Wat is veel / weinig snoepen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:23

Ailill schreef:
Oh hier toch wel iedere dag, zowel zoet als hartig en soms zelfs vaker. Ik sport ook 5/6 keer per week intensief, dus ik merk er weinig van.

Same here. := Wat dat betreft ben ik bepaalt geen voorbeeld. _O-

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:29

Als ik thuis trek heb in iets lekkers gaat het vaak mis bij mij. Ik pak wel kleine hoeveelheden maar als ik het een op heb denk ik, hmm toch meer trek in ... Ik eet dan vaak bijvoorbeeld een handje chips, twee dropjes, een paar blokjes chocolade, een koekje en vijf melba toastjes met brie in een keer.

Nu ik heel lang thuis zit is het wel een klein probleem omdat bovenstaande bijna elke dag gebeurt. Door intermittent fasting en omdat ik alleen water drink blijven de kilo's redelijk onder controle maar echt gezond is het natuurlijk niet.

Als ik gewoon op kantoor werk gebeurt bovenstaande hooguit twee keer per week en eet ik daarnaast op zaterdagavond een paar chipjes. Helaas houden mijn huisgenoten erg van snacken en snoep dus er is altijd voldoende in huis.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:37

Ik vind hartige snackjes en snoepjes heerlijk... Maar, inderdaad, je valt er helaas niet van af! :D Dus, ik haal het gewoon niet in huis. Heb wel altijd gezonde snackjes liggen, snoeptomaatjes, worteltjes en komkommer. Dat werkt voor mij heel goed.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:19

Ik vind het knap hoe mensen een handje kunnen pakken. Ik vreet gewoon de hele zak leeg. :')

MilesNF

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:25

Veel vindt ik dagelijks, weinig vind ik 1/2x per week. Alles er tussenin hangt af van de hoeveelheid. Ik ben niet zo goed in weinig snoepen, maar matigen lukt me nog wel.

Het begrip bodemdrift kende ik niet, maar wel bekend. Daarom haal ik nooit chips in huis, tenzij ik weet dat het bezoek mee eet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:33

Sinds ik intermitent fasting doe eet ik niks meer tussen door, ook geen behoefte aan. En ik was echt een snaaier.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:35

Leuk dit topic, zoveel verschillen :D

Ik ben een alles of niks mens. Kan gerust niet snoepen. Of zelfs niets eten tot m'n avondeten en dan functioneer ik nog prima. Maar zodra er een reep chocola wel open gaat, gaat ie op :+
De ene dag eet ik dus alles wat los en vast zit, en de volgende dag eet ik alleen standaard maaltijden zonder maar iets extra's aan te raken.

Blijf altijd hetzelfde gewicht en ik ben lichamelijk actief, dus ik vind het wel prima zo. Let er ook niet op dus..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:42

Nemen jullie dan ook geen 10 uurtje mee naar het werk ?
Mijn collega's nemen bijna dagelijks koekjes mee naar het werk en uit jaloezie deed ik dat dan ook maar, maar nu er toch een beetje af moet laat ik deze voortaan thuis ;(

Ik probeer zo min mogelijk te kopen. Mijn vriend daarintegen heeft echt geen rem en als hij naar de winkel is geweest zit die duivelse kast weer volgepropt.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:46

betadine schreef:

Ik niet :n Heb daar ook eigenlijk helemaal geen zin in als ik goed ontbeten heb. Het scheelt wel dat er hier geen gezamenlijke ochtendpauze is oid, die sociale druk is gewoon vervelend :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:51

Ik eet elke dag wel iets, niet eens omdat ik er zin in heb maar gewoon voor makkelijke calorieën.
Gezond eten vult zo ontzettend.. Alleen noten niet maar daar mag je ook maar een flinke handvol per dag (anders is dat ook weer ongezond)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:53

snorkel1986 schreef:
Mmmhier wel grote snoeper .. als ik de rest zo lees... Maar ik snoep veel _O- :)F

Ik ook :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:57

betadine schreef:
Nemen jullie dan ook geen 10 uurtje mee naar het werk ?.

