Haal sowieso geen pakjes in huis aangezien ze dan binnen 1 dag op zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Tja ik begon ook heel dapper met herbruikbare flesjes maar heb ontdekt dar de gemiddelde levensduur hiervan twee dagen is. Dan is een onderdeel weg, gaat het lekken of is het kapot..
Na aardig wat bidonnen en anti-lek flesjes (leugenaars zijn het want die lekken ook) heb ik het opgegeven en krijgt zoonlief appelsap of sinasappelsap mee naar school. Gelukkig een slank en actief joch die alles er wel weer af rent!
Maanlicht schreef:Karvan Cevitam valt wel mee, mits met mate.
Sunrise19 schreef:In aanmaak limonade zit ook hartstikke veel suiker hooren anders zitten er wel andere niet zo gezonde zoetstoffen of veel e-nummers in
![]()
Mijn dochter krijgt voor de peuterspeelzaal wicky zero mee. Zij lust geen gewone melk of water al vanaf baby af aan niet. Ook thee zonder cafeïne moest ze niet.
Aanmaak limonade heb ik nooit gehad, maar heb hier een van raak staan en daar zit ook 6,9 gram suiker per 100ml in.
Dus mocht je echt safe willen is alleen water of thee de oplossing.
czarina schreef:Die zoetstoffen zijn doodeng als je echt daarin gaat verdiepen
Hier komen ze er in elk geval niet in (behalve de aspartaan wat in de medicatie van mijn dochter zit)
BloemBloem schreef:Wel ben ik echt VOOR dat de kinderen gewoon allemaal hetzelfde eten in de kleine pauze, en gewoon in uniform naar school gaan. Dit zou ook zoveel pesterijen tegen gaan! Snap niet dat dit niet doorgevoerd wordt in Nederland
finnens schreef:BloemBloem schreef:Wel ben ik echt VOOR dat de kinderen gewoon allemaal hetzelfde eten in de kleine pauze, en gewoon in uniform naar school gaan. Dit zou ook zoveel pesterijen tegen gaan! Snap niet dat dit niet doorgevoerd wordt in Nederland
Op sommige scholen is dit dus wel zo. Uniform niet geloof ik maar eten wel. Op de basisschool mocht ik alleen fruit of groente mee voor de kleine pauze en kregen we drinken van de juf (thee water of een of ander biologisch limo)
Op de school van mn moeder hetzelfde. Ook als hoofdreden dat er gepest wordt als er een kindje is in de klas die nooit wat lekkers mee krijgt of het kindje zich zelf een beetje 'alleen' gaat voelen. (Niet in alle gevallen hoor) daarnaast krijg je drukke kinderen als ze allemaal cola en snoep wegwerken.
Maar goed dit is lang niet overal zo.