na insectenburger nu ook hondenvlees???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:47

Ik weet niet of ik het zou eten maar heb geen moeite met het eten van honden.
Misschien zou ik het best proeven ookal heb ik zelf een viervoeter.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:24

Floortz schreef:
Kesje schreef:
Niet dat ik dit serieus neem, maar stel hè :+

........Ik denk dus, afgezien van de ethische kant van het eten van huisdieren, dat het in Europa in elk geval niet snel zal gebeuren dat we carnivore dieren eten. Zelfs varkens en kippen krijgen uitsluitend vegetarisch voer sinds 2001.

Dus dat geeft ook meteen antwoord op het 'waarom-wel-koeien-varkens-kippen-maar-geen-honden-verhaal :)

Ehmm... toch wel.... http://www.nu.nl/buitenland/2995270/zwi ... -eten.html

Citaat:
Eigen gebruik

Het eten van honden is in Zwitserland niet verboden zolang het voor eigen gebruik is en het beest diervriendelijk wordt gedood. De handel in hondenvlees is echter verboden.

In de buurlanden Duitsland en Oostenrijk is ook het eten van hond verboden. In Aziatische landen als China, Korea en Vietnam daarentegen is het eten van hond gebruikelijk.

^dit :) Wat men in de privésferen doet is lastig te beheren met wetgeving, maar op commerciële schaal kan dat wel.

420BlazeIt

Re: na insectenburger nu ook hondenvlees???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:29

Die bordercollieworst lijkt me wel lekker, laat maar komen!

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:28

Treurig dat mensen gelijk in actie komen als het om een hond gaat, maar daarna 's avonds wel hun tanden in een ander dood dier zetten....

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:34

Ik keek even verbaast op. Is het alweer 1 april? Is de grappen datum verplaatst?

Het gaat gewoon om het idee er achter. We eten al zeer veel soorten vlees, dus waarom dan geen hondenvlees? Maarja ook hier een hond rondlopen en kan het toch niet maken om zijn neef (bij wijzen van spreken) op te peuzelen. En in sommige landen zijn ze er groot op geworden.

Prima dat menen dat willen eten (net als insecten) maar ik sla over.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:06

Ik heb 2 prachtige varkens lopen.. een meishan en een hangbuik. Maar eet wel varkensvlees. Ook hebben we een heel lief oud konijn.. en eten haar vere achterneefjes/nichtjes. Ook paarden.. en paardeworst is heerlijk! Ook stoofvlees van paard is enorm lekker. Kippies gehad.. ook gegeten. Mensen.. maak niet overal een drama van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:10

pipo schreef:
Ik heb 2 prachtige varkens lopen.. een meishan en een hangbuik. Maar eet wel varkensvlees. Ook hebben we een heel lief oud konijn.. en eten haar vere achterneefjes/nichtjes. Ook paarden.. en paardeworst is heerlijk! Ook stoofvlees van paard is enorm lekker. Kippies gehad.. ook gegeten. Mensen.. maak niet overal een drama van!

Mensen gaat een beetje ver hoor! ;) :D

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:31

Voor alle mensen die reageren met waarom geen hond en wel ...; omdat een hond voor mij heel iets anders is dan een koe, varken of paard. En ja ik ben een echte paardenliefhebber (en ondertussen ook koeienliefhebber :P) maar het is voor mij nog steeds vee, ook al heb ik een ontzettend goeie band hier met een paard (die zou ik trw ook nooit willen eten. Omdat die veel voor me betekent). En een hond is een huisdier. Voor mij is een hond niet om te eten. Dat gaat mij toch echt te ver. Kat hetzelfde.
Zou ook nooit een aap willen eten, staat te dichtbij een mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:51

Gelukkig dat dit niet echt is, lijkt me niet echt tof om tegen te komen in de supermarkt o.i.d. -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:13

[***] schreef:
Gelukkig dat dit niet echt is, lijkt me niet echt tof om tegen te komen in de supermarkt o.i.d. -O-

Waar lees jij dan dat het niet echt is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:17

KimD schreef:
[***] schreef:

Waar lees jij dan dat het niet echt is?

De smaak en textuur van hondenvlees varieert sterk van ras tot ras. Delicious Dogs kiest de hondenrassen die puur van smaak zijn. Herdershonden zoals bordercollie hebben vlees met een stevige structuur terwijl retrievers zoals labrador een rijker geschakeerd smaakpalet hebben. Het zachte vlees van poedels en teckels is ideaal voor paté. Delicious Dogs start met bordercollieworst, poedelpaté en teckelfilet. Op termijn zal ons productengamma uitgebreid worden met onder andere labradorkotelet en beaglebillen.'

