Mijn broertjes lusten geen champignons, stukjes knoflook, courgette, aubergine, zoete aardappel, witlof, spruitjes, asperges, spinazie, broccoli....En dat is wat ik zo even uit mijn hoofd kan opnoemen. Zelfs fijngesneden courgette in de pasta wordt eruit gevist. En als er een bepaalde onbekende kruiden op het eten zit wat ze wel lusten, nou dan is het na een paar happen ook klaar.
En ja, met alles hierboven houden we zoveel mogelijk rekening. Als we asperges eten, maakt mijn moeder ook een pan verse boontjes. We eten alleen kaas als mijn broer naar zijn vriendin is, of aan tafel op je eigen bord over het eten strooien.
Als ik een keer een curry maak met tofu ipv kip, dan vinden ze de tofu bij voorbaat niet lekker omdat ze dat vergelijken met de hele andere smaak van kip. Daarnaast wordt het recept ook nog afgekeurd omdat er kleine blokjes zoete aardappel in zitten. Dus het is sowieso een grote uitdaging om te koken zodat iedereen hier het lekker vindt.
Ik vind trouwens de reactie(s) van invriezen erg fijn! Ik kan een paar keer veel vega koken en dan invriezen per portie voor de dagen dat er vlees op het programma staat. En andersom kan het natuurlijk ook
Kinderachtig geneuzel.