Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:03

Als er alleen Senseo is en verder niks, dan drink ik liever niks :)) ik ben echt een enorme zeikerd met koffie, zeker sinds we in Italië wonen. Goede koffie is hier echt heilig, dus we zitten in het goede land haha.
Een Moka (perculator) kost meestal rond de 10 euro en zet vaak toch wel erg lekkere koffie als je goede koffie hebt :j
Mijn man drinkt m Americano, dus met heet water erbij. En ik doe hetzelfde maar dan meestal nog met gekookte melk in de ochtend.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 11:04

Wauw, zoveel reacties al, dankjewel allemaal ;) Ik ga ze eens op mijn gemakje doorlezen, al begrijp ik dat ik niet meer over senseo mag praten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:12

Morganlefay schreef:
Hoe oud is jouw koffiezetter??

Nog geen jaar oud

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:20

Ik heb een bonenmaler en een percolator. Ook een melkschuimer als ik eens in heb in een cappuccino maar over het algemeen ben ik daar te lui voor :Y)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:21

Morganlefay schreef:
Een gewone koffiezetter. is ook milieutechnisch het beste. De koffieprut en filterzakje gaan de recycling in.

Ik heb een filter, die is herbruikbaar. Dan stopte ik de prut in de prullebak maar de filter niet.
https://www.bol.com/nl/p/permanent-koff ... oductImage

zoiets als in de link en dan heb ik ook een filter houder die op een kopje kon. Dus zowel in de filtermachine als op een kopje.

Ik heb hem nog steeds voor als we veel bezoek krijgen

Anoniem

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:37

heb nog zo'n ouderwetse bonenmaler en de zetter oef :o
Cucina en dan de gewone koffiezetter en zo'n tweekops geval.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:54

Dagelijks drink ik senseo, voldoet maar vind ik ook niet echt lekker. Nespresso vind ik al beter, dolce gusto dan weer niet, bah.

Zelf ben ik aan het denken om een percolator te kopen, voor een goede machine heb ik geen geld :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:06

Ik vind luxe koffie echt heel smerig, bonenmachines etc. is echt niet mijn ding. Ik vind dat enorm bittere koffie. Ik zou zeker voor een filterapparaat gaan, heerlijk :D

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:10

Ik ga vloeken in de kerk maar vind Senseo lekkerder dan Nespresso, die vind ik altijd erg chemisch smaken. Inmiddels vind ik filterkoffie ook niet heel lekker meer, en tja gemak dient de mens, senseo is binnen een paar min een verse bak.

MAAR bij koffie valt en staat alles met de combinatie.
Zo kan ik met het zelfde apparaat en zelfde koffie, het bij mijn ouders toch anders smaakt omdat het water daar anders is. Dus alleen naar het apparaat kijken heeft weinig zin, je zit ook nog met de koffie en het water wat invloed heeft op de uiteindelijke smaak.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:13

Hier thuis filterkoffie, lekker met een aantal niet afgestreken schepjes voor een sterke bak. Cups enzo vind ik persoonlijk echt niks.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:17

Ouderwets; met een bialetti op 't gas. Afhankelijk van de boon, mild tot "nooit meer slapen" sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:35

Sorro schreef:
Ik ga vloeken in de kerk maar vind Senseo lekkerder dan Nespresso, die vind ik altijd erg chemisch smaken. Inmiddels vind ik filterkoffie ook niet heel lekker meer, en tja gemak dient de mens, senseo is binnen een paar min een verse bak.

MAAR bij koffie valt en staat alles met de combinatie.
Zo kan ik met het zelfde apparaat en zelfde koffie, het bij mijn ouders toch anders smaakt omdat het water daar anders is. Dus alleen naar het apparaat kijken heeft weinig zin, je zit ook nog met de koffie en het water wat invloed heeft op de uiteindelijke smaak.

Moet je eens Senseo pads bij Simon Levelt halen, nog lekkerder :D Of een coffee duck erbij nemen :D

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:42

Hanafubuki schreef:
Moet je eens Senseo pads bij Simon Levelt halen, nog lekkerder :D Of een coffee duck erbij nemen :D

Nee ik zweer bij de darkroast pads van Perla ( AH huismerk) die vind ik ook lekkerder dan de originele Senseopads.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:55

Oef Senseo vind ik echt ronduit smerig. Wij hebben Nespresso en meestal
DE cups of van de Nespresso store. Blijf dat het lekkerst vinden.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:01

Gewoon lekker filterkoffie.

Zou wel een dolce gusto oid er bij willen voor de smaakjes.
Senseo vind ik echt niet lekker..

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:13

Gewoon normale filterkoffie is ook veruit het voordeligst Bovendien vind ik die andere soorten koffie niet te drinken. De prut gooi ik bij de tuinplanten als voeding.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:17

karuna schreef:
Heel simpel. Een waterkoker, losse filterhouder, filterzakje. En of gemalen koffie gekocht of zelf de bonen gemalen met een handmolen van douwe Egberts. En daar na rustig opgieten

Ja zo doe ik het ook. Zowel thaus als op m'n werk. Op m'n werk noemen ze het campingkoffie. :D Echt zo makkelijk en je kunt elke koffie gebruiken die je wilt.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:33

Senseo vind ik echt ranzig.

