Sinds vandaag ben ik ook een soort van op zoek naar een slowcooker... ik zie weer eens door de bomen het bos niet meer. Ik heb elke paar weken een aantal collega's die bij me komen eten en dan moet ik voor 5~6 personen eten klaarmaken. Past dat in een slowcooker van 5,7L?
Het zou leuk zijn als hier ook foto's en gerechten gedeeld worden, dan doe ik meer inspiratie op
Oh Kriel, wat doe je erdoor? Wij hebben fudge met twix, fudge met zeezout en fudge met chocochipcookies geprobeerd. Wát een enorm lekker en makkelijk recept zeg, omnomnom!
Whoopylover, maten heb ik geen idee van. Ik zal eens wat recepten gaan bijhouden, heb voor morgen deze in de planning:
Ik ga vandaag voor het eerst mn slowcooker gebruiken. Er gaat kip, ui, knoflook, pompoen, verschillende kruiden en kokosmelk in. Ben benieuwd. Ik zal een foto plaatsen als het klaar is en het recept als het lekker is.....
Ik heb er nog steeds geen eentje gekocht. Blijf maar twijfelen... heb ook een dure stoomoven en die gebruik ik werkelijk nooit
lor1_1984
Geplaatst: 16-08-16 12:15
Ik heb sinds ruim een week een Andrew James slowcooker en ga volgende week voor het eerst ermee koken. Ik denk dat ik groentesoep ga maken en dan wsl 's nachts het vlees opzetten met water en kruidenbuiltje en overdag de rest erbij of overdag het vlees en 's avonds de rest, alles op de lage stand. Of wordt soepgroente niet zo snotterig als je het de hele tijd mee laat koken?
dorientjuh
Geplaatst: 16-08-16 15:03
Wij hebben sinds een jaar een slowcooker en het bevalt echt heel goed. Wij bakken het vlees wel van tevoren aan. Het zijn bij ons eigen wel de wat ''minder gezonde'' recepten zoals chili con carne, stoofpotjes, kipcurry's en dergelijke. Maar wel héél lekker en makkelijk! Wij hebben geen warmhoudstand.
Hoe worden spare ribs erin?
Edit: ik moet trouwens nog steeds dump dinners maken..
Ik zit, nav dit topic, ook te kijken naar een slowcooker.. het klinkt heel interessant maar wat ik me afvraag... de meeste gerechten staan voor een tijd van 4 tot 8 uur qua bereiden.
Als ik s-ochtends wegga, kan ik de cooker eventueel aanzetten.. maar ik ben meestal pas 12 of 13 uur later thuis (7 uur sochtens weg, 19.00 of 20.00 uur pas weer thuis). Dan staat dat ding dus koud te worden.. Die met timer zijn voor 1 persoon echt veeeeltegroot.... (en past niet in mn kleine keuken), maar van wat ik begrijp zou dat dus ideaal kunnen zijn? Ik las iets van een tijdschakelaar ertussen ipv een Timer op de cooker.. zou dat kunnen?
Oh ja, en als je dan een keer echt later thuis bent dan geplant, is je eten dan verpietert? Een cooker zonder timer wordt gewoon koud.. (denk ik?) maar een cooker met timer staat dan bijv van 7 uur sochtends tot 22.00 savonds aan, gaat dat niet fout, ook qua hitte en brandgevaar bijv?) Jullie zien, ik heb echt geeeen idee maar het lijkt me echt wel een fijn ding
Qua hitte en brandgevaar kan het prima maar niet alle gerechten zullen even lekker blijven zo. Stoofpotje kan prima, maar gewoon vlees oid zou ik niet doen. En je kan er idd gewoon een tijdschakelaar tussen zetten, zijn te koop bij action, doeherzelf winkels, enz
Oh thanks, dan is dat denk ik een goede optie want die kleine cookers zijn voor mij groot zat.. ik denk dat die van 2,4 liter zelfs wel prima is voor 1 persoon... en van 3,5 voor 2 personen.. is dat een beetje goed bedacht?
_Nelleke_
Geplaatst: 22-08-16 07:37
Ik zie hier dat er vooral veel vleesgerechten in worden gemaakt. Hoe zit dat met vegetarische gerechten?
LovingTweety
Geplaatst: 22-08-16 07:38
Ik ben (door de weeks, ivm vrachtwagenchauffeur vriendje) alleen en heb een 4,7 met timer en warmhoudstand. Ik gooi hem gewoon niet helemaal vol en heb dan voor 2 keer eten klaar. De andere portie gaat in de vriezer of eet ik volgende dag op.
LovingTweety
Geplaatst: 22-08-16 07:39
_Nelleke_ schreef:
Ik zie hier dat er vooral veel vleesgerechten in worden gemaakt. Hoe zit dat met vegetarische gerechten?
Als je Facebook hebt: even de groep 'de slowcookers' toevoegen, daar staan heel veel recepten, ook vegetarisch.
Ik gebruik hem alleen voor stoofpotjes en dat doe ik meestal met vlees, dus daarom alleen vleesgerechten. Ik zal niet zo snel vegetarische stoofpotjes maken, maar er zijn genoeg vegetarische mogelijkheden met de slowcooker.
Ik heb er nu een soep in, die staat nu op low het vlees te garen in bouillon, vannacht gaat hij uit en in de koeling en morgen gooi ik er de soepballen en groenten in en evt wat kruiden bij en mag hij nog een uurtje of 4 op low staan sudderen.
KarinvdM
Geplaatst: 22-08-16 20:55
Ik trek wel kippenbouillon in de sc, maar ik maak er verder geen soep in. Ook geen andere groentegerechten. Ik heb mijn groente graag beetgaar. Ik maak er alleen stoofvlees/schotels en hachee in, bolgnesesaus en pulled beef of chicken.
De groenten zitten er nu zo'n 3u in waarvan ong 1 uur op high en zijn nog steeds stevig en zelfs wat 'knapperig'. Nog ong een uurtje, dan gaat de slowcooker uit en kan de soep een beetje afkoelen voordat ik een emmertje meeneem naar een vriendin van me voor vanavond.
Nagini
Geplaatst: 23-08-16 12:45
Oeh heb het topic niet gelezen maar ik houd van mn slowcooker.
Heb er zelf eentje van Kmart hier, goedkoop. En zon 3 of 4 liter.
Low and high stand en warm.
Toevallig heb ik m net aangezet zodat ie tijdens de nacht kan koken. (Vind het geen fijn idee 8 uur zonder dat ik er ben). Ben deze week elke avond n slowcooker aant doen. Heerlijk als je thuis komt en alles is ready to go.
Heb meerdere kookboeken (slowcooker, i quit sugar slowcooking).
Gebruik het zelf nu al zon 3 jaar.
Ik maak er alles in (groenten stop je er pas t laatste uur in soms of half uur) tot aan desserts toe.