Wat kookt bokt op een date?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat kookt bokt op een date?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:42

Ik zou op een eerste date niet voor hem koken, vooral niet omdat je geen idee hebt wat hij wel of niet lekker vind.
Als je elkaar zo kort kent (in de meeste gevallen van een eerste date, tenzij je elkaar al jaren als gewone vrienden kent natuurlijk), loop je veel te veel risico dat je de plank volledig mis slaat.

Maar als ik eenmaal een beetje een inschatting kan maken wat hij wel of niet lust, vind ik een stoofpot altijd heerlijk.
Kun je van te voren op het vuur zetten zodat je lekker bij je date op de bank kan kruipen en je kunt er eindeloos mee varieeren zodat er altijd iets van te maken is wat de ander ook graag lust.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:43

misschien kun je die aardappels vervangen door aardappelpannekoekjes?

Dat maak je van geraspte aardappel, roomkaas, geraspte kaas, ui, bloem en slagroom. Dan hoef je er in principe niets meer bij als je ook die groenten schotel hebt, Ik kan het recept zo snel niet vinden op internet. als je wil kan ik even wat beter zoeken haha.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:50

Ik heb het laatst iets heel simpels gemaakt:

'pizza' broodje.
Stokbrood afbakken, bestrijken met spaghetti saus, ham erop, vervolgens schijfjes ananas en een kaasje eroverheen. Tadaaaaaa broodje hawai.
Dat zou je ook vegetarisch kunnen maken, dus gewoon met groente erop.

Het viel in de smaak, mijn vriend vond het destijds heerlijk!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:50

Als ik echt een man moest veroveren met mijn kookkunsten? :')
Dan loop ik naar de slager en koop van de beste man het beste dikste stuk vlees en ging die bakken voor meneer.... zo manmens vreet je vlees op en sleep vrouwmens naar je hol :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:52

als ik ga koken voor vriendjelief dan maak ik lasagne met een salade, maak ik zelf pizzabroodjes, runderlappen met krielaardappeltjes en broccoli, spinazie á lá crème met vissticks (altijd favoriet _O- )... hij eet vrijwel alles. behalve zuurkool. maar dat lust ik zelf ook niet :))

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:24

Anne_mieke88 schreef:
Dan loop ik naar de slager en koop van de beste man het beste dikste stuk vlees en ging die bakken voor meneer.... zo manmens vreet je vlees op en sleep vrouwmens naar je hol :')

:') :') :') *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:29

In het boek Veg! staan fantastisch leuke groentenrecepten, mocht je extra inspiratie willen, trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:31

xSogno schreef:
Ik maakte vaak lasagne op een date. Met een ciabatta/stokbroodje vooraf, en lekker wijntje erbij.

Ben dus niet de enige die lasagne op tafel zet bij een date ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:33

Ik heb ooit eens als voorgerecht zelfgemaakte champignonsoep gemaakt. Hoofdgerecht had ik kipfilet gevuld met kaas en toen in aluminiumfolie in de oven ook een paar champignons erbij voor de smaak en dan wat lekkere kruiden. Héérlijk. En dan inderdaad iets van groente, aardappeltjes. Nagerecht had ik chocolademousse gemaakt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:35

Mijn lieve mannetje heeft lasagne gemaakt op onze tweede date!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:39

Mijn ventje had op onze 3e date voor me gekookt :D

Voorgerechtje van gerookte zalm carpaccio
Hoofdgerechtje van spaghetti met roomsaus met krab en garnaaltjes <3
En toetje was vla :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 17:47

Hij staat morgen om 19.00 voor de deur *\o/*

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:49

lieveli schreef:
Hij staat morgen om 19.00 voor de deur *\o/*

Spannend! *\%/*

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:52

Alle boodschappen al in huis?
Mijn man kan eigenlijk niet koken maar toen we verkering hadden.....25 jaar geleden..... Heeft hij ooit nasi voor mij gemaakt. Natuurlijk de lekkerste die ik ooit op heb.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:48

Alles behalve de courgette en aubergine, die haal ik morgen. De karamel is aan het koken en ik heb genoeg bloem om voor heel Afrika koekjes te bakken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:55

tss wereldverbeteraar :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:44

Mag ik nog een kleine tip meegeven?

Aubergine is het aller aller lekkerst wanneer je ze in plakken snijdt, ze vervolgens op met zeezout besprenkeld keukenpapier legt, en je de bovenkant ook nog even met zeezout besprenkelt. Hierop weer wat lagen keukenpapier, en ik zet er vaak ook nog een glazen ovenplaat ofzo op, voor wat extra gewicht. Daarna het zout er afwrijven (eventueel afspoelen, maar dan weer droog deppen), en dan pas bereiden zoals het kookboek voorschrijft.

Dan zijn de auberginetjes heerlijk zacht, en niet zo zompig en taai <3

Ik ben een heel luie kok, maar hiervoor trek ik graag extra tijd en moeite uit, want het maakt zo'n verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:50

Anne_mieke88 schreef:

hahaaa :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:53

Bhriseis schreef:
Mag ik nog een kleine tip meegeven?

Aubergine is het aller aller lekkerst wanneer je ze in plakken snijdt, ze vervolgens op met zeezout besprenkeld keukenpapier legt, en je de bovenkant ook nog even met zeezout besprenkelt. Hierop weer wat lagen keukenpapier, en ik zet er vaak ook nog een glazen ovenplaat ofzo op, voor wat extra gewicht. Daarna het zout er afwrijven (eventueel afspoelen, maar dan weer droog deppen), en dan pas bereiden zoals het kookboek voorschrijft.

Dan zijn de auberginetjes heerlijk zacht, en niet zo zompig en taai <3

Ik ben een heel luie kok, maar hiervoor trek ik graag extra tijd en moeite uit, want het maakt zo'n verschil.

Nomsssss ga ik doen!

Verder is mijn huis bijna schoon, alleen op mijn bed ligt mijn paardenbeddengoed. Ik heb geen fut meer om iets anders in de was te gooien :')

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:57

haha leg er een sprei overheen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:37

Misschien vindt hij dat net sexy <<)

Nee, serieus nu, wedden dat hij dat niet eens opmerkt?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:06

Anne_mieke88 schreef:

:') zo blij dat ik geen mannen hoef te versieren _O-

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:13

Ik ben dus nu zo nieuwsgierig, hoe het gegaan/gaat is he :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:38

Ik zou dan gewoon boontjes ( of andere groente) en aardappelen koken met een stukje biefstuk ofzo. Uiteraard allemaal wel lekker op smaak gebracht.

Gewoon iets simpels maar wel lekker. Pas als ik iemand werkelijk leuk vind en heb leren kennen ga ik mij echt eens uitsloven. Maar dan weet je al veel beter wat de ander lekker vind / waar die van houd.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:55

Voor een eerste (tweede of derde) date zou ik ook niks heel speciaals durven maken trouwens, veel te bang dat iemand het niet lust. Ik ben zelf echt een hele makkelijke eter, vind bijna alles lekker en hou heel erg van uit eten en speciale dingen maar dat zou ik iemand die ik nog niet zo goed ken niet zo snel durven voorzetten.
Dus dan wordt het toch een lekkere pasta of lasagne ofzo, dat vind ik in ieder geval zelf heel lekker. Mocht het dan niet in de smaak vallen heb je in ieder geval zelf lekker gegeten! :')