Ik ben echt grootverbruiker (zeker zo'n 6 koppen per dag) en een flinke koffiesnob. Volautomaten heb ik een hekel aan, je zou die dingen eens van binnen moeten zien :') Ze worden van binnen nooit gereinigd (alleen makkelijk los te halen onderdelen zoals het residu en reservoir). Zitten dus altijd stampvol met schimmel aan de binnenkant van het apparaat, omdat er altijd wel wat koffiedik 'lekt' in de machine. Ik proef dat ook altijd direct als ik ergens koffie bestel :r

Ik heb een DeLonghi filterkoffiezetter, al maakt het merk niet echt uit bij filterkoffieapparaten (had hiervoor een van de Kruidvat van 8 euro ofzo). De rode filterkoffie van de Lidl er in en huppakee, heerlijke koffie. Goedkoop en lekker makkelijk schoon te maken (vind ik heel belangrijk).

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:58

Wij hebben een variant van deze, ik ken het type niet uit m'n hoofd maar het is een DeLonghi. Ik drink dagelijks sloten koffie :+ En echt waar, als mijn koffieapparaat zou sterven, koop ik morgen meteen weer dezelfde, ik zou echt niet zonder kunnen.

Afbeelding

Als wij ergens anders koffie drinken, en we zitten daarna weer in de auto, zeggen mijn vriend en ik altijd "en nu naar huis, lékkere koffie drinken he..." Geen enkele koffie is zo lekker als de onze vinden wij haha.

We mengen de bonen zelf. Douwe Egberts, 3 varianten, en die mengen we dan. Ik drink de mijne altijd mild, mijn vriend de zijne normaal. Mijn vriendin wilt altijd melk opschuimen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:58

pillow schreef:
Gewoon normale filterkoffie is ook veruit het voordeligst Bovendien vind ik die andere soorten koffie niet te drinken. De prut gooi ik bij de tuinplanten als voeding.

Echt gaat dat? Ik wist niet dat de planten dat graag hadden. Gewoon er bij kieperen?

Hier een koffiemolen en een los filter, gewoon met de hand opgieten. De ene koffieboon is de andere niet. En voor de luie zaterdag de mokkapot.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:06

Albert schreef:
Ouderwets; met een bialetti op 't gas. Afhankelijk van de boon, mild tot "nooit meer slapen" sterk.

Dit ! De allerlekkerste koffie :9
Maar voor het gemak gebruiken we meestal een Jura .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:24

Wij hebben een bonenmaler met 2 vakjes zodat je kunt varieren in de smaak.
https://www.coolblue.nl/product/818362/ ... 82EALw_wcB

Ik vind nespresso of dolce gusto op zich ook wel lekker en gemakkelijk. Maar geen doen als je visite of bouwvakkers in huis hebt. En kreeg echt kromme tenen van het afval. Afschuwelijk. Dus zo'n apparaat komt er niet meer in.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:31

Wij hebben een koffiemachine / espresso apparaat met bonen. Daarmee kun je de sterkte zelf instellen. Als de één houdt van een sterk bakkie en de ander van wat minder sterk, dan kun je dat dus gewoon zelf regelen.

Er zit ook een functie bij waarbij je filterkoffie kunt gebruiken, als iemand bijvoorbeeld cafeïnevrije koffie drinkt.

En er zit een melkopschuimer bij, maar het is best een gedoe om die schoon te maken. Wij gebruiken dus gewoon zo'n magnetron opschuimer, werkt prima.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:35

Ah, niet leuk Tarzan :knuffel: !

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:06

Eva_de_Beer schreef:
Senseo vind ik echt ranzig.

Ik ben echt grootverbruiker (zeker zo'n 6 koppen per dag) en een flinke koffiesnob. Volautomaten heb ik een hekel aan, je zou die dingen eens van binnen moeten zien :') Ze worden van binnen nooit gereinigd (alleen makkelijk los te halen onderdelen zoals het residu en reservoir). Zitten dus altijd stampvol met schimmel aan de binnenkant van het apparaat, omdat er altijd wel wat koffiedik 'lekt' in de machine. Ik proef dat ook altijd direct als ik ergens koffie bestel :r

Ik heb een DeLonghi filterkoffiezetter, al maakt het merk niet echt uit bij filterkoffieapparaten (had hiervoor een van de Kruidvat van 8 euro ofzo). De rode filterkoffie van de Lidl er in en huppakee, heerlijke koffie. Goedkoop en lekker makkelijk schoon te maken (vind ik heel belangrijk).

Dit dus... de koffie gaat er 'zurig' door smaken. Wij hadden dit ook bij de volautomaat. Speciaal 1 uitgezocht die je dus wel helemaal uit elkaar kan halen en kan schoonmaken, maar koffieprut + vocht + warmte (als het apparaat aan staat) is echt het ideale recept voor schimmel dus binnen een paar dagen stond de schimmel er alweer op. Reinigen was ik echt een half uur mee bezig dus ik werd helemaal gek van dat ding. Wel jaren gehad hoor, en hij zette lekkere koffie als je lekkere bonen had maar dat schoonmaken... Daarom weer terug naar de Nespresso gezien je daar niks hoeft te reinigen, tenminste, niet op het niveau van de volautomaat.