Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Laurora schreef:Ik ben denk ik de moeilijkste gehaktballeneter van nederland, want wat de meeste nederlanders lekker vinden (sappig, veel jus, lekkere grote ballen) daar gruwel ik van. Voor mij moeten gehaktballetjes klein, zonder jus en een 'knapperig' laagje hebben, anders krijg ik ze echt niet door mn keel![]()
Ik mix rundergehakt met peper, zout, cajun kruiden, een eitje en paneermeel.
De ideale grootte is voor mij ongeveer formaat pingpongbal, anders vind ik m al weer te groot
ambre schreef:Laurora schreef:Ik ben denk ik de moeilijkste gehaktballeneter van nederland, want wat de meeste nederlanders lekker vinden (sappig, veel jus, lekkere grote ballen) daar gruwel ik van. Voor mij moeten gehaktballetjes klein, zonder jus en een 'knapperig' laagje hebben, anders krijg ik ze echt niet door mn keel![]()
Ik mix rundergehakt met peper, zout, cajun kruiden, een eitje en paneermeel.
De ideale grootte is voor mij ongeveer formaat pingpongbal, anders vind ik m al weer te groot
Ik ook hoor,klein en knapperig.Jus van ballen is ranzig.
Veel te vet en allemaal van die drelletjes er in.
kohtje schreef:Maakt iemand wel eens zo'n gehaktbal met een ei in het midden?
tweebelgen schreef:kohtje schreef:Maakt iemand wel eens zo'n gehaktbal met een ei in het midden?
Ja, heel regelmatig met tomatensaus en aardappelpuree.
Draai de balletjes eens in kruidenpaneermeel en dan bakken in de pan.
Als ze goed aangebakken zijn, laten sudderen in de tomatensaus.
Gewone gehaktballetjes: gemengd gekruid gehakt, een eitje, gewoon paneermeel, gesnipperde ajuin en mosterd.