Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

, uit de link van Lovelynutia. al zou ik ze eerder maken met couscous dan met Quinoa, daar ben ik niet zo'n fan van.
Vrije vertaling van het recept:
Kun je kopen bij de ekoplaza en de Tuinen. Zeker als je het verwerkt in een gerecht komt dat vaak goed in de buurt van de smaak die je wil krijgen
lijkt een beetje op kaas
Maar dan wel altijd met iets erdoor wat de smaak een beetje meer ophaalt. Paddestoelrisotto bijvoorbeeld, die gebakken paddestoelen hebben zo’n lekker aroma dat je de kaas sowieso al niet mist.
Tips gevraagd!
(dat is echt behoorlijk problematisch voor vegan eten haha maar goed)
Eelmo schreef:Ja kan misschien een Italiaans thema aanhouden? Vegan of vegetarisch?
Tomatensoep met basilicum vooraf, met (verse) ciabatta's, knoflookbrood, zoiets?
Voor het hoofdgerecht kun je dan gaan voor een luxe pasta(salade), gegrilde groentes, gewoon een frisse groene salade, melanzane? Ik heb zo snel geen ideeën voor een 'centrepiece', maar zo'n tafel vol met kleurrijke gerechten vind ik ook altijd wel tof!
En als toetje tiramisu uiteraard. Daar zullen vast wel vegan opties voor zijn. Verse frambozen erbij om het extra luxe te maken![]()
...Of ijs, zuppa inglese, panna cotta........
. Sharani schreef:Hebben jullie een idee voor een hoofdgerecht voor een nogal lastig persoon ( mijn 11 jarige zoon). Wilde voor de rest dat gerecht van Bosh of gevulde portabellas maken maar hij houd niet van noten, kastanjes, pompoen en paddestoelen. Normaal moet hij er gewoon van mee-eten maar voor kerst wil ik voor hem ook iets wat hij echt lekker vind en er feestelijk uit ziet.
Suliko schreef:Sharani schreef:Hebben jullie een idee voor een hoofdgerecht voor een nogal lastig persoon ( mijn 11 jarige zoon). Wilde voor de rest dat gerecht van Bosh of gevulde portabellas maken maar hij houd niet van noten, kastanjes, pompoen en paddestoelen. Normaal moet hij er gewoon van mee-eten maar voor kerst wil ik voor hem ook iets wat hij echt lekker vind en er feestelijk uit ziet.
Nu weten we wat hij vies vind, maar wat voor dingen vind hij echt lekker? Daaruit is makkelijkers iets te bedenken.
. Qua groenten tomaat, broccoli, ook houd hij wel van zachte kaasmaken maar is heel strikt dat hij dat niet wil eten. Edelgist vind vind hij al snel weer te sterk van smaak al eet hij soms wel eens een tosti met een kaassaus die hij zelf maakt met majolijn en edelgistvlokken.