Jawel, maar dan in de vorm van stukjes komkommer, stukjes appel, cherrytomaatjes, stukjes paprika, een mandarijntje.
Iedere dag iets anders :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:36

Ik vergeet dus altijd dat ik een reep chocola/zak pepernoten/lekkere snoepjes in huis heb :=.

Kan dus 2 stukjes van een reep chocola nemen en die gerust daarna meer dan een maand in de koelkast hebben liggen. Wel eet ik elke dag een paar dropjes en op vrijdagavond is het voor mij feest! Dan begint het weekend met een bakje paprikachips :9 . Echt daar kan ik zo van genieten!
Een zak chips gaat hier meestal 3 weken mee, pak koekjes ook zoiets.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:02

Als ik dit lees ben ik echt een enorme vreetzak :))
Ik snoep dagelijks. Meerdere keren per dag. :+

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:05

Ik snoepte eigenlijk altijd heel veel. Maar sinds ik in Zweden woon is dat beduidend minder geworden. Ik vind de chips hier niet zo lekker is bijna alleen maar smaakjes met sour cream..
Gewone naturel hebben ze wel maar die "blief" ik niet. Heb graag ribbelchips vind ik net iets lekkerder om in te bijten. Als vervanging koop ik 1x per week een zakje zoute stengels of tuc koekjes. En om te snoepen haal ik 1x per week een zak fruit toffee of 1 zakje rose- witte chocolaatjes. En daar moet ik van mezelf de hele week mee doen..
Als het op is dan heb ik pech.. Maar als mijn man terug komt uit Nederland dan heb ik de kast weer helemaal vol liggen met allerlei lekkere snoepjes en chips en dan is de verleiding wel erg groot om wat te pakken, want er ligt genoeg..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:43

Zertab schreef:
Ik vind het knap hoe mensen een handje kunnen pakken. Ik vreet gewoon de hele zak leeg. :')

Ik ook. Pepernoten, chips, rol Foure koekjes , reep chocolade....als het eenmaal open is gaat het ook op ook. En anders de volgende dag wel :o .

Dat is de reden dat ik het niet vaak haal want het gaat gewoon op. Een hele tijd is het best goed gegaan. Alleen op vr en za een lekker koekje (zo'n vers gebakken bij de AH bv). Toen werd het weer elke avond en de laatste weken ivm verhuizen was het drama. Ook het avond eten ff naar de chinees /snackbar omdat je nog niet kon koken en met 4 man aan het klussen was. Of omdat ik 2,5 week bij mijn ouders heb gezeten dan was het ook chips en koek op tafel bij de tv. En dat heb ik nu wel gemerkt -O-

Ik heb vanmiddag een bananenbrood gebakken dus wil een koekje vervangen door een plak hiervan.

*gaat zich nu omkleden voor een spinningles 8-) *

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:18

Ik snoep echt veel te veel. Sowieso vind ik het water uit de kraan hier niet te drinken, dus het enige water dat ik drink is thee en dat alleen in de koude maanden. Verder altijd frisdrank. Ook eet ik een zak (zo'n haribo zakje meestal) snoep per dag. Dus ja, ik snoep bovengemiddeld. Qua calorieën is het prima voor me, want ik zit al mijn hele leven netjes binnen mijn BMI en heb nu zelfs gewichtsverlies (ondanks dat ik al 2 weken thuiszit met een gebroken voet). Ik eet wat minder maaltijden per dag omdat ik door het niet bewegen totaal geen honger heb, dus automatisch minder calorie inname. Qua gezondheid mag ik best weleens wat minder suikers naar binnen gaan werken, want ik geloof nooit dat het goed voor me is. Daarentegen is mijn "4 uurtje" eigenlijk altijd iets gezonds: zak geschrapte peen, paar komkommers of paprika's, in die trant. Vind alles ook gewoon lekker, dat is een beetje mijn probleem. Dus op zich is het niet zo lastig voor me om die zak snoep te vervangen voor wat gezonds, maar vind het allebei zo lekker. Chips eet ik dan weer nauwelijks, daar word ik echt niet warm of koud van.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:26

betadine schreef:
Mijn collega's nemen bijna dagelijks koekjes mee naar het werk en uit jaloezie deed ik dat dan ook maar, maar nu er toch een beetje af moet laat ik deze voortaan thuis ;(

Ik probeer zo min mogelijk te kopen. Mijn vriend daarintegen heeft echt geen rem en als hij naar de winkel is geweest zit die duivelse kast weer volgepropt.

