Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Knert schreef:Relaxed schreef:Hier ook en fulltime kantoorbaan, ik merk zelf dat het heel veel scheelt sinds ik de suikers laat staan, dus geen koekjes, chocola en (light)frisdrank meer. Heb minder snaaitrek nu
Ik ontbijt met kwark, rond 10/11 uur fruit, 13 uur lunch met brood cracker en/of soepje en glas melk. In de namiddag meestal nog fruit (maar die vergeet ik vaak, heb dan ook geen trek) en 's avonds gewoon aardappels/groente/vlees of pasta oid. Na het eten eet ik eigenlijk niks meer. Ook drink ik over de dag minimaal een liter water en thee. Water drinken scheelt wel veel als je denkt honger te hebben
ik heb niet zozeer snaaitrek maar meer gewone trek. Dus ook gewoon trek in een boterham met kaas.
Heb tijden gehad dat ik er rustig 7 of 8 op at. En dan nog niet genoeg hebben. Maar dan ben ik wel 12 uur van huis weg.
ben nog wel voornemens om veel minder suiker te nuttigen. Drink geen cola etc... en geen suiker in koffie thee. Wil ook graag een keer van brood af stappen. Maar wat moet je dan eten?
moonsparkle schreef:Kun je dan een alternatief noemen waardoor ik wel een vol gevoel krijg? Dan heb ik t echt over tussendoortjes.
.
als iemand alternatieve tussendoortjes heeft die zouden werken hoor ik t graag. moonsparkle schreef:Het probleem is dat als ik dus denk ik eet vandaag alleen fruit als tussendoortjes of rijstwafel dan krijg ik zo snel weer honger dat ik bijna flauw val. Ik begin te zweten, voel me leeg en kan niet meer functioneren. Hier heb ik geen last van als ik snelle suikers eetals iemand alternatieve tussendoortjes heeft die zouden werken hoor ik t graag.

Knert schreef:Skinnylove schreef:Hier ook een fulltime kantoorbaan en soms echt moeite met wat ik allemaal moet eten ( en alle jarige trakterende collega's altijd.. )
Ik kies meestal uit de volgende dingen:
07.30 uur ontbijt ik met havermout en amandelmelk/rijstmelk
09.30 uur tussendoortje, keuze uit: eierkoek, zelfgemaakte bananen-cake, handje noten of rijstwafel
12.00 uur lunch met of 2 spelt boterhammen met kaas of havermout pannenkoekjes of een bak magere kwark met fruit
15.00 uur tussendoortje, handje noten, rauwkost, fruit of een rijstwafel
18.00 uur thuis eten
Ik loop 2 x per week een half uur hard en 2 x per week een uur krachttraining.
Tevens ga ik in mijn pauze vaak een half uurtje naar buiten
Mooi schema. Maar ik ben toch echt een half uur eerder weg en een uur later thuis.
Even een genant vraagje.. krijg jij geen last van winderigheid als je teveel haverhout/melk eet?
Loop wel iets meer dan de gemiddelde kantoorbaan van afdeling naar afdeling, maar actief zou ik het niet willen noemen.
Dan ga ik over naar water en thee, heel simpel
)
)
Maar motivatie is ver te zoeken want als ik dan een tijdje gezond eet, merk ik daar qua kilo's niets aan...
rumay schreef:Het probleem met snoepen is begin je eraan wil je de volgende dag weer snoep enz.
Suikers zijn nou eenmaal trek opwekkers en dan vooral lekkere trek.
Dit moet je doorbreken als je het echt wil.
Kaka schreef:Ik maak deel uit van een groep van 5 collega's die voor elkaar de lunch verzorgt. Dat betekent dat elk van ons 1 keer in de week de volledige lunch meeneemt voor 5 personen. Daarbij hebben we afgesproken dat het gezond moet zijn. Dus een flinke maaltijdsalade en/of -soep. Ik ben morgen aan de beurt en heb een pan lente-uiensoep, speltbrood met daarbij hummus (zelf gemaakt), avocado en tomaten en sap klaar staan. Deze regeling maakt dat ik maar 1 keer in de week me druk hoef te maken om lunch. Ideaal. We hebben een bedrijfsrestaurant, maar daar komen we eigenlijk nooit meer.
Buiten lunch om eet ik vooral veel fruit.