deel hier je keto/kha/khb recepten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:35

Giolli schreef:
Hebben jullie al oopsies gegeten? Ik vond er niet zo veel aan.

Ik heb al een paar keer ewn recept ermee bedacht maar puntje bij paaltje ze nog nooit gemaakt.
Wel de roomkaas ervoor al weken in huis :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: deel hier je keto/kha/khb recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:43

Het is echt heel simpel maar ik vind de textuur een beetje gek. Het zijn natuurlijk gewoon ei-wafels, ik gebruik het niet als brood vervanger.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:44

madeliefw schreef:
Klopt, ik heb het van de bakker en geen flauw idee wat er in zit... Maar ik doe dan ook niet heel streng. Heb wel net een zak amandelmeel besteld bij ah

Begrijp ik hoor :)

Ook bij amandelmeel kan het aantal kh onderling trouwens erg verschillen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:53

Ik heb bij de bakker khda brood gehaald. Ik heb gevraagd om de ingrediëntenlijst (kunnen ze zo uit printen) en daar staat de naam van het brood op. Bij ons heet het ‘Shape’ brood. Dan kun je het zo op internet opzoeken.

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:29

Net eens mijn foto's ingedoken op mijn laptop en van deze weet ik nog wat het is :+

Sperziebonen, gehakt en aardappel anders ham kaas
Afbeelding

Hutspot met bloemkool ipv aardappel, jus en rookworst
Afbeelding

Omelet met shoarma
Afbeelding

Ovenschotel met prei, gehakt, currykruiden erdoorheen en gesmolten kaas erover
Afbeelding

Garnalen met spinazie. De spinazie bak ik na de garnalen in dezelfde pan en maak de spinazie op smaak met aardappelkruiden.
Afbeelding

Boontjes gerold in ontbijtspek met speklapje
Afbeelding

Boontjes gerold in ontbijtspek met kipfilet
Afbeelding

Gebakken wortelpeterselie en gebakken ontbijtspek door elkaar
Afbeelding

Gebakken wortelpeterselie met poging tot zelfgemaakte cordon blue.
Afbeelding

En deze 2 vond ik absoluut geen suces.

http://www.easydailyfood.com/gezonde-ko ... rme-taart/
De bodem was heel vies, de bovenkant ging wel dus de bovenkant er af gegeten de bodem de weggegooid.
Afbeelding

Bloemkoolburgers van bloemkoolrijst met garnalen
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:41

Ziet er goed uit allemaal! Ik vind die vissen bordjes van jou zo leuk. :))

Ik heb vanavond een recept gegeten dat echt hemels was. Ik wou dat ik er nog een schaal van had. :')

https://www.lowcarbchef.nl/recept/ovens ... tte-en-kip
Ik had er nog een klein beetje geraspte oude kaas over gedaan. De saus was echt héérlijk!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:56

Ziet er allemaal erg goed uit zeg!!

Ik heb een tijdje KHA gegeten maar toen woonde ik compleet alleen. Als mijn ouders dan thuis kwamen verloor ik meteen wel weer want ik houd te erg van pasta en aardappel puree.
Mijn levenstijl helemaal om te gooien lukt mij niet maar ik wil wel graag om naar zeker 3 dagen diner zonder pasta/rijst of aardappelen gaan.

Ontbijt zou ik ook graag weer op deze manier gaan doen maar loop hier erg mee vast. Zo vond ik ontbijt muffins van ei echt vies als ze afgekoeld waren en ben ik snel uit gekeken op veel dingen. op het moment is mijn ontbijt een smoothie met rode vruchten (blauwe bessen, rode besjes, braam, framboos en aardbei), 1 banaan, 1 of 2 kuipjes yoghurt (hier in frankrijk doen ze niet aan pakken), havervlokken en was jus 'd orange. Niet echt KHA/KHB dus ben hard op zoek naar andere opties om af te wisselen. :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:57

Giolli schreef:
Ik had er nog een klein beetje geraspte oude kaas over gedaan. De saus was echt héérlijk!

Waarom ken ik deze nog niet!?!? >;) :D

Bedankt voor de tip, deze ga ik volgende week maken.

Wij aten kip jambalaya (zie mijn overzichtje voor het recept), maar dan doe ik er altijd Turkse sucuk (knoflookworst) in ipv chorizo. We eten (bijna) geen varkensvlees. Foto ben ik vergeten.

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:27

Ik heb van een keer een knolselderij meegenomen om frietjes van te maken.
En kwam een recept tegen van rosti daarmee.
Nog nooit op dus ben benieuwd of het me gaat bevallen.
Ben totaal geen groentepersoon heb veel liever vlees. Dus dat is iedere keer nogal een uitdaging voor me.
Toen ik net op mezelf woonde was het bijna iedere dag gebakken aardappelen of frietjes uit de air fryer met vlees en geen groentes Dus dit is nogal omschakelen voor me.
En lust heel veel dingen niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:45

Wat goed dat je er toch voor gaat! :j

Heeft iemand hier al besloten of je dit voor altijd blijft doen en zo nee hoe je dan weer gaat opbouwen als je je streefgewicht hebt bereikt?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:18

Wat een lekkere gerechten zie ik voorbij komen :9 Ik krijg er gewoon weer honger van.
Sommige bordjes lijken me wat 'leeg'? Alsof je daarna nog honger kunt hebben?

