DiantaM schreef:Maar je kunt wel eens contact opnemen met een prelogopedist voor dat sterke kokhalsreflex.
Dat kokhalsreflex is juist niet sterk
dat zie ik namelijk bijna nooit.Ik ga mij eens inlezen op wat een logopedist zou kunnen betekenen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. En ze zijn inderdaad vrij zacht van structuur. Ik weet niet of de overgang naar "gewoon" eten dan lastiger gaat. Verder is kauwen wel erg goed voor de ontwikkeling van de mondspieren. Maar dat zegt de theorie
. In de praktijk gewoon in stapjes kijken wat werkt. En TS, laat je niet gek maken door je omgeving! Je kind is tot nog toe ook groot geworden op de potjes
. Als jij weet dat ze iets nog niet kan eten, dan is dat nu zo. Als ze 2 is, eet ze vast wel een nijntje koekje, en anders als ze vier is zeker
. Neem gewoon je eigen tussendoortjes mee als je weg gaat. En wees ook lief voor jezelf! Al zou je 2 dagen in de week zelf koken of helemaal nooit, het moet ook in je leven passen. Beter een moeder zonder stress, dan 1 die vindt dat ze perse moet koken en daardoor ongezellig doet
.
Ben heel benieuwd.
en ik wil sowieso wel samen met mijn man eten dus voor nu blijft mijn dochtertje eerder eten tot ze de laatste fles zal laten vervallen, dan kan ze wel later gaan eten denk ik. Chubby schreef:Is het niet zo dat je je veel makkelijker verslikt in iets kleins of vloeibaars?
Ik denk dat het wel belangrijk is dat je kindje alvast gaat oefenen met stukjes afbijten en eten, want je leert zulke dingen alleen maar door te oefenen tenslotte, niet door niet te doen.
Onze kinderen hebben nooit potjes of prakjes op. Die gingen vanaf ze rechtop konden zitten (maand of 5 a 6) gewoon mee aan tafel en kregen daar (veel van wat) wij ook aten.

Anoniem schreef:Ik kreeg net een appje van de gastouder dat ze netjes haar korstjes op heeft en nu zit te knabbelen aan een kaaswafel en een stukje kaastot zo ver gaat het in ieder geval goed.
Denk dat het voor een groot gedeelte gewoon tussen mijn oren zit
DeMolenhoek schreef:Dat heb ik jou al veel zien typen Yalou. Al dan niet in combinatie met overbezorgd
Niet slecht bedoeld hoor!
met een laagje boter dan.
. Wat mij hielp tegen de mamabibbers is een youtubefilmpje wat je moet doen als je baby stikt. Toen dacht ik das het ergste en ik weet hoe ik het op moet lossen. Gelukkig nog niet nodig gehad
Diddykong schreef:Nou Yalou, volgens mij zit het dan tussen je eigen oren. Wat mij hielp tegen de mamabibbers is een youtubefilmpje wat je moet doen als je baby stikt. Toen dacht ik das het ergste en ik weet hoe ik het op moet lossen. Gelukkig nog niet nodig gehad
(oke, EHBO en BHV is dit jaar verlopen, maar toch)
. Maar eigen kind is toch echt anders, dus ik begrijp je helemaal
Britta31 schreef:Toen onze dochter kon kruipen ging ze ook in de tuin op het gras.Zo mijn dochter een keer met veel smaak een lieveheersbeestje op zien sabbelen en ik denk dat er nog wel meer insekten in haar verdwenen zijn.Ze heeft het overleeft.Misschien een insekten dieet