Iets kleins/snels waarna je lang geen honger meer hebt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Iets kleins/snels waarna je lang geen honger meer hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:48

Ja de smoothie staat zeker op het lijstje nu haha. Maar kan dat echt 2 sneetjes brood vervangen?

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:50

MorganeR schreef:
Is dat dan echt álles wat erin gaat? 2 eieren en een banaan?

Ja dat klopt ijssnuiver, dat is al tijden een probleem (op tijd opstaan, haha)

Yep. De banaan prakken, eieren erbij en roeren tot het een mooi geheel is, in de pan en bakken als een pannenkoek.
Voor de lekker kan je er stroop, poedersuiker of alles wat je maar kan bedenken op smeren. Doe er zelf altijd wat poedersuiker op, maar dan gaat het gezonde er helaas wel een beetje vanaf :o
Laatst bijgewerkt door jahoorisgoed op 02-04-15 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:51

Gezond hoeft niet altijd toch? :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:51

Thuis een bordje quinoa met appel koken in amandelmelk.Beetje kaneel erover. Bordje vol opeten en gegarandeerd dat het wel uren aanvoelt alsof je goed vol zit. Misschien een tip voor de volgende keer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:52

Klein en snel?

Een kolibri? :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:55

Voor dat soort momenten maak ik zelf haverrepen tegenwoordig! Vult erg goed, werk je snel weg en is enorm lekker. Ik maak ze met havermout, noten, kokos, beetje pindakaas, evt stukjes chocola, beetje quinoa en als bindmiddel siroop, stroop of honing.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:57

Imd, heb je daar een beter uitgelegd recept van?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 16:00

Helaas geen fruit meer in huis wat ik in de smoothie kan gooien, alleen mandarijn, 3 aardbeien en appels.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:00

Ik moet zomenteen van 5 tot 9 werken en ik ga zo al warm eten ( dus een flinke maaltijd), dat is het enige wat ik eet voor het werk. Ik heb vandaag geen pauze, maar normaal wel en dan eet ik altijd pistolet'je ofzo. Ik weet niet wat voor werk je doet maar gewoon een kleine reep meenemen en dan tussendoor als je niks hoeft te doen, wat eten? Ik zit achter de kassa en heb sowieso drinken naast me staan, vult niet erg maar trekt wel beetje het ''honger'' gevoel weg. Misschien kan je vragen of je dan later pauze mag? Ik heb meestal op de helft van mijn uren pas pauze.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:02

MorganeR schreef:
Ja de smoothie staat zeker op het lijstje nu haha. Maar kan dat echt 2 sneetjes brood vervangen?

Makkelijk, als je goed vult. Dan heb je er een prima maaltijd aan en ben je langer verzadigd dan met je brood.
Google maar eens op groene smoothies, vind je een boel recepten.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:03

Als ik van 17 tot 21 moest werken dan at ik meestal rond 16.15 mijn avond eten. Dus een complete maaltijd.
In mijn pauze at ik dan een koekje, banaan of een broodje.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:03

Ja hoor! Ik heb het een beetje aangepast omdat ik ivm een allergietest op het moment veel dingen niet mag eten, maar dit is het oorspronkelijke recept:
http://delectablymine.blogspot.nl/2012/ ... -bars.html
Ik heb het ook iets makkelijker gemaakt, ik toast de havermout en gooi dan alles gewoon in een kom (zie dat ik kaneel vergeten was te vermelden, doe ik er ook in als ik het niet vergeet :)) oh en vanillearoma), goed mengen, in een brownieblik en de oven in. Ik skip het hele pannetje dus, de suiker laat ik ook weg.. Oké, van het oorspronkelijke recept blijft weinig over dus _O-

Mijn huisgenootje gebruikt ze soms als ontbijt volgensmij!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 16:04

Okay bedankt ijssnuiver en imd!

Ik geloof niet dat wij etenswaren of drinken bij ons mogen hebben (achter de kassa bij jumbo).

