wat hebben jullie over voor goede oliebollen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: wat hebben jullie over voor goede oliebollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:21

nou hier niet hoor,geen hollandse oliebollen te vinden hier,duitse varianten zijn gewoon geen oliebollen...en ik woon hier toch nu wel wat jaartjes :)

geeft niets,zelf maken is veel lekkerder...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:21

Mijn vader en moeder bakken ze ook zelf. Met een oude frituurpan in de garage en dan de hele dag naar alle 50 goud op radio noord luisteren via zo'n ouderwetse radio, fantastisch! Vaak komen er ook veel mensen langs wat ophalen en brengen we altijd wat naar een oude vrouw verderop. Ze zijn ook erg lekker, vooral als ze nog warm en knapperig zijn. :~ ook appelbeignets en soms met ananas maken ze zelf. Maar de appels moeten wel erg goed uitgehold zijn, zoals jolien hierboven zegt. Het voordeel van zelf doen is dat je dat goed kunt controleren. Helaas hebben de oliebollen van mama soms wel tentakels, maar smaakt er niet minder om.

Maar ik zou er echt niet zo ver voor rijden of zo lang op wachten.. Dan maar iets minder lekker. Of een fles champagne erbij, dan smaakt het ook goed. :D
Laatst bijgewerkt door san4nie op 29-12-14 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:22

In duitsland hebben ze krapfen toch? Dat is net weer anders, soort donut zonder gat.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:27

Klopt krapfen hebben ze ook ;)
Mijn moeder is duits en de helft van mn familie woont dus verspreid door Duitsland maar toch ook echte oliebollen daar gegeten die ze overigens wel zelf maken ook ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:29

Lalidan schreef:
Ik weiger in de rij te staan voor oliebollen, bovendien zijn zelfgemaakte veel lekkerder. Zeker sinds oliebollenbakkers in bananenbollen geen banaan meer doen, maar een of ander chemisch smeergoedje....

Qua lepel gebruik wij een ijslepel voor de bollen, de flappen gaan er gewoon met de vork in. Verder een steelpannetje met azijn op een pitje ernaast tegen de stank. Wij gebruiken verder de wok om in te bakken. Wel hebben we voor de zekerheid de blusdeken altijd op tafel liggen, maar als sinds ik een ukje ben bakt mijn moeder zelf en behalve een keer een minibrandwondje van een spettertje is er nooit iets gebeurt.

Ja inderdaad! Vorige week een bananenbol gekocht, die ook nog eens veel te duur zijn, 1 klein hapje wat naar banaan smaakte zat er helemaal in t midden! Dikke tegenvaller dit jaar die banananbollen...

[edit] Ah. De recensie vond er precies hetzelfde van als ik:
http://www.ad.nl/ad/nl/12107/tests/inte ... m=Enschede

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:50

Moet je eens de commentaren lezen van de slecht scorende kramen/zaken. Lig hier echt in een scheur :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:54

Lous schreef:
Moet je eens de commentaren lezen van de slecht scorende kramen/zaken. Lig hier echt in een scheur :')

Ongehoord. Man scharrelt rond in kraam met brandende pijp in mond. Panel weet dat niet, maar is genadeloos. Vetbol die naar motorolie stinkt. Glinsterende vetspons. Dieptepunt van 2014.

_O- _O-

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:57

De bakker vlak bij mijn werk heeft ook heel lekkere oliebollen en appelbeignets..
Ben de dag van oudjaar daarom ook altijd extra vroeg op t werk, zodat ik daar nog ff wat kan bestellen.. :D

Maar denk dat ik ook wel wat zelf ga bakken.. Vind ik altijd veel te leuk om te doen.. :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:03

chelle_dora schreef:
Lous schreef:

Ongehoord. Man scharrelt rond in kraam met brandende pijp in mond. Panel weet dat niet, maar is genadeloos. Vetbol die naar motorolie stinkt. Glinsterende vetspons. Dieptepunt van 2014.

_O- _O-

Deze dan: Hebben wij nu bij een oliebollenkraam of in een bouwmarkt gestaan? Met deze bollen kun je plamuren of gaten opvullen. Vettige, kleffe sponsjes die ook nog naar zeep smaken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:06

Wat een leuke recensies in die oliebollentest _O-

Een recensie in Utrecht schreef:
Beoordeling: 2,5 / oneetbaar.

Licht van kleur, grauwe smaak. Ook klef in de mond. Een prima oliebolletje om op oudjaar mee te nemen als je niet van je schoonfamilie houdt.

Een recensie in Amsterdam schreef:
Beoordeling: 2,5 / oneetbaar.

Conclusie: Met het Stedelijk Museum, het Rijksmuseum en het Concertgebouw op zichtafstand bevindt deze kraam zich in het centrum van de cultuur. Kunst om zo'n walgelijke oliebol te maken.