Ik eet om 10:00 een banaan. :)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:37

flitzz schreef:
Ik snoepte eigenlijk altijd heel veel. Maar sinds ik in Zweden woon is dat beduidend minder geworden. Ik vind de chips hier niet zo lekker is bijna alleen maar smaakjes met sour cream..
Gewone naturel hebben ze wel maar die "blief" ik niet. Heb graag ribbelchips vind ik net iets lekkerder om in te bijten. Als vervanging koop ik 1x per week een zakje zoute stengels of tuc koekjes. En om te snoepen haal ik 1x per week een zak fruit toffee of 1 zakje rose- witte chocolaatjes. En daar moet ik van mezelf de hele week mee doen..
Als het op is dan heb ik pech.. Maar als mijn man terug komt uit Nederland dan heb ik de kast weer helemaal vol liggen met allerlei lekkere snoepjes en chips en dan is de verleiding wel erg groot om wat te pakken, want er ligt genoeg..

Oooh, maar in Zweden hebben ze pas echt lekkere snoepjes, hmmmmm! Ik ben daar helemaal losgegaan tijdens mijn vakantie. Zo jammer dat veel hier niet te krijgen is |(

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:50

Grappig hoe velen zich direct 'verdedigen' door te zeggen wel te sporten, niet te zwaar te zijn of bezig zijn met minder snoepen. Of het bestempelen als te veel, slecht, een probleem..

Ik snoep en snaai regelmatig, toch wel dagelijks en ik vind dat heerlijk :D Mag dat ook?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:58

xChanelx schreef:
Grappig hoe velen zich direct 'verdedigen' door te zeggen wel te sporten, niet te zwaar te zijn of bezig zijn met minder snoepen. Of het bestempelen als te veel, slecht, een probleem..

Ik snoep en snaai regelmatig, toch wel dagelijks en ik vind dat heerlijk :D Mag dat ook?

Ik vind het vooral grappig omdat té veel snoepen gewoon ongezond is. Of je nu obese bent of maatje XS. Of je nu 7 keer in de week sport of niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:02

Ik heb geen chips of nootjes in huis maar nog wel peanutbuttercups en repen.
Ik ben nu mijn kast leeg aan het eten.
Ik neem elke dag 1 stukje en dat mag.

Maar ik heb bijvoorbeeld ook soms komkommer in huis of paprika.

Ik heb al in tijden geen chips meer gekocht

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:55

Zertab schreef:
xChanelx schreef:

Ik vind het vooral grappig omdat té veel snoepen gewoon ongezond is. Of je nu obese bent of maatje XS. Of je nu 7 keer in de week sport of niet.

Maar wat is té? Je lichaam maakt geen onderscheid in suiker uit een plak ontbijtkoek, of suiker uit een banaan. Dat er in banaan daarnaast wel meer belangrijke voedingsstoffen zit is wel zo. Maar als je basis gewoon goed is, kun je daarnaast prima 'snoepen'.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:58

Ik snoep en snack elke dag zeer overdadig en ik weet dat het niet goed voor me is, maar ik doe het toch. :+

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:59

Ik snoep ook wel vrij veel als ik het zo vergelijk:
- elke dag een paar dropjes (stuk of vier)
- elke dag een koek (bijv. Stroopwafel, speculaas of sprits)
- twee keer per week een klein schaaltje chips en/of nootjes.

Wat ik dan weer niet doe: toetjes eten, zoet broodbeleg op mn brood en frisdrank drinken. Daar zit ook de nodige suiker/calorieen in.