Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Daarom was ik eigenlijk stom verbaasd dat die optie er niet bij staat. Dat lijkt mij namelijk de meest logische optie. Zoveel duurder is het ook echt niet en al was het dat wel, dan maar geen vlees.Mijn optie staat er niet bij, wij halen vlees bij de slager. Of we bestellen vlees van een kennis die regelmatig een eigen koe slacht.
Ik begrijp niet waarom mensen vlees bij de supermarkt kopen. Ten eerste is het niet te eten en ten tweede is het toch algemeen bekend dat dat niet duurzaam isDe meeste slagers streven naar duurzaam vlees en kunnen je vertellen waar het vlees dat zij verkopen vandaan komt (uit Nederland en bij die van mij van een dorp verderop) vlees uit de supermarkt komt vaak van buiten de EU, dat wil je toch niet
xU_Blinghx schreef:verootjoo schreef:Ik begrijp niet waarom mensen vlees bij de supermarkt kopen. Ten eerste is het niet te eten en ten tweede is het toch algemeen bekend dat dat niet duurzaam isDe meeste slagers streven naar duurzaam vlees en kunnen je vertellen waar het vlees dat zij verkopen vandaan komt (uit Nederland en bij die van mij van een dorp verderop) vlees uit de supermarkt komt vaak van buiten de EU, dat wil je toch niet
Misschien omdat mensen het geld er niet voor hebben om voor duurder vlees te gaan?
Ik ben een student en wil graag bewuster gaan eten maar als ik dan die priJzen verglijk ga ik toch liever voor de goedkopere producten. Zodra biologisch in de aanbieding is dan pak ik dat wel sneller. Maar over het algemeen toch gewoon de iets goedkopere variant. Daarnaast is de supermarkt tegenover mij en de slager is op 10 min, loopafstand. Loop ik toch liever even snel naar de supermarkt dan naar de slager. En ik denk met mij nog wel veel meer mensen. Het gemak van ons gaat toch vaak voor dan het gemak van dieren die er niet meer zijn.
__Elizabeth schreef:Ik ben me heel erg bewust waar vlees vandaan komt. Wij hebben namelijk vlees koeien en varkens.
Wij proberen zo veel mogelijk naar het dier welzijn te kijken maar zullen nooit biologisch worden. Simpelweg omdat biologisch niet diervriendelijk hoeft te betekenen. Onze koeien (en stieren) staan 24/7 buiten en hun kalfjes staan er tot ongeveer 9mnd oud bij. Krijgen geen graan en alleen mineralen.
verootjoo schreef:. Ten eerste is het niet te eten
kohtje schreef:Ik geloof helemaal niet in biologisch en sterren op verpakkingen in de supermarkt.
Heb voor als ik verhuist ben wel wat adressen waar ik zou kopen en evt zelf wat dieren voor de slacht zou ik ook wel wat vinden.
xU_Blinghx schreef:verootjoo schreef:Ik begrijp niet waarom mensen vlees bij de supermarkt kopen. Ten eerste is het niet te eten en ten tweede is het toch algemeen bekend dat dat niet duurzaam isDe meeste slagers streven naar duurzaam vlees en kunnen je vertellen waar het vlees dat zij verkopen vandaan komt (uit Nederland en bij die van mij van een dorp verderop) vlees uit de supermarkt komt vaak van buiten de EU, dat wil je toch niet
Misschien omdat mensen het geld er niet voor hebben om voor duurder vlees te gaan?
Ik ben een student en wil graag bewuster gaan eten maar als ik dan die priJzen verglijk ga ik toch liever voor de goedkopere producten. Zodra biologisch in de aanbieding is dan pak ik dat wel sneller. Maar over het algemeen toch gewoon de iets goedkopere variant. Daarnaast is de supermarkt tegenover mij en de slager is op 10 min, loopafstand. Loop ik toch liever even snel naar de supermarkt dan naar de slager. En ik denk met mij nog wel veel meer mensen. Het gemak van ons gaat toch vaak voor dan het gemak van dieren die er niet meer zijn.
__Sannne schreef:kohtje schreef:Ik geloof helemaal niet in biologisch en sterren op verpakkingen in de supermarkt.
Heb voor als ik verhuist ben wel wat adressen waar ik zou kopen en evt zelf wat dieren voor de slacht zou ik ook wel wat vinden.
Waarom geloof je daar niet in als ik vragen mag? (Geen aanvalling, maar oprechte benieuwdheid)
phormicola schreef:420BlazeIt schreef:Waarom staat flexitarisch er niet tussen?
Heb geprobeerd veganistisch te eten en vegetarisch te eten maar ik viel er enorm van af helaas.
Omdat dat niet bestaat. Je eet dierlijke producten of niet.
NatasjavE schreef:Mijn optie staat er nu niet tussen.
Ik eet bewust minder vlees. Probeer niet meer dan 1 x per week vlees te eten. En dan biologisch.
Ik doe dit voor het milieu. Vlees eten is heel slecht voor het milieu.