Eten voor op school?! tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoor

Re: Eten voor op school?! tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:15

Wow! wat klinkt dat allemaal lekker!
Hebben jullie ook nog ideën voor tussendoortjes?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:16

Daar wil ik ook even over meelezen, kom niet verder dan fruit of rauwe wortels, ik lust geen noten of rozijnen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:17

Noedels, warm water erbij en klaar.
Cup a soup
Koude pasta- of maaltijdsalade
Koude aardappeltortilla
Koude groente ei tortilla
Bladerdeeg met groente en/of witte kaas

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:18

Lovealmar schreef:

In chocola gedipte aardbijen.. :o :9

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:20

Tobiaspruim schreef:
ja maar ook dat vegetarische gedoe

Tja, en dat 'vegetarische gedoe' is nog beter voor het milieu ook.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:34

Lovealmar schreef:
DewiRox schreef:
Tegenwoordig heb je hele handige bekers waarin je yoghurt en creusli gescheiden kan houden en dus bij elkaar kan doen als je gaat eten. Zo wordt de creusli niet zacht.

Of sla bakjes, waar een bakje in de deksel zit waar je de dressing in kunt doen. Verder gewoon sla, komkommer, tomaat enz erdoorheen en dan als je gaat eten de dressing erin.

bedankt voor je reactie! Dat is handig zeg! Weet je toevallig ook een site waar ze dat verkopen? en het zelfde voor de sla bakjes?

Ik heb ook zo'n beker met apart muesli gedeelte, deze kan je ook in de vriezer zetten (is dubbelwandig met koelspul erin) en dan blijft het ook nog langer lekker. Deze heb ik toen bij de kruidvat gehaald.

Wat betreft brood eten, bleh wat had ik daar een hekel aan vroegah. Maar nu woon ik op mezelf en is dat broodje toch ineens heel aantrekkelijk, maar om het weg te krijgen neem ik het nu mee in een broodtrommel zodat het iets lekkerder blijft (niet zo plat, waardoor ook nog is je beleg door heel je broodje zit :x ). Misschien is dat nog een tipje mocht uiteindelijk salades en wraps toch niet helemaal lekker uitpakken voor je ;)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:40

@renee: weet je nog hoe duur die beker ongv was? goedkoper dan die site?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:47

3 euro was de duurste (ik heb meerdere van die koeldingetjes gehaald). Maar ik weet niet zeker of ze er nog zijn, maar je kan het altijd even vragen :)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 00:01

@renee: Dankje wel! Ik zal zeker kijken!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:10

Wat ik op m'n werk heb gezien is van die crackers met Philadelphia/kruidenkast en daar een paar blaadjes basilicum op al dan niet meteen paar plakjes tomaat. Zag en rook heerlijk! Ook lekker en gezond voor een klein tussendoortje zijn (in reepjes gesneden) paprika.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:26

Ik ontbijt nooit :o (krijg brood gewoon niet naar binnen 's ochtends :n ) maar sinds ik elke dag werk neem ik zo'n drinkpak Goedemorgen drinkontbijt mee. Zit fruit in, en granen/vezels (eigenlijk dezelfde substantie als op de vorige pagina beschreven werd, alleen goedkoper dan fruit enz. Kopen) zo krijg je toch alles binnen, en het vult goed :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:27

Je kan evt. bij de Blokker kijken, die verkopen als goed is tegenwoordig van Sistema spullen. Had het denk bij hun in de folder zien staan. Die hebben meerdere "to go" dingen, o.a. een beker met apart stuk voor cruesli. Ik heb daar zelf een lunchbox van (bij de AH vandaan, de XL winkels hadden (hebben?) ze), met in de deksel mes en vork. Een vrieselement en een los bakje voor dressing.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:27

Ipv gewoon brood kan je ook een keer een ander soort brood proberen misschien? Ik vind speltbrood (van de coop) heel lekker. Ook lekker met humus erop. Of turks brood. Ook erg lekker.

happyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:50

Ik weer het niet zeker maar dat kun je volgensmij ook bij de supermarkt halen :)[/quote]
Echt? welke super markt? Hier in de buurt zit een jumbo, AH en coop en Aldi![/quote]

