Jouw kookblunders.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:33

Spruitjes uit luiigheid in de magnetron gekookt.
Bah, dat werd dus Chinees.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:35

Afbeelding
Afbeelding
Ik ging 5 minuutjes stofzuigen totdat ik dit aantrof :')

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:37

Oven in de fik in de nieuwe keuken van mijn baas die op vakantie was :+

Solica

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:40

Niet echt koken, maar ik had een pot Nutella en omdat die in de schuur had gestaan was het koud en stijf. Ik kon het totaal niet uitsmeren dus ik dacht : laat ik het even in de magnetron doen! Nou zo gezegd zo gedaan alleen was ik de restjes van het zilveren papier er vergeten af te halen. Leuk hoor onweer in je magnetron, maar de magnetron heeft het niet overleefd :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:46

Kwarktaart gemaakt, alles in een springvorm gedaan. Ik pakte de springvorm op om in de koelkast te zetten, toen viel de bodem van de springvorm eruit. De kwarkspetters zaten werkelijk óveral. En hij viel ook nog eens op vloerbedekking :x -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:59

O ja, pasta koken? altijd ruzie kookt altijd over :o?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:01

Oh heb je even? :D :D

Een metalen mok met plastiek handvat in de magnetron zetten voor warme chocomelk...

Water bij de prei gedaan om te stoven maar het vuur niet lager gezet waardoor ik dacht meer tijd te hebben om iets ander te gaan doen, uiteindelijk zwart schraapsel over.

Aardappelen vergeten toen ik met iets anders bezig was en dus mooi zwart aangekoekt aan de bodem.

Iets willen opwarmen in de magnetron maar op 'defrost' hebben staan...

Enthousiast met een pannenkoekenpan staan draaien boven het vuur met gevolg dat er dus olie op de kookplaat terecht kwam, steekvlam tot net niet in de afzuig.

Chocolade in de magnetron willen smelten, gevolg chocolade overal behalve nog in het kommetje.

Soep maken maar geen boullionblokjes gebruikt en dus ook niet bepaald een smaak nadien :D

Dat zal het voorlopig wel zijn :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:06

I'm not alone!! Nog meer keukenklunzen!

Hoogtepunt.. na half uur oven open trekken om je pizza op te gaan eten... Geen pizza.. Die lag nog op het aanrecht. (Hoe-moeilijk-kan-koken-zijn)

Hete kip in oven, ja echt heet, schaal verkeerd met blote vingers vastpakken dus loslaten, met andere hand proberen te vangen, resultaat.. overal oranje prut, in oven, aan handen, armen, kleding, hele koelkast en als kers op de taart lag de kip toch nog in de waterbak... Kat was er als de kippen bij in ieder geval. Oh... ik had ook nog oranje voeten en tegeltjes....
Afbeelding
Afbeelding

hutspot maken en dan ondertussen je fysio oefeningen doen geen goed plan.. hutspot overgekookt, gas uitgegaan, had hele huis op kunnen blazen... :o

Ook leuk van die voorgekookte bietjes in een zakje, wel gaten erin, maar blijkbaar niet groot genoeg, in de magnetron, POEF... alles rood....

En overkoken, het is meer.. wat kookt er niet over...

Onlangs bladerdeeg tasjes met daarin geitenkaas, weet nog niet hoe ik het gedaan heb, maar de bladerdeeg was prima, maar de geitenkaas pikzwart en stond in de fik... stonk dag later nog.
Afbeelding

Ik ping ijs altijd even (anders krijg je het niet geschept) ipv 10 seconden 10 minute en weggelopen, ahum...

En ja, regelmatig pan verziekt wegens zwart op bodem moet je dan weer helemaal uit gaan koken...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:08

Een blik soep gekocht toen ik net in België woonde, in de pan opgewarmd en eten maar. Ik vond er wat een vreemde zoute smaak aan zitten, maar bord maar gewoon leeg gegeten. De volgende keer maar een andere smaak gehaald, de eerste keer was tomaat en deze keer groente. De groente vond ik helemaal niet te eten, na een paar happen maar weggegooid. -O-
Een tijd later kwam ik er pas achter bij het bestuderen van het blik dat je een blik water moest toevoegen, het was kennelijk geconcentreerde soep :') Nog nooit tegengekomen in Nederland en ik wil niet weten hoeveel zout ik wel niet heb binnengekregen toen ik het bord tomatensoep heb leeggegeten :oo

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:20

Klasgenootje heeft een keer de docent "vergiftigd" door de rijst ongekookt te serveren... dat werd dus een laag punt...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:22

