doen Vork

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:48

Lindy schreef:
Ik twijfel nog even of ik mee zal doen Vork

Niet miepen gewoon meedoen als je dat wilt!!! Haha!

Ik moet zeker weer meedoen, maar dat oude topic ben ik onderhand beu.... dus wat mij betreft is dit het nieuwe lijntopic Haha!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:13

Ziolette schreef:
Ik woog toen ik begon 84 kilo bij 1.72m. Ik moet nu 12-16 kilo (liefst vet, geen vocht) afvallen en dan zit ik weer op een gezond gewicht, wat ik tot 4 jaar terug eigenlijk ook altijd had. Ik wil ook proberen om dit eetpatroon aan te houden als de "cursus" is afgelopen. Ik voel me namelijk (ondanks de zware verkoudheid die ik net heb gehad) met dit eetpatroon al een stuk fitter dan voorheen terwijl ik nog maar 4,5 week bezig ben OK dan! .

waar kan ik meer info vinden over deze cursus???

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 16:25

Ik ben 1.73 m en weeg 69 kilo. Maar wil naar de 64 kilo (bij voorkeur 62 kilo). Ik sport ongeveer 2x in de week met daarnaast nog 3 keer per week paardrijden. Bij mij ligt het echt aan het snoepen. Bloos! Vind het heel moeilijk om dat te laten staan. Het ik merk ook dat zodra ik regelmatig eet de kilo's eraf vliegen, maar ja, ik lig liever wat langer in mijn bed. Waarna ik mij moet haasten naar mijn werk.
Moet echt een vast eetpatroon aanhouden, dan gaat het goed.

Bij mij werkt 1 snoepje niet, want dan gaat de hele pot op. Bloos!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:52

orionneke schreef:
Niet miepen gewoon meedoen als je dat wilt!!! Haha!

Ja, maar ik mag eigenlijk niet echt lijnen, alleen moet ik nog wel werken aan een gezond en regelmatig eetpatroon.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:00

Anna-Jelly schreef:
Ik doe ook mee... Ná 1 januari uiteraard want met de kert enzo.. Maar ben nu al wat begonnen.. drink hele dag door water (wat me erg goed bevalt eigenlijks vind t wel lekker haha) en tussendoor een appel en gewoon 3 maaltijden.

Ik ben 1.66m en weeg 63 kg. en wil 5 kg. kwijt! (ben al een stukje op weg trouwens, was paar maand terug nog 68 kg.!)

Wow hoe krijg je dat voor elkaar Bloos! ?
Ik probeer ook al tijdje minder te eten en zo gezond mogelijk, maar er gaat geen grammetje af. Terwijl ik genoeg sport en ook veel water drink. Het enige wat ik dan kan bedenken is stress maarja, anders zou het toch wel een keer wat worden denk ik.

zwartjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:03

hej ik ben al een beetje bezig

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:53

Geen flauw idee hoe ik het doe, maar ik sport eigenlijks niet echt (paardrijden staat even stil en verder geen tijd voor iets anders, ja per febr. fitnes Haha! )
Ik denk eigenlijks ook meer hoe je bouw is? Ik heb nooit problemen gehad met eten, kon echt álles eten altijd.. Maar toen werd ik ziek (ziekte van pfeiffer) en dat was gewoon veel eten en niet bewegen en toen werd ik op een gegeven moment wel zwaarder.... En nu val ik dus nu ik gewoon al anders eet en meer beweeg beetje bij beetje af.. heb er dus wel een paar maand over gedaan, die 5 kg. Lachen )
Wat ik in het begin altijd deed en per 2 jan. weer ga doen.. is alles opschrijven wat ik eet.. dan confronteer je jezelf er mooi mee haha Haha!

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:19

Ja dat opschrijven helpt inderdaad wel! Alleen heb ik dan de neiging als ik teveel gegeten of gesnoept heb, het hele schrift of whatever weg te gooien en opnieuw te beginnen, hoe bedoel je struisvogelpolitiek Haha! Misschien een idee om een wat-heb-je-vandaag-gegeten-topic te maken ofzo? Als medelijnende bokkers kunnen meelezen is dat misschien een extra stimulans om het goed te doen..
Ik wil in elk geval wel meedoen, hopelijk houd ik het ook vol.. Clown

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:09

Ja en je mooi op je kop geven!
Ik heb net op www.voedingscentrum.nl de calorieen laten berekenen van wat ik op een dag ongeveer eet en ik zit op 1270 per dag en dat was te weinig.. ik moet op min. 1400 per dag komen.. Maar dan mag ik wel 4 broodjes meer eten Verward

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:58

ik heb dop die site ook zo'n calorienteller,etc aangevraagd.
dan krijg je zo'n schijf ,daar staat op hoeveel je mag,en hoeveel overal inzit!
wel een handig hulpmiddeltje

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:07

Je kan ook alles invullen op www.overgewicht.nl dit online programma berekend dan hoeveel je mag eten en kan je elke dag invullen wat je gegeten hebt. Handige controle al zeg ik het zelf.

Als ik terug ben van vakantie zal ik me wel wegen en dan hier vermelden enzo.