Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tomklover

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:53

Wij hebben een Inventum GF250HL heteluchtfriteuse. Echt een top ding! We hebben hem al jaren en gebruiken dat ding echt voor alles! Er kan lekker veel in en het mandje en de bak kunnen gewoon in de vaatwasser.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:55

BiBiQ schreef:
Wij hebben sinds een week of 2 de airfryer van Kitchenbrothers. M'n man wilde er nooit aan, en nu toch maar wel geprobeerd. En ik vind het echt ideaal!

Ik heb nu voor mijn man ook net diezelfde cadeau gedaan! Hij krijgt hem zondag op zijn verjaardag :Y).
Ik heb echt enorm lang zitten zoeken en vond best wel veel slechte reviews over de Philips Xl.... Vooral dan dat hij vaak stuk gaat en maximum 2 jaar meegaat :o? .

Na dagen zoeken bleef die van KitchenBrothers in mijn hoofd hangen. Enorm goede reviews en voor een véél goedkopere prijs toch dezelfde kwaliteit als de duurdere merken wordt er gezegd. Dus ik heb die gekocht en mijn portemonnee was héél tevreden :)). Nu nog testen als het zijn verjaardag is :9
Laatst bijgewerkt door Omany op 04-01-23 23:57, in het totaal 2 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:56

Ik doe broodjes vaak 8 minuten op 180°c, dan zijn ze wat harder n donkerder maar als je ze wat zachter en lichter hebt kun je ze uiteraard korter afbakken. :)
Bij zo'n blik croissantdeeg doe ik (na het beleggen met ham en kaas en daarna oprollen) ong 9 minuten op 180-190 bakken en dan omdraaien en nog ±4-5 minuten afbakken, wel even een vel bakpapier oid eronder ivm lekken.

Verder is kip met brie in spek een hit hier:
Kipfilet in de lengte insnijden, kruiden naar smaak en plakjes brie in de insnede steken.
Omwikkelen met ontbijtspek en ±15-20 minuten op 180°c afbakken.

Als je ovenschotels maakt zou ik ze wel even afdekken met aluminiumfolie omdat de bovenkant anders bijna verbrand is en de rest nog behoorlijk rauw.
Bij ovenpasta ham-kaas doe ik 40-50 minuten met folie en dan nog een kwartier zonder om de kaaskorst te laten bruinen. :9

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:58

Wij hebben al 4 jaar de Inventum GF254HLD.
Ruikt niet, genoeg voor twee personen en alleen 1x t mandje vervangen. Erg blij mee

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:02

Niqui schreef:
Wij hebben een aantal jaren geleden de airfryer van de Action gekocht (n.a.v. een artikel in de Consumentenbondgids). Echt een prima apparaat! Als het formaat geschikt voor je is, dan kan ik je deze aanraden.

Edit: review https://www.huisvlijt.com/airfryer-action/
Citaat:
Airfryer Action conclusie
Op basis van de tests van de Consumentenbond kun je dus prima kiezen voor de Smartfryer XL van de Action! Hij scoort maar 0,2 punten lager dan de, als best geteste, Philips airfryers.

Ik heb ook de airfryer van de Action. Dat is echt een prima ding.

vierspan schreef:
De broodjes smaken dan hetzelfde als in de oven? (Helemaal geen airfryer ervaring)

Een airfryer is gewoon een hetelucht oventje, maar dan klein.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:06

Ik vind het helemaal niet hetzelfde als een oven. De buitenkant is krokant en de binnenkant vaak lekker zacht. Zo goed krijg ik mn producten niet uit de oven :o

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 08:20

Annet_Dottie schreef:
De Ninja word ben ik bang voor mij wat te groot en wat te duur. Tenminste ik zie ze als ik google van boven de €200,-. €200,- is wel mijn max. Ik ben ook alleen en niet zo'n hele grote eter dus lastig..

Voor een persoon is die ook best groot, voordeel is dan weer wel als je friet met snacks eet, dat je die tegelijkertijd klaar kunt maken.
Of gewoon maar een van de twee lades gebruiken, doe ik ook vaker, snel even een broodje afbakken.
Wij eten helemaal niet vaak friet, en al zeker niet met snackjes.

Als ik echt zelf de beurs had moeten trekken had ik denkelijk niet snel even een airfryer van 250 euro aangeschaft hoor (of überhaupt een airfryer) hoe blij dat ik er achteraf ook mee ben.

