Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vanwege de KH ? kimmysan schreef:Ik eet naast fanatiek (kracht)sporten eiwitrijk. Ik streef naar 30% khd op een dag, 30% eiwitten en 20% vet icm zo min mogelijk geraffineerde suikers. Ik voel me daar heel prettig bij. Zo gauw ik meer khd ga eten, krijg ik ook veel meer honger. Ik eet vrijwel nooit pasta/rijst/aardappelen. Wel eet ik nog eigen gebakken speltbrood of speltkwarkbrood.
Qua ontbijt/lunch/tussendoor varieer ik veel en eet ik net waar ik zin in heb. Dingen die regelmatig terugkomen: magere yoghurt met een eiwitreep in stukjes/noten/rozijnen/gedroogd fruit (raak ik altijd vol van), omeletten, speltbrood (bovengenoemd) met eigengemaakte chiazaad jam. Bananenbrood maak ik ook wel eens, maar vind ik de kcal niet waard zeg maar. Ik raak er niet vol genoeg van. Ik probeer zoveel mogelijk whole foods te eten, maar af en toe ook de sport pancakes en smart protein (smaak bounty) van Body&Fit. Is aan te bevelen. Net als de Oh Yeah Low Carb repen (ook bij BF te verkrijgen). Laatste stillen mijn zoete trek goed.
Jezzi schreef:kimmysan schreef:Ik eet naast fanatiek (kracht)sporten eiwitrijk. Ik streef naar 30% khd op een dag, 30% eiwitten en 20% vet icm zo min mogelijk geraffineerde suikers. Ik voel me daar heel prettig bij. Zo gauw ik meer khd ga eten, krijg ik ook veel meer honger. Ik eet vrijwel nooit pasta/rijst/aardappelen. Wel eet ik nog eigen gebakken speltbrood of speltkwarkbrood.
Qua ontbijt/lunch/tussendoor varieer ik veel en eet ik net waar ik zin in heb. Dingen die regelmatig terugkomen: magere yoghurt met een eiwitreep in stukjes/noten/rozijnen/gedroogd fruit (raak ik altijd vol van), omeletten, speltbrood (bovengenoemd) met eigengemaakte chiazaad jam. Bananenbrood maak ik ook wel eens, maar vind ik de kcal niet waard zeg maar. Ik raak er niet vol genoeg van. Ik probeer zoveel mogelijk whole foods te eten, maar af en toe ook de sport pancakes en smart protein (smaak bounty) van Body&Fit. Is aan te bevelen. Net als de Oh Yeah Low Carb repen (ook bij BF te verkrijgen). Laatste stillen mijn zoete trek goed.
Ben ik nou gek of maakt 30% khd, 30% eiwitten en 20% vet samen geen 100% voeding?
je hebt gelijk. Stom zeg hoe je daar overheen kan lezen.
lees met jullie mee
wil geen koolhydraatbeperking voor mezelf opzetten, maar meer even de simpele granen eruit halen, dus hoop hier misschien alternatieven te kunnen vinden voor de broodmaaltijden.
Hmmm lekker havermoutpannekoeken bakken! 

danoesje schreef:secricible, dat wordt aan de havermoutHmmm lekker havermoutpannekoeken bakken!
gribaldi schreef:Mag ik vragen waarom je aardappel schrapt ?Vanwege de KH ?
Frisdrank bevat veel suikers inderdaad.
Sporten jullie hiernaast ook nog ?
danoesje schreef:Secridcible,
ik maak ze vaak van havermout(fijngemalen) met wat gemalen noten/pitten erdoor voor de bite. Dan heb je best gezonde pannekoeken! Doe er wel twee eetlepels (bio)bloem door, omdat ze dan beter blijven van structuur en dan een eetlepel eitwitpoeder en 3 eieren. Ik kan er dan een hele stapel van bakken, zeker een stuk of 10, dus dan heb je per pannekoek maar weinig bloem binnen. Bakken doe ik in roomboter of kokosolie. Je kunt ze heel dun bakken en dan (kan ook met omelet) vullen met roergebakken groente/vlees/vis/geraspte kaas, net als een wrap. Super lekker!
Jezzi schreef:ik ben per week zo'n 20 euro aan boodschappen kwijt
Ik ben zeker 50 euro kwijt!Doubtless schreef:Jezzi schreef:ik ben per week zo'n 20 euro aan boodschappen kwijt
Hoe doe je dat johIk ben zeker 50 euro kwijt!
Ik eet 's middags trouwens meestal een omelet, een salade of een eiwitshake.

Ik ben vandaag naar de markt geweest voor fruit & heb bij de supermarkt boodschappen gedaan voor +/- 3 dagen, dan ben ik alweer 45 euro verder hoor