karuna schreef:Ik heb lang geleden hier eens een topic over aangemaakt. Omdat toen al de boel wat aan het doorslaan was, maar nu is het nog veel erger lijkt wel.
Zijn er nog mensen die simpel ontbijten met een paar boterhammen met hartig of zoet beleg? Aardappelen, pasta, rijst en volvette producten met iieks suiker. Zijn er nog mensen die koffie of gewone thee zonder smaakje drinken. Dat laatste is een uitstervend ras kennelijk, in de horeca gewone thee vinden is erg lastig aan het worden, ik neem dus mijn eigen theezakjes mee.
Gewoon eten en ervan genieten zonder door te slaan beide kanten op, te veel of te weinig. Ikvraag het me af.
En ja mijn eetpatroon is ook niet normaal dankzij een paar flinke allergieen en een dwarsliggende maag. Eet daarom verplicht spelt desem brood omdat dat het beste valt. Melk ed moet ik laten staan ivm lactose intolerantie. Maar verder eet ik normaal en voldoende.
Nee, ik ontbijt niet meer met koolhydraten. Mijn darmen en de rest van mijn lichaam vonden dat niet fijn. Maar soms in het weekend doet ik het wel (en heb er last van). De pasta/rijst/aardappelen smaken mij niet meer.
Melk (in ieder geval die uit een pak) vind ik niet meer te drinken. Vroegah (jaren 90 van de vorige eeuw) dronk ik het rechtstreeks uit de tank bij de boer. Heeeeerlijk. Maar mijn lichaam verdraagt het niet meer.
Teveel suikers, mijn lichaam verdraagt dat niet meer.
Geniet ik van eten? Jazeker. Hetgeen ik eet, smaakt me prima. ik geniet ervan. Ik snaai regelmatig gewoon omdat ik er zin in heb. Ben ik graatmager en supergezond? Graatmager al niet meer sinds mijn pubertijd. Gezond? Tja, wat is gezond.
Zwarte thee drink ik niet meer nee. Ik kreeg er hypo's van. Dat kostte me veel energie en voelde me beroerd.
Koffie zelfde reden, maar in de middag "gun" ik mezelf een bakje pleur cappuccino uit de automaat. En dat gaat gelukkig goed.
Mijn lief echter, geniet van de vele bammetjes die ik dagelijks voor hem klaarmaak. Met kaas, pasta, pindakaas, kokosbrood. En drinkt de hele dag door earl grey thee. Ontbijt met griesmeelpudding. En geeft zelf aan dat het goed met hem gaat.
Totdat je verder gaat kijken en zijn griesmeel hem regelmatig opboert. Hij met regelmaat van de klok in een hypo zit en ondanks al zijn brood toch nog trek heeft. Maar hij geniet er wel van, heeft zelf niet in de gaten waar hij precies "last" van heeft. Prima toch!