Denk dat er zeker genoeg keuze in airfryers is, voor ieders budget en wensen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:18

vierspan schreef:
De broodjes smaken dan hetzelfde als in de oven? (Helemaal geen airfryer ervaring)

Een airfryer is niks meer en niks minder dan gewoon een hete lucht oventje, dus die broodjes proeven echt niet anders. Voordeel van een airfryer is omdat het wat kleiner is en dus een hete-lucht is dat het sneller gaat en dan ook gewoon veel sneller.

Ik heb echt al 5 jaar een Airfyrer XL van Philips en gebruik hem echt bijna elke dag.
Hij is wel aan vervanging toe... dus ik lees ff mee om te kijken of ik niet voor een goedkopere kan gaan dit keer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:23

Ik heb er geen verstand van, maar ik hoorde laatst iemand over een multi cooker.. is dat ook een soort airfryer?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:49

Sommige multicookers hebben een airfryeroptie, anderen hebben alleen opties zoals slowcooker en rijstkoker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:16

vierspan schreef:

Ik vind broodjes uit de airfryer ook beter uit de oven :j . Ze worden super knapperig, maar blijven zacht. Wij hadden een combimagnetron met hetelucht-oven en dat komt niet in de buurt van een airfryer.

Multicookers zijn vaak meer slowcooker i.c.m. een elektrische snelkookpan. En je kunt er vaak ook snel iets in bakken. Je hebt ze ook met een airfryerfunctie. Ik heb wel een gewone "instant pot" zonder airfryerfunctie en die gebruik ik vooral voor: het snel koken van gedroogde peulvruchten, het maken van stoofpotjes, chili (altijd in grote hoeveelheden, kun je lekker invriezen) en pastasauzen, en het snel en simpel maken van risotto :)) . Heel iets anders dus. Helaas geen airfry functie, had toch weer een apparaat gescheeld.

Anyhow, terug naar de airfryer, het is echt een top ding. Enige nadeel vind ik toch het formaat. Als ik er een pizza in zou kunnen maken zou ik geen gewone oven meer hoeven :+. Dus als iemand een modelletje kent waar een pizza in past .... :))

Wij hebben deze airfryer voor 60 euro: https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-gf ... RQQAvD_BwE

hebben we al een jaar of 4, en doet het exact even goed als mijn oude philips. Merk geen kwaliteitsverschil, dus zou ik toch even in het achterhoofd houden aangezien ik zag dat je tegenwoordig modellen hebt van 350 euro :oo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-23 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:17

Oeh een airfryer, daar zit ik al jaren over te twijfelen. Wij zijn maar met 2, maar wil ook wel eens grotere porties kunnen maken. Ik zie dat jullie allemaal vooral een grotere airfryer hebben. Zijn er mensen die ervaring hebben met een kleiner model? Ben benieuwd of je dan snel ruimte te kort komt.

Edit: @Menino Coolblue heeft een airfryer waar pizza in kan.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:21

Cer schreef:
Ik heb er geen verstand van, maar ik hoorde laatst iemand over een multi cooker.. is dat ook een soort airfryer?

Niet allemaal. Ik vind zelf een airfryer teveel ruimte innemen (ik heb weinig opslagruimte), dus heb een Ninja Foodi met iets van 11 verschillende opties ofzo, zodat ik minder losse apparaten heb. :')

Als je naar een multicooker kijkt, in elk geval even goed opletten op wat je er allemaal mee kan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:40

Ja ik zou dan ook denken aan een multicooker met airfryer optie.. maar is die airfryer optie dan 'een volwaardige airfryer' of zit die er dan een beetje bij-in gepropt? :') Als je snapt wat ik bedoel

Ik kan ook niet veel losse apparaten kwijt maar het idee van een kipje of groenten uit de airfryer trekt me wel :j

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:50

Wij hadden eerst een inventum 250 en hebben nu een 400 gekocht.
De 250 was perfect voor 1 of 2 personen maar wouden toch meer ruimte nu de kleine er is en de airfryer toe was aan vervanging.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:00

Ik heb die van Kitchenbrothers besteld naar aanleiding van dit topic, ben benieuwd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:26

Ceffyl schreef:
Oeh een airfryer, daar zit ik al jaren over te twijfelen. Wij zijn maar met 2, maar wil ook wel eens grotere porties kunnen maken. Ik zie dat jullie allemaal vooral een grotere airfryer hebben. Zijn er mensen die ervaring hebben met een kleiner model? Ben benieuwd of je dan snel ruimte te kort komt.