Sorry maar dat kan ik niet serieus nemen. : :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:20

De hypocrieten van bokt komen weer naar boven, wel koe maar geen hond eten :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:25

Zou me niet verbazen als het wel zo was, ik wacht dus nog even braaf af. :j

Sowieso als je hier mensen hond voorschotelt en zegt niet dat het hond is peuzelen ze het gewoon op.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:36

Please dont kill me...
Ik zou oprecht wel eens een stukje willen proberen!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:41

Omdat koe en varken nou eenmaal vee is, maakt het minder zielig dan hond? Wat een achterlijk argument, wij mensen hebben er vee van gemaakt, het is geen vee geworden door de evolutie. :') Even als dat een hond geen huisdier is geworden door de evolutie. Dat maken wij ervan. Letterlijk zelfs, door rassen te ontwikkelen. Zelfde met koeien, alsof zwart wit gevlekte koeien zo natuurlijk zijn. :Y)

Als het echt zou zijn, ontzettend sneu dat er dikke heisa komt omdat het over honden gaat. Wat betreft petities zou ik voor elk dier tekenen. Dat wij het gebruikelijk vinden om van honden te houden, zegt niet gelijk dat je niet net zo veel van een varken of koe kan houden.

Maar ik zou het niet eens raar vinden dat er een vega(n) groep achter zit, puur voor de bewustwording. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:44

Ik weet nog goed dat een restaurant biefstuk serveerde wat later paardenvlees bleek te zijn. Mensen spraken er schande over.. niet zo zeer omdat er gelogen was, want dat begrijp ik.. maar omdat mensen het zielig vonden om paard te eten..
Dan denk ik, prima, maar eet dan ook geen koe en kip en varken, want ik zie het verschil gewoon niet.
Het zijn toch allemaal dieren met gevoel en een wil om te leven.. wat maakt een hond of paard dan beter dan een kip? Kippen komen net zo goed op schoot zitten om gekriebeld te worden, en 'praten' terug, en lopen achter je aan..
Als je geen hond wil eten omdat die zielig is dan moet je ook geen andere dieren meer eten vind ik..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:49

8nnemiek schreef:
Ik weet nog goed dat een restaurant biefstuk serveerde wat later paardenvlees bleek te zijn. Mensen spraken er schande over.. niet zo zeer omdat er gelogen was, want dat begrijp ik.. maar omdat mensen het zielig vonden om paard te eten..
Dan denk ik, prima, maar eet dan ook geen koe en kip en varken, want ik zie het verschil gewoon niet.
Het zijn toch allemaal dieren met gevoel en een wil om te leven.. wat maakt een hond of paard dan beter dan een kip? Kippen komen net zo goed op schoot zitten om gekriebeld te worden, en 'praten' terug, en lopen achter je aan..
Als je geen hond wil eten omdat die zielig is dan moet je ook geen andere dieren meer eten vind ik..

Omdat jij het verschil niet ziet mag de rest geen onderscheid maken in vlees?

Ik eet geen varkensvlees omdat ik dat geen gezond voedsel vind. Honden en kattenvlees zou ik ook niet eten omdat het mi niet gezond is omdat deze dieren carnivoren zijn.

Ik hou het bij rund, kip/ gevogelte en vis.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:08

Maar wat is dan het verschil? Het zijn allemaal dieren, die ook allemaal als huisdier gehouden kunnen worden.
Ik heb een varkentje gehad, die kwam bij me liggen, luisterde naar zijn naam en kon op commando zitten. Ik heb ook een kip gehad die altijd kwam als ik haar riep, die graag op schoot wilde en geaaid wilde worden. Hoezo zijn dit dan geen huisdieren? Meer huisdier kan zo ongeveer niet.
Ik eet geen enkel dier, maar als ik wel vlees zou eten, zou ik niet zo hypocriet onderscheid maken tussen welk gedood dier niet zielig is en wel oke om te eten en welk gedood dier wel zielig is en niet oke om te eten. Dat klopt gewoon niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:14

jasz schreef:
Maar wat is dan het verschil? Het zijn allemaal dieren, die ook allemaal als huisdier gehouden kunnen worden.
Ik heb een varkentje gehad, die kwam bij me liggen, luisterde naar zijn naam en kon op commando zitten. Ik heb ook een kip gehad die altijd kwam als ik haar riep, die graag op schoot wilde en geaaid wilde worden. Hoezo zijn dit dan geen huisdieren? Meer huisdier kan zo ongeveer niet.
Ik eet geen enkel dier, maar als ik wel vlees zou eten, zou ik niet zo hypocriet onderscheid maken tussen welk gedood dier niet zielig is en wel oke om te eten en welk gedood dier wel zielig is en niet oke om te eten. Dat klopt gewoon niet.