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 16:10

Ik eet vandaag wel meergranen ipv witbrood tostis, geen idee of dat verschil maakt?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:14

Als ik van 5 tot half 10 moest werken kreeg ik niet eens pauze' ;( , dus van tevoren at ik altijd een behoorlijke maaltijd, zoals spaghetti en dan hield ik het wel vol. (en ik heb best snel honger, dus dat vond ik knap :P ) Als ik dan nog een korte pauze had, at ik een banaan. Muslireep is inderdaad ook best vullend of anders gewoon een broodje ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:17

MorganeR schreef:
Helaas geen fruit meer in huis wat ik in de smoothie kan gooien, alleen mandarijn, 3 aardbeien en appels.

Hoezo kun je hier geen smoothie van maken? Mijn smoothie vanochtend was 1 banaan en 2 kiwi's met een handje amandelen en griekse yoghurt 0% vet.
Ik heb tussen 07:00 en 13:00 echt geen trek gehad. Ben zelfs mijn tussendoortje vergeten (druiven) :)

Beetje creatief denken! Brood doet voor mij niks. Zit na twee boterhammen helemaal niet vol en heb snel weer trek terwijl griekse yoghurt 0% vet of alpro soya yoghurt mij wel vult. Is een kwestie van uitproberen wat je een vol gevoel geeft :) Meestal zijn dit inderdaad eiwitten.

Mijn schema (ben ook vega)
O: Smoothie met fruit (wat ik in huis heb), noten (rauw) en 100 tot 120 ml. zuivel (echt of nep)
T: Stuk fruit naar keuze
M: Alpro soya yoghurt met 1 stuk fruit
T: Zonnatura notenreep
A: Groente!!! (500 gr.) en 50 gr. aardappelen / bulgur / quinoa / rijst etc. soms een eitje erbij en 2x per week een vleesvervanger.

Meestal eet ik pas rond een uur of 20:30 - 21:00 en ik heb echt geen trek. :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 16:21

Ik zie mandarijn en appel nog niet echt een lekkere smoothie worden..?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:25

Mandarijn en appel zijn best een 'oke' combi hoor! Heb ik hier ook weleens in de blender liggen

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 16:28

Helaas heb ik er nu geen tijd meer voor. Ik kijk dalijk in de winkel of we smoothies hebben die niet al te duur zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:28

Wauw, ik vind dat je een luxepositie hebt! Hier moeten we vaak 6 uur achter elkaar werken zonder pauze en dus ook zonder te eten :) Havermoutpap met fruitsla? Af en toe een paar happen wegwerken :)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:29

handje walnoten..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:34

Toen ik vroeger nog bij de gamma werkte at ik voor dat soort diensten gewoon vantevoren mijn avondmaaltijd thuis.
Nu kregen wij wel altijd gewoon een kwartiertje pauze als je 4 uur moest werken. In dat kwartiertje nam ik dan als ik echt trek had nog een mueslireep. Verder mochten wij altijd een flesje water bij de kassa hebben.

Daar heb je nú niks aan, maar misschien voor de volgende keer :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 16:38

Klopt sicayes, maar zaterdag is het weer hetzelfde liedje haha.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:43

2 hardgekookte eieren (evt met mayonaise). Ik heb het makkelijk een hele ochtend volgehouden zonder iets anders te eten.

Edit: + hardgekookte

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:43

MorganeR schreef:
Nee ik noem twee tostis gewoon 4 sneetjes met kaas (en 3 dus 6) :+

Dat zou wel zo kunnen zijn inderdaad, nooit echt over nagedacht... Helaas is het op school ook niet heel makkelijk om iets anders dan brood mee te slepen haha.

vragen of je moeder de avond voor je moet werken wat extra kookt..
leftover meenemen in een bakje naar school (als je gelijk uit school vandaan door moet).
en vragen of je het even in een magnetron mag opwarmen.

als je niet de grootste etterbak van de school bent en een redelijk normaal contact hebt met docenten, dan is het vaak niet zo'n probleem als je uitlegt dat je gelijk door moet naar je werk.. Je loopt er al aardig wat jaartjes rond, hebt een leeftijd van een jong volwassene.. dus grote kans dat het allemaal niet zo'n probleem is.

(bij voorkeur ook op vriendelijke voet met de conciërge als die de sleutel van de keuken heeft.. die ontwikkel je meestal door te laat komen is mijn ervaring lol.. was hele goede vrienden met de conciërge in mijn middelbare schooltijd.. hij kende mijn naam 3 jaar na dato nog steeds)