Welk eten heb jij nog nooit gegeten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:53

De zon ok de rest pas ik voor. Vier keer klaargemaakt, drie keer vond de rest het heerlijk en smakelijk en niet taai. En ik bleef maar kauwen. :') dus dat gaat gewoon niet goedkomen. Vallen gewoon hier onder de slak of spruitjes of pens. Leuk voor anderen dat ze het lekker vinden. :+

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:54

Ik heb nog nooit:
Oesters/spin/ of kogelvis en dergelijke gegeten. Dit trekt mij ook niet.

Ik heb wel: sprinkhaan/haai/zwezerik gegeten (wel meer maar dit is aparter hihi)

Avocado vind ik heerlijk! <3

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:55

Nog nooit orgaanvlees gegeten, wil ik uit principe niet. Verder nooit oesters, kikkerbilletjes, slakken, haring, inktvis en een aantal vissoorten (van vis hang ik binnen 1 min boven de wc..) gegeten. Hoef het ook allemaal niet te proberen.. Eet het bewust niet. :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:58

MyHorseGirl schreef:
Nog nooit orgaanvlees gegeten, wil ik uit principe niet. Verder nooit oesters, kikkerbilletjes, slakken, haring, inktvis en een aantal vissoorten (van vis hang ik binnen 1 min boven de wc..) gegeten. Hoef het ook allemaal niet te proberen.. Eet het bewust niet. :D

Heb je wel eens pate/leverpate gegeten?

Ohhja haring lijkt mij ook zo vies :')

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:00

meisje_ schreef:
MyHorseGirl schreef:

Heb je wel eens pate/leverpate gegeten?

Ohhja haring lijkt mij ook zo vies :')

Nee ook niet......... Dat stinkt en ziet er zo goor uit. Heb laatst gezien hoe ze bij Heel Holland Bakt paté gingen maken en wat daar voor vlees in ging... Gatverdamme. Ik pas!

mrie

Re: Welk eten heb jij nog nooit gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:03

Haaievin, maar daar wil ik principieel niet aan...

Wel gegeten: olifant giraffe, mopanerupsen, krokodil, zeeegel, zeerob en een heleboel andere vreemde smaken van langs de weg in Afrika

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:06

Je kan mij beter vragen wat ik wel gegeten heb. Dan ben ik zo klaar. Wat ik niet gegeten heb is een Mega lijst.

Wel heb ik ontzettend veel respect voor diegene die zelfs insecten enzo hebbe gegeten wauw!knap!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 19:34

Sleeper schreef:
Nog nooit guacamole gegeten Cayenne?

Guacawattes? := Nee dus :P

Ik heb dit jaar voor het eerst tapas gegeten! *\o/*
Inktvis heb ik ook eens gehad. Vond het best te doen, wel een beetje rubberig.
Er schijnt in Nederland een restaurant te zijn dat muskusrat serveert. Stiekem ben ik best benieuwd.. :P

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:43

Kreeft. Al zou ik het lekker vinden dan eet ik het niet omdat het levend wordt gekookt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:28

paardje1983 schreef:
Kreeft. Al zou ik het lekker vinden dan eet ik het niet omdat het levend wordt gekookt.

mosselen ed ook , al maken ze kreeft ook vaak van te voren al dood alvorens te koken, bij bek mes erin en naar onderen trekken meen ik

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:31

Teveel. Sushi, spruitjes, speculaas, pindakaas, jam, hutspot, zalm etc etc etc :+

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:40

Spinazie(tenminste, niet dat ik me kan herinneren) en witlof.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:52

Ik wil heel graag een keer drakenfruit proeven. Het ziet er zo hemels uit <3 schijnt naar kiwi te smaken, dus in die zin ook in mijn straatje.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:03

zoveel niet, maar als t kan dan proef ik vaak wel :) vond gefrituurde inktvis ringen wel erg lekker :D

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:06

Bambolina schreef:
Ik wil heel graag een keer drakenfruit proeven. Het ziet er zo hemels uit <3 schijnt naar kiwi te smaken, dus in die zin ook in mijn straatje.

Dat heb ik op in Thailand en is echt ontzettend lekker!

