Flexitariër

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Flexitariër

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:20

Oei daar heb je een probleem getackeld fruit eten is bij mij echt verschrikkelijk slecht

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:38

Ik geef de voorkeur aan de term vagetariër :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:39

Ook in groente zit veel vit C. Vooral in paprika.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:51

Hier ook flexitariers, al noem ik mezelf niet zo hoor := Mijn man en ik zijn vorig jaar begonnen met minder vlees te eten. Deels om af te vallen, deels omdat ik ook wat bewuster vlees en andere dierlijke producten wil kopen ipv de kiloknallers. Dat is duurder, dus dan eet ik liever minder vlees en dan wel biologisch of in ieder geval 2 ster als we het op tafel hebben staan. Melk, eieren, yoghurt etc kopen we ook alleen nog biologisch. Ik vind het belangrijk om stil te staan bij het dierenwelzijn en hetgeen mijn stukje vlees heeft moeten doorstaan voor het op mijn bord belandde.
Wij consumenten hebben in die zin toch de macht en ik weet zeker dat er heel wat zou verbeteren qua dierenwelzijn als meer mensen hier over na zouden denken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:42

xSwanHeart schreef:
Ik geef de voorkeur aan de term vagetariër :+

_O- _O-

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:57

Ik flex ook. Omdat het niet altijd 'hoeft', omdat het soms beter uit komt en voor het milieu.
Er zijn zat alternatieven

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:06

Ik ben al jaren vegetariër en heb mijn vriend en ouders hiermee ook wel overgehaald om minder vlees te gaan eten. Er is al zo vaak bewezen dat iedere dag vlees niet goed is voor jezelf, maar ook niet goed is voor het milieu. En dan nog niet te spreken over de leugens die je krijgt voorgeschoteld over het dierenwelzijn...

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:13

Hier ook "flextarier". Begonnen uit noodzaak omdat ik geen bio-industrie vlees meer wilde eten en goed vlees niet dagelijks op tafel kon zetten.
Daardoor beter leren koken, afwisselender en leuker. Inmiddels zelfs nog minder vlees/vis/gevogelte gaan eten omdat er vaak gekozen wordt voor maaltijden waaraan vlees eigenlijk niet echt wat toevoegt.

Het enige wat ik er soms lastig aan vind is bij anderen eten. Ik eet wel vlees, maar geen bio-industrie vlees. Vind dat heel lastig uit te leggen, doe het dan meestal ook gewoon niet en eet wat de pot schaft.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:13

Bowen: ik zeg gewoon tegen mensen dat ik vegetarisch eet. Als ze dan doorvragen dan leg ik het wel uit. Meestal vragen ze niet door :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:20

Ik sluit me aan bij vele andere posters hier, wat een belachelijke term.
"Ik ben flexitarier, ik eet minder vlees", gefeliciteerd, wil je ook applaus?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:28

Wat maakt het nou uit dat mensen er een term voor hebben verzonnen? Er is waarschijnlijk niemand die zich echt zo noemt. Het is gewoon een aanduiding voor wanneer je het erover wil hebben, puur een term. Zoals pescotariër er bijv ook 1 is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:56

Mensen die minder vlees eten geef ik graag een applausje hoor. Zouden veel meer mensen moeten doen. Elke dag vlees eten met zo veel mensen maakt onze planeet helemaal kapot.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:48

VogeltjeM schreef:
Bowen: ik zeg gewoon tegen mensen dat ik vegetarisch eet. Als ze dan doorvragen dan leg ik het wel uit. Meestal vragen ze niet door :')

Maar dat werkt alleen bij mensen die je een enkele keer ziet. Anders komt het een beetje raar over dat je op een later moment wel vlees eet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:59

Bowen schreef:
Maar dat werkt alleen bij mensen die je een enkele keer ziet. Anders komt het een beetje raar over dat je op een later moment wel vlees eet.

Precies de reden waarom ik dus liever niet in bijzijn van anderen vlees eet. Roept zoveel vragen (en vooral meningen, waar bemoeien die mensen zich mee...) op.

Maargoed, mijn vrienden noemen me een nep-vegetarier. Ook prima. Het maakt me niet uit hoe men het noemt. Wel vind ik het jammer dat er weer laconiek en lacherig over wordt gedaan.

Laat iedereen lekker z'n ding doen. Net zoals vegetariërs die het belachelijk vinden dat ik af en toe vlees eet omdat ik lactose-intollerant ben. Want, claimen ze dan vaak: 'Ik drink ook nooit melk.' 8)7 Ik heb vaak al geen zin meer om uit te leggen dat in bijna ALLE voedingsmiddelen melk zit. Ik kan 90% van de supermarktschappen overslaan omdat er of lactose of vlees in zit. En dan heb ik het nog nieteens over alle voedingsmiddelen die naast lactose ook nog suiker, kunstmatige kleur/geur en smaakstoffen zitten. Die eet ik liever ook niet. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:15

VogeltjeM schreef:
Wat maakt het nou uit dat mensen er een term voor hebben verzonnen? Er is waarschijnlijk niemand die zich echt zo noemt. Het is gewoon een aanduiding voor wanneer je het erover wil hebben, puur een term. Zoals pescotariër er bijv ook 1 is.

Dan nog is het raar; je eet OF wel vlees OF geen vlees. En hoevaak je dat vervolgens doet verandert niets aan de wel of niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:38

8nnemiek schreef:
Mensen die minder vlees eten geef ik graag een applausje hoor. Zouden veel meer mensen moeten doen. Elke dag vlees eten met zo veel mensen maakt onze planeet helemaal kapot.

:j *\o/*

Goof, punt is meer, je eet inderdaad of wél of géén vlees. Echter, dat je het wel eet wil niet zeggen dat elke maaltijd die jij eet vlees moet bevatten. Je hebt wel degelijk gradaties in hoeveel iemand van iets eet natuurlijk ;) Het is prettig dat steeds meer mensen beseffen dat je echt niet bij elke maaltijd een stuk vlees moet hebben liggen. Of dat je zogezegde "100 gr per dag" ook het plakje ham bij de lunch omvat (ipv dat je 100 gr eet bij het avondeten, én een broodje ham bij de lunch, én een kroket uit de muur op het station, etc etc)

Je moest 'ns weten hoe vaak je als vego op een BBQ zit en dat alles al op is aan de vleeseters (want het is zo lekker, gevulde champignons, geroosterde paprika, etc etc) en jij uiteindelijk op een stokbroodje aan het knagen bent :+ Dat je niet vegetariër bent wil niet automatisch zeggen dat je dús heel veel vlees eet, en dat mag best meer ingeburgerd worden in de maatschappij. :j