Thee verzameling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 01:07

R12312 schreef:
Knap dat je het red om zoveel te verzamelen. Hier drink ik het altijd op :D

Ik heb zelf nooit zoveel gekocht, ik krijg het altijd cadeau.. Sind ik in het buitenland woon wordt me altijd thee gestuurd XD :') in ieder geval goed smakende thee uit NL XD

Meliaforever

Re: Thee verzameling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:10

Drinken jullie ook thee met een nut? Zoals detox thee o.i.d.

Ik werk bij een winkel waar ze veel natuurlijke thee verkopen. Dus veel uitproberen. :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:14

Wow... Wat een verzamelingen! En dan dacht ik dat ik een flinke verzameling had, maar die valt echt in het niet _O-.

Ik heb 1x zo'n verpakking Detox van de Tuinen gehad, bleef ervan naar de wc gaan en vond het maar irritant, dus die haal ik niet meer.

Dit is mijn "specialy tea", meegenomen uit IJsland en met een nagellak verslaving erg toepasselijk <3 :D

Afbeelding

Facoriete smaakjes zijn Sweet Gingko van Rituals, Lemongrass van Zonnatura en Sterrenmunt van Pickwick qua zakjes en mn favorieten bij de losse thee is niet op te sommen. Heerlijk!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 20:20

Thee drinken met nut? Leg uit? En wat is dat voor thee?

Ik drink thee niet omdat ik wil afvallen, ik drink niet thee om 'gezond' te doen maar ik drink thee omdat ik het lekker vind.

Wanneer ik zelf thee koop dat kijk ik wel wat ik koop, eigenlijk alleen kamille en venkel of zwarte thee.

Yv_ wat is dat voor thee?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:30

Je ziet wel eens thee zoals voor de weerstand, spijsvertering, zuiveren, afslankthee. :+ Geen idee of het werkt hoor.

Ik ben fan van pickwick rooibos mango/perzik. :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:33

Geen idee, heb 'm nog niet geprobeerd. Werd gewoon verliefd op de verpakking, dus die moest mee :=.
Iets met kruiden, ijslands groen en ik denk de 2 smaken die er verder op staan?

Rooibos vind ik echt vreselijk. Fruit is ook niet zo heel erg mijn ding, behalve bosbessen van Lipton en willekeurige citroenthee :D.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:07

Gaaf! Al die foto's die voorbij komen!
Ik heb een hele plank vol met thee (niet zo netjes geordend als bij jullie :D )
Maar ik drink toch het liefst groene thee. Thee is wel een van die dingen die vaak cadeau worden gedaan, of waarvan ik een mooie verpakking moet kopen...

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 03:24

Ja om die verpakking had ik hem ook mee genomen!

Ik heb wel thee gekocht voor hoesten en weerstand, maar dan kun je net zo goed kamillie of venkel nemen. Werkt ook. Is meestal ook nog erin in deze thee voor hoesten en weerstand.

Je mag mijn groene thee hebben, groene thee ziet uit als plas... En stinkt ook nog. Nog erger als zoethout...
Maar schijnt gehond te wezen:-)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:38

Thee is absolutely delicious. <3

Ik heb wel brandnetelthee om te spoelen als ik mij bijvoorbeeld niet fijn voel. Of venkelthee bij buikgriep.
Owja kamillethee bij keelpijn.

Maar voor de rest gewoon allemaal lekkere smaakjes. :j

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:06

Ik meld me ook! Ik houd ook erg van thee. Samen met m'n zusje en mijn moeder hadden we vroeger na school altijd al een vast thee-drink-moment rond 15.30 en 's avonds rond 20.30 weer.

Mijn vriend en ik hadden sinds we samenwonen ook al heel wat thee verzameld (lang leve de hamsterweken bij AH). Wel alleen zakjes thee dus, geen losse thee. Tijdje terug besloten we om de voorraad eens weg te werken, omdat de niet-populaire smaakjes steeds maar bleven liggen. Dus nu beginnen we weer met een bijna lege thee plank.

Ik zou ook wel eens losse thee willen halen, maar geen idee waarmee te beginnen. Je hebt zoveel smaken/geuren in zo'n winkel en ik vind de geur vaak ook wel vrij heftig. Maar zo heftig smaakt de thee dan niet toch?
Hoewel, ligt eraan hoe lang je het laat trekken zeker..

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:15

@RiannaB je moet niet teveel losse thee in het thee-ei doen want dan is het al snel te sterk. En laat je in de winkel adviseren. Ik wil ook nooit van die sterke smaken.
Als je een paar keer losse thee hebt gedronken vind je theezakjes daarna erg kunstmatig, vooral al die smaakjes.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:33

Hier ook een theemuts met een thee verzameling.
Favorieten zijn herfststorm, en winterglow.
Ook heb ik laatst bij het openlucht museum in Arnhem mijn eerste zak losse thee gekocht. Smaakt ook erg lekker!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:35

Bedankt voor de tip, estja! Ik zal binnenkort eens een winkel binnenstappen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:43

Leuk al die thee! Ik houd er ook wel van, ook al hebben wij (volgens mij) niet zo veel! :D

Koop er wel steeds vaker nieuwe bij.

Mijn favo smaken:

Citroen groene thee
Munt thee (met verse bladeren)
Jasmijn
Sterremunt thee
Zoethout
Chocolade-munt thee (zooo lekker)!
Appel thee
Forest fruit
Rozenbloesem <3 Weet iemand waar je deze kunt kopen? Heb hem eens in een restaurant gehad.