er is geen verschil in zieligheid, ik vind dat er een verschil in zit in of het gezond is voor je of niet. Ik ga geen varkens, honden en katten (en nog meer dieren) eten omdat ik het niet gezond vind ;)

Daarom eet ik alleen rund, kip/gevogelte en vis (geen schelpdieren). En ja, mijn vlees heeft gewoon lekker in de wei gelopen, en mn vis in de zee gezwommen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:15

verootjoo schreef:
Honden en kattenvlees zou ik ook niet eten omdat het mi niet gezond is omdat deze dieren carnivoren zijn.

Als er honden en katten in Nederland zouden worden gegeten dan zouden die vegetarisch gevoerd worden. Varkens mogen bijvoorbeeld ook geen vlees te eten krijgen terwijl het wel omnivoren zijn.
Dus dat argument valt af.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:20

8nnemiek schreef:
verootjoo schreef:
Honden en kattenvlees zou ik ook niet eten omdat het mi niet gezond is omdat deze dieren carnivoren zijn.

Als er honden en katten in Nederland zouden worden gegeten dan zouden die vegetarisch gevoerd worden. Varkens mogen bijvoorbeeld ook geen vlees te eten krijgen terwijl het wel omnivoren zijn.
Dus dat argument valt af.

dan vind ik het best bijzonder dat je dieren die van nature carnivoor zijn vegetarisch gaat voeren omdat je ze op wil eten :o Die dieren zijn gewoon niet bedoeld om op te eten, m.i.

Maar daar zit ook nog een andere principe kwestie achter; wij eten (iig qua vlees) naar de oude voedselwetten uit de Bijbel, daar staat in welke dieren wel en niet gegeten kunnen worden. Sinds we dat doen heeft mn man ook geen last meer van zn darmproblemen.
Ik ben er van overtuigd dat je niet zomaar alles kan eten wat je wil omdat dat niet goed is voor je lichaam.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:20

Vivian__ schreef:
Please dont kill me...
Ik zou oprecht wel eens een stukje willen proberen!

Ik voel me niet meer alleen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:23

Dan heb jij misschien nog wel een echte reden verootjoo, maar ik las vooral heel vaak het argument dat mensen honden en katten nou eenmaal wel als huisdier zien... Dat vind ik dus echt het meest onzinnige antwoord ooit. Aangezien er alleen huisdieren en veedieren zijn door ons toedoen.

En inderdaad, mocht honden en katten eten ooit echt een ding worden, dan zullen ze wel vegetarisch gevoerd worden. Het gaat er net als bij varkens dan toch alleen om dat ze snel dik en eetbaar worden, niet of dat de beste optie voor het dier zelf is.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:44

Ik snap ook de hele heisa niet.
Leg morgen een hele winkel vol honden- of kittenvlees, kleef er een sticker op dat het varken is, en iedereen zal er gewoon van eten.

Ik zou het zelf ook wel eens willen proberen. Of het huisdieren zijn of niet, doet voor mij niet ter zake, iedereen heeft hier een ander beeld bij.
Als de beesten speciaal gekweekt worden om opgegeten te worden, zijn het geen huisdieren meer in mijn ogen. Dan stel ik een varken in mijn tuin en op mijn bord gelijk aan een hond in mijn tuin of op mijn bord...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:06

Als je kijkt naar de ingrediënten van de producten, dan kun je eigenlijk al zien dat het niet klopt.
In de paté zou het aardappelzetmeel aangeduid moeten worden als verdikkingsmiddel en er zit 35% vlees in? Wat is het basisbestanddeel van paté? Juist ja, lever.

Zit er sowieso over te denken om vegetarisch (of veganistisch) te gaan leven en het zal me niets verbazen als deze website is opgezet door veganisten. Er is veel weerstand tegen hondenvlees onder de vleeseters, maar het eten van andere dieren is maatschappelijk geaccepteerd. Misschien is het wel een goede eyeopener ;)