Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nog nooit tegengekomen in Nederland en ik wil niet weten hoeveel zout ik wel niet heb binnengekregen toen ik het bord tomatensoep heb leeggegeten
Supervixen schreef:Kwarktaart gemaakt, alles in een springvorm gedaan. Ik pakte de springvorm op om in de koelkast te zetten, toen viel de bodem van de springvorm eruit. De kwarkspetters zaten werkelijk óveral. En hij viel ook nog eens op vloerbedekking![]()
en als voedingsassistent in een bejaardentehuis werkte, een vrouwtje vond haar havermoutpap te koud. Maar goed, zorg was altijd druk druk druk. En in plaats van de pap even in een pan te gieten en op te warmen, had ik bedacht dat een minuut of 3 in de magnetron op vol vermogen de truc ook wel zou doen
'WAT DOE JE NOU, METAAL MAG NIET IN DE MAGNE-' en toen was er een grote PATS en een lichtflits en bleek dat het einde van zowel de havermoutpap als de magnetron
_mjwb schreef:Vier jaar geleden wilde ik mijn ouders verrassen door een 3 gangenmenu voor ze te maken. Ik had de tafel helemaal mooi gedekt en alles stond al klaar, maar het enige wat we nog in huis hadden was spaghetti, een zak rode saus, gehakt en knakworsten. Dus wilde ik als voorgerecht knakworsten met ketchup maken. Als hoofdgerecht spaghetti en als nagerecht vanille ijs uit de vriezer.
De knakworsten waren opengebarsten, de spaghetti was ik vergeten af te gieten dus leken het net glibberige wormen, de saus smaakte eigenlijk naar niks omdat er alleen gehakt doorheen zat maar dat was het enige wat gelukt was.
Maar goed, ik had alles klaargezet en toen duurde het nog een half uur voordat mijn ouders thuis kwamen. Ze waren wel verrast, maar het eten was een grote blunder

Ik weet ook niet of het voor mijn oma een compliment was dat haar chili con carne met kattenvoer te vergelijken was. Cayenne schreef:In de tijd dat mijn opa en oma nog leefden was mijn oma enorm van het bakjes en labelen van eten. Dus na het koken van bijvoorbeeld chili con carne ging het netjes in een bakje met labeltje in de koelkast. Ook het kattenvoer etc ging op die manier in de koelkast.
Op een zondagmiddag ging mijn oma naar linedancing. Mijn opa, zo bijziend als een kraai, bleef thuis en zou 's middags een warm prakkie opwarmen. 'Pak het bakje chili con carne maar!' had mijn oma nog zo gezegd.
's Middag komt ze thuis en vraagt ze aan mijn opa of hij de chili con carne nog heeft opgegeten. 'Ja, het rook wel wat muffig, maar de smaak was prima te doen!'.
Toen mijn oma 's avonds de kat zijn natvoer wilde geven, kon ze dat bakje nergens meer vinden. Wel stond er in de koelkast nog keurig een bakje chili con carne. Drie keer raden wat mijn opa dus had opgegeten
Hij heeft dit verhaal tot zijn dood moeten aanhorenIk weet ook niet of het voor mijn oma een compliment was dat haar chili con carne met kattenvoer te vergelijken was.