Supervixen schreef:
Kwarktaart gemaakt, alles in een springvorm gedaan. Ik pakte de springvorm op om in de koelkast te zetten, toen viel de bodem van de springvorm eruit. De kwarkspetters zaten werkelijk óveral. En hij viel ook nog eens op vloerbedekking :x -O-

Die had ik een week of 3 geleden nog met een kwarktaart uit de oven, daar zit dus 1kg!! Kwark in, 7 eieren en een hele pleur boter en suiker. Alles over het aanrecht heen! Kon wel janken en heb alles bij elkaar gevloekt was er meer dan een uur druk mee geweest.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:24

Eieren willen koken, dan telefoon gekregen en de eieren een uur laten van het plafond kunnen schrapen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 19:27

hier ooit eens in een kookles op school een hillarisch tafereel....

we maakten stoofvlees in een snelkookpan.

de juf stond naast het vuur,het stoofvlees was goed aan het pruttelen en plots schoot het ventiel van die snelkookpan kapot,waardoor het stoofvlees letterlijk de lucht in vloog....
de volledige juf zat onder de stoofvleesdrek,incl haar altijd erg stijlvol gelegde haar.....
wij kwamen dat lesuur niet meer bij van het lachen,maar die leskeuken zat voor vierkante meters onder de stoofvlees....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:36

De magnetron en ik laten regelmatig iets ontploffen, tomatensoep, appeltaart, mugcakes, en noem het maar op. #)

Mijn opblaascarrière begon toen ik 15 was :o? en als voedingsassistent in een bejaardentehuis werkte, een vrouwtje vond haar havermoutpap te koud. Maar goed, zorg was altijd druk druk druk. En in plaats van de pap even in een pan te gieten en op te warmen, had ik bedacht dat een minuut of 3 in de magnetron op vol vermogen de truc ook wel zou doen :j
Ware het niet dat onze afdelingskeuken die pap in metalen bakkies aanleverde. En gezien mijn 15 jarige zelf verder geen ervaring met magnetrons had zag ik daar geen gevaar in. 20 seconden onderweg staat ineens een collega achter me, die in zijn vrije tijd bij de vrijwillige brandweer werkte. Bij het zien van mijn opwarmproject sloeg zijn gezicht rood uit -:(- 'WAT DOE JE NOU, METAAL MAG NIET IN DE MAGNE-' en toen was er een grote PATS en een lichtflits en bleek dat het einde van zowel de havermoutpap als de magnetron %) |o }:0

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:44

Ik had ooit een prachtig mooie cake die ik in de combimagnetron aan het maken was. Hij moest nog even terug omdat hij nog niet gaar was, maar vergeten om de ovenstand aan te zetten... Na een minuut of zeven een bijna compleet uitgefikte cake, maar ik was nog op tijd om de magnetron te redden.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:45

Op kamers was er een au-bain-marie pan. Ons Russische huisgenootje heeft op het elektrische fornuis die pan gepakt, aardappels erin gedaan, water... maar geen water in de onderste pan.

Resultaat: 3 uur later 'vai potato no boil?' kookplaat en onderkant van de pan letterlijk roodgloeiend, het water in de pan was hooguit bijna lauw te noemen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:48

Een ei koken en die laten aanbranden :')
Ik heb t op de foto haha
Verder kan ik prima koken hoor haha

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:50

Ik heb de keuken eens bijna in de fik gezet met het voorverwarmen van de oven... :')
Tja, het spul wat erin zit moet er eerst uit :+ Handschoen stond in de fik, had geluk dat pap de keuken in kwam lopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:50

Ik ging wel even pompoensoep maken in de splinternieuwe wit met rode keuken! :D
Pompoensoep moet je na het pureren weer zachtjes op het vuur zetten en doorroeren, anders krijg je een vulkaan uitbarsting...

3x raden wat ik niet deed :=

Ikzelf + de hele nieuwe keuken zaten onder de oranje soep.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:55

Ik heb wel eens een saucijzenbroodje in de oven gedaan, lekker een kwartiertje....op de magnetronstand. Het hele huis stonk een week en het broodje was zo hard dat je er een ruit mee in kon gooien.

Soms laat ik de deksel wel eens van de pan vallen met afgieten, omdat ik in de eerste plaats al te lui was om ook nog een vergiet vies te maken. Dat is best jammer van je eten wat dan in de gootsteen ligt.