@giolli, ik zou het zelf niet voor het afvallen doen, maar om te kijken of ik meer energie heb/houd en voor het idee dat het goed zou zijn tegen bepaalde medische aandoeningen. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar wat XxLiesjuhXx ook aangeeft, een paar dagen per week wel, een paar dagen 'normaal' eten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 02:34

Giolli schreef:
Wat goed dat je er toch voor gaat! :j

Heeft iemand hier al besloten of je dit voor altijd blijft doen en zo nee hoe je dan weer gaat opbouwen als je je streefgewicht hebt bereikt?

Het is mijn streven om het altijd te blijven doen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:59

Ok af te vallen moet je wat strenger zijn Maar om op gewicht te blijven kan je wel af en toe weer wat meer koolhydraten eten. Ik bleef wel op gewicht door doordeweeks het te volgen en in het weekend wel een croissantje, taartje, aardappeltjes etc te eten.

Overigens heb ik altijd godiva 90procent chocolade in huis, maar zij hebben opeens het recept aangepast waardoor er 2 x zoveel kh in zitten. Ik baal ontzettend. Mocht van mezelf twee van die stukjes per dag en dat kan nu niet meer...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:20

Ik vind Hands off my chocolate seriously dark lekker. Die is 85% en 16 gr. kh.
Hoe je van een chocolademomentje kunt genieten :D
Ik begrijp je dus helemaal.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:55

Thanks! En online bestelbaar dus snel in mijn mandje gelegd. Die godiva is van 14 naar 35 gegaan...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:21

madeliefw schreef:
Thanks! En online bestelbaar dus snel in mijn mandje gelegd. Die godiva is van 14 naar 35 gegaan...

Dat is fors voor 90%.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:17

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:36

hoi hoi,

graag volg ik hier ook voor inspiratie! ik zal zelf ook gerechten delen als ik goede heb!

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:20

Sperziebonen kipfilet en aardappel anders ham kaas
Afbeelding

En voor vanavond en mocht er wat overblijven voor morgenochtend als ontbijt. Chocolademousse.
Afbeelding

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:49

Hoihoi!

Heeft er iemand een recept voor kha brownies? Ik had er vandaag gemaakt, maar die waren echt niet lekker. :(

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:52

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:30

Had er ook eentje met roomkaas en dat vond ik niet lekker. Heb er ook eentje gemaakt met geraspte courgette, maar kan dat recept niet meer vinden.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:08

Giolli schreef:
Ziet er goed uit allemaal! Ik vind die vissen bordjes van jou zo leuk. :))

Ik heb vanavond een recept gegeten dat echt hemels was. Ik wou dat ik er nog een schaal van had. :')

Zo, die ga ik woensdag maken! Water loopt me nu al in de mond! En voor de rest van het gezin kook ik er wel een aardappeltje bij.

Dat is bij mij dus gelijk een dingetje: 'de rest van het gezin', bestaande uit twee kieskeurige puberdochters en een veelvraat van een man die alles kan eten zonder aan te komen.

En dan proberen om zelf iedere keer maar iets te verzinnen dat ik kan eten, maar dat ook zij aan hun trekken komen. Dit soort recepten zijn dan handig.

Afgelopen vrijdag heb ik deze gemaakt:
https://www.paleo.nl/plakkerige-kip-uit-de-crock-pot
Met bloemkool- en broccolirijst. Hele gezin heeft hier van gesmuld. Weet niet of deze met 17 gr. kha nu past in een koolhydraatarm eetpatroon, maar ik ben zelf ook best fan van paleo (krijg altijd veel energie als ik mij houd aan een paleo-lijfstijl).

Gisteren een oeps-dag gehad vanwege de verjaardag van mijn jongste, maar ik weet ook dat je af en toe juist zo'n dag moet hebben om de boel beetje op te te schudden.
Vandaag balansdag met vooral veel rauwkost: wortel, paprika en komkommer.

Edit: iemand had het hier over dat iedere dag wegen geen zin heeft en je beter naar een gemiddelde kan kijken. Ik kan mij niet inhouden om toch meerdere keren per week te wegen, dus ik heb nu netjes een excelsheetje gemaakt en pak zo wekelijks gewoon het gemiddelde van alle keren dat ik mij gewogen heb. Kijken of hier dan toch wat progressie uit af te lezen is.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:20

Dat lijkt me ook een lekker recept van die plakkerige kip, en de CPE heb ik ook staan :j . Maken jullie de bloemkoolrijst zelf of koop je die kant en klaar?

Ach duke, af en toe een keer zondigen, zeker met een verjaardag van kindlief :D .

@tinker_sally: heb je die aardappel anders zelf gemaakt of is dat uit een potje? Ik heb die een keer van project gezond gemaakt en die was me toch verschrikkelijk :9 :9

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:25

Zelf de rijst maken is echt rotwerk. Ik koop het vaak! Ik zag dat je het ook ingevroren kon kopen, dat lijkt me nog handiger.

Ik eet vanavond witlof-ham kaas uit de oven met een speklapje. <3 Vanmiddag als lunch had ik champignonnensoep.