Ik ben alleen maar heb, mede naar aanleiding van tips in eerdere topics op dit forum over airfryers, voor een grotere maat gekozen. Daar waren toch best wel een aantal met een kleinere airfryer die daar wel spijt van hadden en een grotere wilden. Het grote voordeel van een grotere airfryer is dat er een normale (ronde) ovenschaal in kan. Waarmee je dus een quiche oid voldoende voor zeker 2 porties kan maken.
Met een grotere ben je flexibel om kleinere porties te maken. Ik bak ook wel eens maar 1 broodje af in de airfryer.
Met een kleine(re) airfryer kan je niet kiezen voor een grotere portie als je schaal oid er net niet in past.
En een kleiner model neemt in verhouding niet zo heel veel minder ruimte in.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:34

Wij hebben de Philips Premium Airfryer XXL HD9650/90. Erg tevreden over. :j

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:36

Cer schreef:
Ja ik zou dan ook denken aan een multicooker met airfryer optie.. maar is die airfryer optie dan 'een volwaardige airfryer' of zit die er dan een beetje bij-in gepropt? :') Als je snapt wat ik bedoel

Ik kan ook niet veel losse apparaten kwijt maar het idee van een kipje of groenten uit de airfryer trekt me wel :j

Ligt denk ik heel erg aan de kwaliteit van het apparaat. De Ninja Foodi is goed, maar bij het aanschaffen van een multicooker zal ik altijd aanraden om op meerdere plekken reviews door te nemen. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:50

Ik ben juist voor een losse airfryer en slowcooker gegaan omdat ik beide apparaten regelmatig tegelijkertijd gebruik en ik anders of gefrustreerd zou zijn want wat willen afbakken terwijl er een slowcookgerecht in zit, of alsnog met 3 losse apparaten zou eindigen (multicooker, airfryer en slowcooker). :+

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:55

Roodvos schreef:
Ceffyl schreef:

Ik ben alleen maar heb, mede naar aanleiding van tips in eerdere topics op dit forum over airfryers, voor een grotere maat gekozen. Daar waren toch best wel een aantal met een kleinere airfryer die daar wel spijt van hadden en een grotere wilden. Het grote voordeel van een grotere airfryer is dat er een normale (ronde) ovenschaal in kan. Waarmee je dus een quiche oid voldoende voor zeker 2 porties kan maken.
Met een grotere ben je flexibel om kleinere porties te maken. Ik bak ook wel eens maar 1 broodje af in de airfryer.
Met een kleine(re) airfryer kan je niet kiezen voor een grotere portie als je schaal oid er net niet in past.
En een kleiner model neemt in verhouding niet zo heel veel minder ruimte in.

Ah duidelijk, dan ga ik toch maar eens voor een groter model kijken. Het lijkt me zo handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:58

Zijn er ook mensen die ervaring hebben of ervaringen kennen van airfryers van bijvoorbeeld Blokker eigen merk of Lidl (silver crest)? Voor de duidelijkheid ik ben niet op zoek naar perse een goedkope hoor, het was een verjaardagscadeau en ik krijg het volledige bedrag terug zodat ik er een andere van kan kopen.
Heel erg bedankt verder voor de tips en adviezen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:01

Na een Philips XL nu al weer een paar jaar een Blokker Airfryer. Het enige verschil is dat die van Blokker veel makkelijker schoon te maken is. De prijs is ook veel leuker.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:33

Annet_Dottie schreef:
Siesjuh schreef:
Wij hebben de Philips XXL, al jaren. Ik denk dat ie nu een jaar of 6 is en af en intensief gebruik. Af en toe maakt ie een raar geluid, dus ik ben bang dat ie een keer aan zn einde komt, maar dan komt er ook gewoon weer een Philips voor terug. Ja, ze zijn prijzig, maar ik heb eigenlijk niks dan positieve ervaringen gehoord en ik slinger de gewone oven eigenlijk alleen nog aan voor ovenschotels en pizza. De rest gaat allemaal in de airfryer, dus scheelt ook bakken stroom, waardoor ie zichzelf ook wel weer terug verdiend.

Hier dus helaas niet echt een positieve ervaring met Philips. Ik had uit mijn hoofd de Philips essential xl ofzoiets.
Maar hier gooide ik er ook behoorlijk veel in wat voorheen in de oven ging.. Dus ik mis hem stiekem wel :+

Yes, dat las ik inderdaad, maar ik bedoelde daarmee te zeggen dat voor zover ik weet dat echt een uitzondering is. Dus het zich wellicht toch loont een andere Philips te nemen ;) . Maar ik snap wel dat je hem mist hoor, mijn wereld vergaat als ik hem niet meer zou hebben :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:53

Ceffyl schreef:

Wij hebben zijn ook met twee personen en hebben de grootste maat, geen overbodige luxe als je tegelijk aardappels, vlees en groente wil klaarmaken.