lucifertje schreef:Ik heb eens geleerd dat je aan 1 zijde de korst helemaal moet wegsnijden. Dan leg je de kaas op de zijde waar nog wel een kost aanzit en kan je zo makkelijk plakjes schaven
Nooit van gehoord, die ga ik proberen!
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Anoniem schreef:Photograph schreef:Dit komt heel dom over, maar hoe snijd ik plankjes van deze kaas. Ja, met een kaasschaaf, maar van welke kant?
Niet. Want van kaas kun je geen plankjes maken.
Jilletje schreef:Iriscope schreef:Ik heb hier niets aan toe te voegen, behalve dat ik door dit topic een lekker stuk kaas heb gepakt net.
Dik gesneden, met het mes, want voor mij geldt, hoe dikker een plak, hoe beter!
Ik vouw de kaasschaaf altijd een stuk naar boven dan krijg je ook dikkere plakken
lucifertje schreef:Ik heb eens geleerd dat je aan 1 zijde de korst helemaal moet wegsnijden. Dan leg je de kaas op de zijde waar nog wel een kost aanzit en kan je zo makkelijk plakjes schaven
Nicje87 schreef:lucifertje schreef:Ik heb eens geleerd dat je aan 1 zijde de korst helemaal moet wegsnijden. Dan leg je de kaas op de zijde waar nog wel een kost aanzit en kan je zo makkelijk plakjes schaven
Is het nadeel dan niet dat iedereen met zijn vingers de kaas moet vasthouden aan de stukken dat je ook eet?
Voordeel van foto 2 is dat je de kaas kan vasthouden ter hoogte van de schil.
Oscar schreef:Wellus. Een kaasplankje
MariekeS_ schreef:Wistaire schreef:Hier andersom, ik ken echt niemand die het volgens foto 1 doet
Inderdaad, alleen de kaasboer als je een plakje mag proeven![]()
Volgens manier 2! Ik heb nooit een blok jonge kaas, altijd wat pittiger belegen en die schaven prima met de lange kaasschaaf.
Hilli schreef:Ik wacht nog steeds op iemand die een foto maakt van het kaaslandschap na langdurig schaven op manier 1
MarlindeRooz schreef:Er is een speciaal plekje voor mensen in de hel die kaas snijden zoals op foto 1.
Die zitten daar samen met de mensen die trein instappen voordat iedereen uitgestapt is. En met de mensen die wc papier verkeerd om hangen.
MamaMiesje schreef:cissy schreef:...
Als ie pietsie hol wordt breek ik de stukjes af en peuzel die lekker op!
Ik draai de kaas na 1-2 plakjes snijden, op de door jouw beschreven manier, om zijn as en begin dan vanaf de andere kant te snijden; dan blijft het redelijk recht