Verder heb ik gelukkig weinig hele erge blunders met koken.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:00

Vier jaar geleden wilde ik mijn ouders verrassen door een 3 gangenmenu voor ze te maken. Ik had de tafel helemaal mooi gedekt en alles stond al klaar, maar het enige wat we nog in huis hadden was spaghetti, een zak rode saus, gehakt en knakworsten. Dus wilde ik als voorgerecht knakworsten met ketchup maken. Als hoofdgerecht spaghetti en als nagerecht vanille ijs uit de vriezer.
De knakworsten waren opengebarsten, de spaghetti was ik vergeten af te gieten dus leken het net glibberige wormen, de saus smaakte eigenlijk naar niks omdat er alleen gehakt doorheen zat maar dat was het enige wat gelukt was.
Maar goed, ik had alles klaargezet en toen duurde het nog een half uur voordat mijn ouders thuis kwamen. Ze waren wel verrast, maar het eten was een grote blunder :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:02

_mjwb schreef:
Vier jaar geleden wilde ik mijn ouders verrassen door een 3 gangenmenu voor ze te maken. Ik had de tafel helemaal mooi gedekt en alles stond al klaar, maar het enige wat we nog in huis hadden was spaghetti, een zak rode saus, gehakt en knakworsten. Dus wilde ik als voorgerecht knakworsten met ketchup maken. Als hoofdgerecht spaghetti en als nagerecht vanille ijs uit de vriezer.
De knakworsten waren opengebarsten, de spaghetti was ik vergeten af te gieten dus leken het net glibberige wormen, de saus smaakte eigenlijk naar niks omdat er alleen gehakt doorheen zat maar dat was het enige wat gelukt was.
Maar goed, ik had alles klaargezet en toen duurde het nog een half uur voordat mijn ouders thuis kwamen. Ze waren wel verrast, maar het eten was een grote blunder :')

Het is toch het gebaar dat telt, of niet dan? :p

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:04

Niet mijn eigen (kook)blunder, maar het blijft een leuke anekdote :')

In de tijd dat mijn opa en oma nog leefden was mijn oma enorm van het bakjes en labelen van eten. Dus na het koken van bijvoorbeeld chili con carne ging het netjes in een bakje met labeltje in de koelkast. Ook het kattenvoer etc ging op die manier in de koelkast.

Op een zondagmiddag ging mijn oma naar linedancing. Mijn opa, zo bijziend als een kraai, bleef thuis en zou 's middags een warm prakkie opwarmen. 'Pak het bakje chili con carne maar!' had mijn oma nog zo gezegd.
's Middag komt ze thuis en vraagt ze aan mijn opa of hij de chili con carne nog heeft opgegeten. 'Ja, het rook wel wat muffig, maar de smaak was prima te doen!'.

Toen mijn oma 's avonds de kat zijn natvoer wilde geven, kon ze dat bakje nergens meer vinden. Wel stond er in de koelkast nog keurig een bakje chili con carne. Drie keer raden wat mijn opa dus had opgegeten :')

Hij heeft dit verhaal tot zijn dood moeten aanhoren :') Ik weet ook niet of het voor mijn oma een compliment was dat haar chili con carne met kattenvoer te vergelijken was.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-02-17 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:07

Ik heb een keer ongebakken appelflappen in de fik gestoken door de magnetron aan te zetten ipv de oven :+ (combi-oven)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:08

Cayenne schreef:
In de tijd dat mijn opa en oma nog leefden was mijn oma enorm van het bakjes en labelen van eten. Dus na het koken van bijvoorbeeld chili con carne ging het netjes in een bakje met labeltje in de koelkast. Ook het kattenvoer etc ging op die manier in de koelkast.

Op een zondagmiddag ging mijn oma naar linedancing. Mijn opa, zo bijziend als een kraai, bleef thuis en zou 's middags een warm prakkie opwarmen. 'Pak het bakje chili con carne maar!' had mijn oma nog zo gezegd.
's Middag komt ze thuis en vraagt ze aan mijn opa of hij de chili con carne nog heeft opgegeten. 'Ja, het rook wel wat muffig, maar de smaak was prima te doen!'.

Toen mijn oma 's avonds de kat zijn natvoer wilde geven, kon ze dat bakje nergens meer vinden. Wel stond er in de koelkast nog keurig een bakje chili con carne. Drie keer raden wat mijn opa dus had opgegeten :')

Hij heeft dit verhaal tot zijn dood moeten aanhoren :') Ik weet ook niet of het voor mijn oma een compliment was dat haar chili con carne met kattenvoer te vergelijken was.

Deze is geweldig _/-\o_