Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:52

Ook super lekker:

Oma's pruttelpotje (een recept uit het scottelbraai recepten boekje)

Nodig:
Grote hapjes pan of evt. een grote wok
gesneden kipfilet
gyros kruiden bv van silvo
olijfolie
gesneden champignons (vers of blik)
(magere) spekreepjes
blik champignonsoep
kuipje boursin

bereidingswijze

Kipfilet met de gyroskruiden mengen.
Kipfilet in een hapjes pan. (bakken in olijfolie)
Halverwege de gesneden champignons er bij en weer wat later als het bijna gaar is, de spekreepjes en een klein zakje fijne soepgroenten er in.
Als alles gaar is (kipfilet/spekjes/champignons), een blik kant en klare champignon soep er bij en een kuipje Boursin er door heen roeren. Nog even een heel klein minuutje door laten koken, blijven roeren en klaar is het oma's pruttelpotje.

Lekker met stokbrood. Het klinkt heel simpel en soeperig, maar wordt best een dikke brij, die erg vult en machtig is.

Binnen 20 minuten kun je dit op tafel hebben.

Eet smakelijk !

Majabeestje
Berichten: 3846
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:56

Gewoon kipblokjes (of spekjes) en krieltjes in een wok bakken en er een zak roerbakgroente bij doen.
Klaar :)

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:56

Zilvervlies rijst koken en afgieten, blikje tonijn erbij en cherrytomaatjes. Beetje peper en zout erop en klaar is Klara! :)

Fusili koken en afgieten, potje pesto á la genovese erdoor, fetakaas kruimelen en erover, beetje rucola en olijfjes.

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:07


MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:16

Roti met kip masala haha

Uitje/knoflook fruiten, masala erbij bakken, kip erbij bakken, klodder tomatenpuree, nog meer masala en maggi blokjes, aardappelblokjes erbij, water erbij koken, later kouseband (ingevroren, hoef je niet te snijden) erbij en evt gekookt eitje erin laten sudderen.

Super lekker, en de roti zelf koop ik gewoon bij toko, ingevroren, altijd in huis.

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:20

Kaasflapjes met groenten ernaast.

Bladerdeeg, beetje kaas erin, en in de oven. groenten ernaast naar keuze:) voor de echt snelle dagen eet ik altijd een komkommer erbij ofzo

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:28

Chili con/sans carne!

nimbletje
Berichten: 788
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:39

Ik maak altijd rosti. Zo een kant en klare zak rosti van aviko uit de diepvries. Snij er een paprika en ui/prei en tomaatjes doorheen alles even opbakken soms nog spekjes erdoor en een gebakken ei.
Heerlijk!

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:02

Couscous met groente en feta.

Eerst een lepeltje bouillonpoeder door de (droge) couscous roeren voor de smaak. Kokend water erop gieten en de couscous laten opzwellen. Je roert er vervolgens gesneden groente doorheen (spinazie uit een potje en/of bonen uit een blikje gaat ook heel goed) en wat feta en klaar is je snelle maaltijd. :Y)

callippo

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:13

Mmm couscous, goed idee!

Mijn luie maaltijd is altijd pasta met spinazie a la crème. Met spekjes of gekookt ei (tegelijk met de pasta koken).

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:57

Broccoli/witte vis prutje, redelijk snel en in 1 pan.
Of pannenkoeken :')
Of macaroni ham kaas, macaroni koken en dan de kaas en ham erbij en dan in de magnetron tot de kaas is gesmolten

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:19

Pannekoeken moet ik echt een dik uur voor uittrekken :')

Foaly

Berichten: 5030
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:24

Een vriend van mij eet graag spaghetti hambo :'). Ik vind het ontzettend smerig, maar goedkoop en snel is het wel: Je kookt spaghetti en bakt een hamburger (zo'n diepvriesding). Die snijd je in stukjes, mik je door de spaghetti en als laatste doe je er een flinke klodder ketchup overheen. Klaar _O-

Sirius_

Berichten: 10958
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:27

Ik maak heel vaak pasta met spinazie, room, pesto en garnalen/gamba's. Beetje valsspelen want de spinazie kook ik met de pasta mee, in een pan. Als je m afgiet, room, pesto en gamba's er doorheen doet, en verwarmt, heb je ook maar een pan gebruikt :P