Mijn broers hebben toen in Thailand insecten gegeten (ik weet even de naam niet maar er is daar een grote en bekende insectenmarkt :r ). Ondanks dat het er ontzettend smerig uitzag vonden ze het best lekker en stiekem heb ik wel een beetje spijt dat ik niks geprobeerd heb :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 21:16

Drakenfruit? :o? Echt nog nooit van gehoord.

Ik sta er wel van te kijken dat sommige mensen bijvoorbeeld nog nooit spinazie of pindakaas hebben gegeten :D Maar andersom denken veel mensen dat waarschijnlijk ook van mij en avocado :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:16

Drakenfruit!! Dat is echt heerlijk :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:30

Drakenfruit, is dat niet wat we in België passievruchten noemen?? Ik vind dat alvast erg lekker.

Wat ik nog niet gegeten heb?
Uit principe kikkerbillen, zo jammer dat een beest doet moet enkel voor de billen en fois gras, vreselijk hoe ze die dieren vetmesten.
Verder eet ik geen nieren (de geur alleen al), oesters, insecten of vlees van excotische dieren (de tijd dat kangeroe mode was, heb ik dat wel ooit op mijn bord gehad en uit nieuwsgierigheid opgeten).
Van groenten eet ik alles 1 keer, wat al wel eens tegen kan vallen, idem met fruit.
Alles wat huisdier is, zal ik ook nooit eten en ook geen bedreigde dieren zoals haai. Vis probeer ik trouwens voor mezelf te vermijden, ik heb buikpijn als ik per ongeluk toch eens wat vis binnen krijg.
Ik heb ook wel een aantal dingen die ik niet meer eet, uit principe of omdat ik het gewoon niet lekker vind (of beu ben)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:31

Nee, passievrucht is anders. Maar die zijn ook heel erg lekker! Vooral gele passievrucht is echt mijn favoriet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:34

Nou onder andere haring en ga het ook niet proberen...ga al over mijn nek als ik iemand anders het zie eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:35

verootjoo schreef:
Nee, passievrucht is anders. Maar die zijn ook heel erg lekker! Vooral gele passievrucht is echt mijn favoriet.

OK, nu voel ik me dom, zal maar eens gaan googlen dan.

Edit: heb het opgezocht en ik heb het al gegeten!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:40

Ik pas voor rauwe vis, dus geen haring. Wel slakken, oesters, maar dan weer geen mosselen, daar ben ik allergisch voor gebleken. Vorige week voor het eerst octopus op, was echt heerlijk!

Ik at eerst helemaal geen vis, maar gamba´s vind ik nu bijvoorbeeld echt zó lekker en verder steeds meer vis.

Granaatappel hebben we hier zelf aan de boom, best lekker, maar zo´n werk om ze schoon te maken. Niertjes en lever lust ik niet, maar eenden- of ganzenleverpaté (fout, maar ja) is wel heel lekker.

Insecten? Nee, dank je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:42

Drakenfruit is een cactus, pitjes heb ik in de grond gezet.
Heb nu een stuk of wat plantjes staan.
Haring, sushi, kogelvis, jakkes, vooral dat laatste. Ben bepaald niet levensmoe.
Haggis? jawel maar zonder porridge graag.

Ganzenlever, errug verkeerd maar zo lekker.(sorry)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:49

Zo ziet drakenfruit er uit!

Afbeelding

en morganlefay, kan je dat zelf verbouwen ja? :oo dat wil ik ook!!

Avocado heb ik ook pas een paar jaar geleden voor het eerst gegeten. Volgens mij was het daarvoor nog niet zo populair in Nederland, dus vind 't op zich niet heel gek dat er mensen zijn die dat nog nooit gegeten hebben.

Maar nog nooit spinazie?? Daar snap ik niks van. Daar zitten zo veel goede stoffen in, zeker als kind zal je dat toch wel is voor je neus hebben gehad? Juist omdat het er vrij makkelijk in gaat, zeker als je er een beetje room bij doet, voor bij de vissticks of op een pannekoek met kaas, mjammmm (ik weet nu al wat ik morgenavond eet :P)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:53

Ik heb nog nooit koes koes op, of hoe je het ook moge schrijven.