Emmaa_ schreef:Suusje1986 schreef:Maar waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken en koolhydraatarm gaan eten? Je komt aan als je teveel calorieën eet, niet zozeer van koolhydraten. Zelfs als je voeding voornamelijk uit koolhydraten bestaat, maar je krijgt minder calorieën binnen dan je verbruikt, dan val je gewoon af. Waarom zou je complete productgroepen uit je voedingspatroon schrappen?
Koolhydraatarm eten is een aanpassing in je hele voedingspatroon. Het is even wennen, maar het is zeker heel goed te doen. Ik weet dat veel mensen op deze manier eten omdat het een 'makkelijk' dieet is om de rest van je leven vol te houden als je het eenmaal gewend bent. Ik ben zelf niet zo actief, maar probeer wel zo min mogelijk rijst, pasta, brood e.d te eten. Dat scheelt al een hoop
Dat het een aanpassing is in je hele voedingspatroon, dat lijkt me duidelijk. Maar dat is dan ook gelijk het probleem. Je gaat dingen schrappen die je lichaam nodig heeft. 'Lege' calorieën schrappen, zoals witte pasta/witte rijst/wit brood is prima. Die heeft je lichaam niet nodig. Maar ook fruit schrappen doe je naar mijn mening je lichaam echt geen plezier mee. Wat is er mis met gewoon normaal eten en letten op de portiegrootte?

)