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:28

Foaly schreef:
Een vriend van mij eet graag spaghetti hambo :'). Ik vind het ontzettend smerig, maar goedkoop en snel is het wel: Je kookt spaghetti en bakt een hamburger (zo'n diepvriesding). Die snijd je in stukjes, mik je door de spaghetti en als laatste doe je er een flinke klodder ketchup overheen. Klaar _O-

Wauw :') Dat is echt het slechtste recept wat ik ooit gezien heb, die me nog enigzins best lekker lijkt :')

Anoniem

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:13

Ik volg even!!

Amelandfreak
Berichten: 146
Geregistreerd: 20-04-15

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:20

Een lekker vegetarisch recept voor in de wok.
Couscous, eerst laten wellen, als laatste meebakken met de rest.
Knoflook en stukjes tahoe ( naar keuze) in olijfolie bakken. Diverse roerbakgroente meebakken naar keuze ( vooral paksoy, aubergine, courgette, paprika, tomaatje). Als laatste de couscous paar minuutjes meebakken.
Wat gemalen peper erbij.

Heerlijk met stukjes feta erover gestrooid..
Kan binnen 10-15 minuten klaar zijn.

Lian

Berichten: 638
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:53

Heerlijk topic voor mij als studentje met weinig zin/tijd om uitgebreid te koken (en af te wassen). _/-\o_
Ik zelf eet vaak pasta met pesto, cherrytomaatjes en rucola. Wat ik ook wel eet als ik geen tijd heb om uitgebreid te koken is kaiserbroodjes uit de oven met een gekruide kipburger of hamburger oid (mexicaanse kipburger van de ah :9) en sla erop. Erg makkelijk en snel maar wel lekker!

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:02

Chorizo in blokjes uitbakken, uit de pan halen en uit laten lekken. Gesnipperd uitje in het vet van de chorizo glazig bakken. Rijst erbij, eetlepel kerriepoeder erbij, rijst glazig bakken. Bouillon erbij, aan de kook brengen. In de laatste 5 minuten tuinerwtjes en een tomaat in blokjes meekoken. Als alles gaar is afgieten.

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:06

Lekker makkelijk is ovenpasta van Maggie. Alles kan ongekookt in de ovenschaal. Na 45 minuten in de oven heb je een heerlijke maaltijd.

berthe
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:25

300 g kipfiletblokjes
Bakje ajam paniki
Zakje diepvries haricot verts
4 bosuitjes in ringetjes.
1 peer in blokjes
Pakje woknoedels (conimex)
500 ml water

Kipfilet gaar braden. Helft van de bosuitjes even meebakken Ajam paniki erbij. Water toevoegen. Als het water kookt haricot verts erbij. Paar minuutjes koken. Woknoedels erbij in, zijn binnen twee minuten gaar. Van het vuur nemen. Peer toevoegen, omroeren.
De Rest van de bosuitjes erover strooien.

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:46

Linzen met groenten en falafel.

Bak wat kant en klare falafel balletjes. Zodra die in de pan zijn snij je boven de pan een puntpaprika, champignons en snoeptomaatjes zo direct de pan in. kan ook nog met courgette oid erbij.
Als de falafel balletjes bruin zijn gebakken zijn de groenten ook klaar. Gooi er linzen bij uit een blik, breng op smaak met peper, zout en thijm en klaar is je gezonde maaltijd.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:48

Chili con carne!

CastaMickey

Berichten: 7262
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:58

Diepvriespizza :D

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 01:04

Mijn succes recept is weliswaar niet vega maar wellicht voor anderen...klinkt apart maar doet het hier super (groot studentenhuis)

Pasta opzetten, ondertussen verse rode paprika in blokjes snijden en geroosterde paprika en zongedroogde tomaat uit een potje pureren. Gekruid shoarma vlees gaar bakken, puree en paprika blokjes erbij, potje crème fraiche erbij en serveren op een bedje van rauwe spinazie. Zoetig, romig en spannend met het shoarmavlees :D