Ik heb een combi van appel en (diepvries) aardbei. Stomme dingen wilden eerst niet geblenderd worden Nu staat t in de oven, kan al zien dat er veel vocht uit komt!
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Indy_Mouse_9
Geplaatst: 28-11-15 13:34
Gemengd succes om eerlijk te zijn Spul heeft ruim tweeëneenhalf uur in de oven gezeten op 100-110 graden, en toen was het midden nog niet gaar maar ik er klaar mee Langs de randen was het toen wel goed uitgedroogd, en kon ik banen lostrekken die wat bruinig waren maar verder goed fruitig smaakten. Voor mij zou die drie uur uit de OP dus best in de buurt zijn gekomen. Ik had 3 flinke appels en een doosje (200gr?) aardbeien.
De plaatjes die ik zie lijken de rolletjes altijd veel gelei-achtiger dan wat ze bij mij werden, maar dat ligt misschien ook aan het soort fruit. Ik twijfel of ik het nog eens ga proberen, het neigt naar appelchips, kost veel tijd in de oven en als het klaar is schrok je alles in een kwartiertje op
Shirley
Geplaatst: 28-11-15 15:59
Zo moet je niet denken, weet je hoe lang die appel erover gedaan heeft om te groeien ?
Week gelatine in ruim water Bekleed bakplaat met bakpapier Kook aardbeien 2 min met 40ml water en 40gram suiker Pureer en zeef Kook 200ml water en 65gram suiker tot een lichte siroop 2 minuten Roer aardbeienpuree en gelatine erdoor en laat afkoelen. Klop eiwitten met resterende suiker tot een dik schuim ca 5 minuten Voeg geleidelijk, al kloppend, de aardbeiensiroop toe Stort het schuim in een laag van 1-1.5cm dik en laat opstijven. Snijdt in plakjes.
Hmm ja inderdaad. Ik heb destijds een suukervervanger gepakt dus had wat anders. Bij mij was de structuur niet goed, je kan suiker dan ook niet zomaar vervangen.
Suiker naar smaak dan maar?
Sonja_vR
Geplaatst: 08-12-15 02:14
Als jenl trouwens de amerikaanse versie opzoekt Fruit leather, dan word er in veel recepten het fruit na het pureren gekookt