Ik houd ook erg van die aparte kruiden smaakjes, maar in de supermarkt hebben ze alleen de standaard smaken. Het moeten trouwens niet te sterke smaken zijn, wel dat je het proeft maar niet overweldigd wordt door thee smaak :') Zegmaar. Weet iemand waar je die kan halen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:16

RiannaB schreef:
Ik meld me ook! Ik houd ook erg van thee. Samen met m'n zusje en mijn moeder hadden we vroeger na school altijd al een vast thee-drink-moment rond 15.30 en 's avonds rond 20.30 weer.

Mijn vriend en ik hadden sinds we samenwonen ook al heel wat thee verzameld (lang leve de hamsterweken bij AH). Wel alleen zakjes thee dus, geen losse thee. Tijdje terug besloten we om de voorraad eens weg te werken, omdat de niet-populaire smaakjes steeds maar bleven liggen. Dus nu beginnen we weer met een bijna lege thee plank.

Ik zou ook wel eens losse thee willen halen, maar geen idee waarmee te beginnen. Je hebt zoveel smaken/geuren in zo'n winkel en ik vind de geur vaak ook wel vrij heftig. Maar zo heftig smaakt de thee dan niet toch?
Hoewel, ligt eraan hoe lang je het laat trekken zeker..

Ik heb altijd losse thee. Haal het meestal bij Simon levelt. In de winkel kan je gewoon aangeven waar je van houdt, bv fruitig/zoet/groen/rooibos en dan kan je allerlei thee ruiken en evt proeven. Je kan daar ook een kleine hoeveelheid halen, 50gr is het minimum geloof ik.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:58

Simon Levelt heeft erg fijne thee :j
Ook goede kwaliteit je ziet echt stukken theebladeren nadat je thee getrokken is.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:04

Oke :)
Wij hebben hier in de stad ook een Simon Levelt, dus ik zal binnenkort eens kijken.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:06

Ik ben ook een ontzettende theeleut *\o/*

Ik heb een speciaal Thee-laatje in mijn bureau op kantoor :D

Afbeelding

Neem ook overal thee mee vandaan: Engelse tee (niet vaker dan drie keer zakje erdoorheen slingeren anders heb je een beitel nodig om het op te drinken :')), Egyptische thee (karkadeh), en allerhande bijzondere smaakjes ben ik voor in :j

Simon Levelt heeft geloof ik nieuwe winkel in Amersfoort, dus die binnenkort maar even checken!

Hier iemand trouwens een idee waar je pure hibiscusthee kunt kopen? Mag echt niks anders bij in zitten. Voor kieskeurige mama :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:12

Simon levelt nieuw in Amersfoort? Die zit er al heel lang! Of zijn ze verhuisd en hebben ze daarom een nieuwe winkel? Ben er al een tijdje niet meer geweest.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:14

Ik ga ook eens kijken bij Simon Levelt! Zit hier ook in Groningen gelukkig :D Ze hebben wel een webshop, maar dat vind ik een beetje erg gokken :o Ga het liever even ruiken ofzo :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:26

Thee heerlijk maar ik kan niet goed tegen cafeïne dus zwarte thee drink ik niet met groene thee wil het nog

Thuis heb ik momenteel
Rooibos in allerlei varianten
Sterrenmunt
Zoethout
Groene thee in allerlei varianten

Heb jaren gelden een heerlijke Rooibos gehad in Duitsland met gember, anijs en andere kruiden heerlijk nooit weer zo'n lekkere thee gevonden.

Heb op Simon levelt al even rond gekeken daar wil ik binnenkort wat thee bestellen

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:28

verootjoo schreef:
Simon levelt nieuw in Amersfoort? Die zit er al heel lang! Of zijn ze verhuisd en hebben ze daarom een nieuwe winkel? Ben er al een tijdje niet meer geweest.

Oh misschien ben ik dan wel in de war. Iig zit er een nieuw theewinkeltje in de Langestraat. Die bedoel ik.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:48

Ik heb een chocolade thee verzameling / verslaving. :o

Dit is allemaal zwarte thee, en de meeste hebben stukjes chocolade erin (veel chocolade thee is alleen met chocolade aroma of met cacao schil, best lekker, maar niet echt mijn ding). Ik heb ook wel wat andere soorten met chocolade, zoals puehr, en jasmijn (groen) thee, maar de verzameling richt zich op zwarte chocoladethee.

Afbeelding

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:59

Mag ik me ook melden? :D ik heb ook belachelijk veel thee, liters gaan er doorheen.

Vind earl grey en groene thee met citroen wel het lekkerst denk ik, die 2 drink ik sowieso elke dag. Daarnaast heb ik steeds van die tijdelijke 'verslavingen'. Momenteel is dat herfstthee, maar laatst vanille, munt, witte thee, aardbei (houd meestal niet zo van fruitsmaakjes), ceylon, venkel. Sterrenmix en sterrenmunt drink ik ook veel, heerlijk!
Ik heb sinds december ook kerstthee van Simon Levelt, die is zoooo lekker. Ben daar heel zuinig mee.. O:)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:27

Heb je voor de hibiscus thee al bij de theefabriek in Lauwersoog gekeken? Kun je online bestellen. :j