Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niet helemaal netjes maar we eten eerste kerstdag altijd bij mijn opa in een restaurant. Is een relatief luxe restaurant maar het begrip vega kennen ze daar gewoon niet. Met kerst heb je altijd een aantal keuzes, en dat is vlees vlees vlees en vis. Voorgerecht kan je wel vega krijgen, maar het hofodgerecht gewoon echt niet. Het enige vervangende wat ze hebben is rauwkost en dat lust ik niet, dus ik ga niet een avond alleen maar patat eten. Beetje egoistische keuze, maar goed.
En ook mijn vader is echt absoluut 0.0 bereid om het kerstdiner, dat meestal bestaat uit rond de zeven gangen, vega te maken.
.
) NatasjavE schreef:Olympia96 schreef:Oh jaar haloumi is een favoriet bij mij!
Hey,..jij hier![]()
Qua "vervangers" hier favoriet de vega kipstukjes van de Vegetarische slager en het biologische tofu gehakt van de appie.
Die witte tofu vind ik ook lastig hoor.
Sonja_vR schreef:Mijn oplossing is dat ik het gewoon niet meer koop![]()
Naast het feit dat ik er niet tegen kan , is het mij als toch wel vaardige hobbykok nog nooit gelukt om het echt lekker klaargemaakt te krijgen.
De typische structuur en bijsmaak blijft er aan zitten in mijn beleving.
Ook na vriezen, uitlekken, uitpersen tot het niet droger kan, marineren, kruiden, bakken, stomen, frituren etc etc (nee niet alles in 1 keer maar ik heb alle manieren wel geprobeeed)
In kleine blokjes snijden en dan op een laag vuurtje langzaam bakken, alsof je spekjes uitbakt. Daarna pas op smaak brengen (ik gebruik eigenlijk altijd sojasaus en verder de kruiden die bij het gerecht passen). Op deze manier krijg ik altijd knapperige en lekkere tofu.