Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Floortz schreef:Kesje schreef:Niet dat ik dit serieus neem, maar stel hè![]()
........Ik denk dus, afgezien van de ethische kant van het eten van huisdieren, dat het in Europa in elk geval niet snel zal gebeuren dat we carnivore dieren eten. Zelfs varkens en kippen krijgen uitsluitend vegetarisch voer sinds 2001.
Dus dat geeft ook meteen antwoord op het 'waarom-wel-koeien-varkens-kippen-maar-geen-honden-verhaal
Ehmm... toch wel.... http://www.nu.nl/buitenland/2995270/zwi ... -eten.html
Citaat:Eigen gebruik
Het eten van honden is in Zwitserland niet verboden zolang het voor eigen gebruik is en het beest diervriendelijk wordt gedood. De handel in hondenvlees is echter verboden.
In de buurlanden Duitsland en Oostenrijk is ook het eten van hond verboden. In Aziatische landen als China, Korea en Vietnam daarentegen is het eten van hond gebruikelijk.
Wat men in de privésferen doet is lastig te beheren met wetgeving, maar op commerciële schaal kan dat wel. pipo schreef:Ik heb 2 prachtige varkens lopen.. een meishan en een hangbuik. Maar eet wel varkensvlees. Ook hebben we een heel lief oud konijn.. en eten haar vere achterneefjes/nichtjes. Ook paarden.. en paardeworst is heerlijk! Ook stoofvlees van paard is enorm lekker. Kippies gehad.. ook gegeten. Mensen.. maak niet overal een drama van!
) maar het is voor mij nog steeds vee, ook al heb ik een ontzettend goeie band hier met een paard (die zou ik trw ook nooit willen eten. Omdat die veel voor me betekent). En een hond is een huisdier. Voor mij is een hond niet om te eten. Dat gaat mij toch echt te ver. Kat hetzelfde.
KimD schreef:[***] schreef:Gelukkig dat dit niet echt is, lijkt me niet echt tof om tegen te komen in de supermarkt o.i.d.
Waar lees jij dan dat het niet echt is?
Even als dat een hond geen huisdier is geworden door de evolutie. Dat maken wij ervan. Letterlijk zelfs, door rassen te ontwikkelen. Zelfde met koeien, alsof zwart wit gevlekte koeien zo natuurlijk zijn.
8nnemiek schreef:Ik weet nog goed dat een restaurant biefstuk serveerde wat later paardenvlees bleek te zijn. Mensen spraken er schande over.. niet zo zeer omdat er gelogen was, want dat begrijp ik.. maar omdat mensen het zielig vonden om paard te eten..
Dan denk ik, prima, maar eet dan ook geen koe en kip en varken, want ik zie het verschil gewoon niet.
Het zijn toch allemaal dieren met gevoel en een wil om te leven.. wat maakt een hond of paard dan beter dan een kip? Kippen komen net zo goed op schoot zitten om gekriebeld te worden, en 'praten' terug, en lopen achter je aan..
Als je geen hond wil eten omdat die zielig is dan moet je ook geen andere dieren meer eten vind ik..
jasz schreef:Maar wat is dan het verschil? Het zijn allemaal dieren, die ook allemaal als huisdier gehouden kunnen worden.
Ik heb een varkentje gehad, die kwam bij me liggen, luisterde naar zijn naam en kon op commando zitten. Ik heb ook een kip gehad die altijd kwam als ik haar riep, die graag op schoot wilde en geaaid wilde worden. Hoezo zijn dit dan geen huisdieren? Meer huisdier kan zo ongeveer niet.
Ik eet geen enkel dier, maar als ik wel vlees zou eten, zou ik niet zo hypocriet onderscheid maken tussen welk gedood dier niet zielig is en wel oke om te eten en welk gedood dier wel zielig is en niet oke om te eten. Dat klopt gewoon niet.
verootjoo schreef:Honden en kattenvlees zou ik ook niet eten omdat het mi niet gezond is omdat deze dieren carnivoren zijn.
8nnemiek schreef:verootjoo schreef:Honden en kattenvlees zou ik ook niet eten omdat het mi niet gezond is omdat deze dieren carnivoren zijn.
Als er honden en katten in Nederland zouden worden gegeten dan zouden die vegetarisch gevoerd worden. Varkens mogen bijvoorbeeld ook geen vlees te eten krijgen terwijl het wel omnivoren zijn.
Dus dat argument valt af.
Die dieren zijn gewoon niet bedoeld om op te eten, m.i.