Volgensmij hebben ze die wel bij de Ah maar ik weet het niet zeker!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:05

xBerber schreef:
Lovealmar schreef:

Steken die niet als je ze opeet..? :D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:24

Aranel schreef:
xBerber schreef:

Steken die niet als je ze opeet..? :D

Ik moest echt tien keer erover denken wat je bedoelde.. Maar autocorrectie deed niks en geen school he :')

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 09:43

oh meiden: in chocola gedipte aarbeien? :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
HEAVEN!
Als ik een dag heb met geschiedenis neem ik die mee! :))

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:51

Je hebt pb :o

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:51

Appel met kaneel en suiker is ook lekker voor tussendoor. Met rozijntjes bijv. :) appel alleen op school snijden, boterham zakje wat kristalsuiker in doen en wat kaneel in mengen, appel snijden en dippen maar.
Of appel met nutella :9

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:01

Brood vind ik ook vaak vrij snel saai worden en wordt de verleiding erg groot om iets op school uit te kantine te kopen. Tegenwoordig smeer ik mijn boterhammen wat uitgebreider. Bijvoorbeeld maisbrood met kaas, tomaat en komkommer, brood met roomkaas en komkommer, etc. Veel lekkerder en het vult ook beter. Soms doe ik ook camembert of brie op mijn brood als we het in huis hebben.
Pasta salade vind ik een erg goed idee om ook mee te nemen! Pasta is niet duur en door de groente die je erin doet wordt het ook veel gezonder dat een boterham met zoetwaar.

Als tussendoortje neem ik altijd fruit mee (appel, sinaasappel, druiven, nectarines, etc) en neem ik wat groente mee (paprika in stukken, snoeptomaatjes, flink stuk komkommer, radijsjes, etc.)

Zo zijn er een hoop combi's mogelijk en kun je op de dag zelf bekijken waar je zin in hebt. Daarnaast zijn de groentes vele malen goedkoper dan die mierzoete schoolkoeken.
Laatst bijgewerkt door Cabelona op 18-08-14 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:02

DewiRox schreef:
Tegenwoordig heb je hele handige bekers waarin je yoghurt en creusli gescheiden kan houden en dus bij elkaar kan doen als je gaat eten. Zo wordt de creusli niet zacht.

Of sla bakjes, waar een bakje in de deksel zit waar je de dressing in kunt doen. Verder gewoon sla, komkommer, tomaat enz erdoorheen en dan als je gaat eten de dressing erin.

handig!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 11:44

Maartje1990 schreef:
Wat ik op m'n werk heb gezien is van die crackers met Philadelphia/kruidenkast en daar een paar blaadjes basilicum op al dan niet meteen paar plakjes tomaat. Zag en rook heerlijk! Ook lekker en gezond voor een klein tussendoortje zijn (in reepjes gesneden) paprika.

Dankje wel! zal ik zeker proberen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:53

EskeGirl schreef:
Ik weet nog een hele lekkere salade!
Kook wat rijst (zilvervlies is gezondst) en wok ondertussen een pakje Hollandse roerbakgroenten (wij hebben uit de diepvries), wat curry erbij en klaar! Er kan ook kip bij, maar dat geeft geen echte extra toevoeging.

Kan havermout ook ipv brinta?

En pannenkoekes: een geprakte banaan, 2 eieren en 2 el havermout, blenden/staafmixen, bakken en klaar! Zowel koud als warm heerlijk :9

Havermout is geloof ik gezonder dan brinta en vast ook goedkoper (41 cent voor 500gr.) :P

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:54

Air schreef:
EskeGirl schreef:
Kook wat rijst (zilvervlies is gezondst) en wok ondertussen een pakje Hollandse roerbakgroenten (wij hebben uit de diepvries), wat curry erbij en klaar! Er kan ook kip bij, maar dat geeft geen echte extra toevoeging.

En pannenkoekes: een geprakte banaan, 2 eieren en 2 el havermout, blenden/staafmixen, bakken en klaar! Zowel koud als warm heerlijk :9

Havermout is geloof ik gezonder dan brinta en vast ook goedkoper (41 cent voor 500gr.) :P

hmm dat klinkt ook allemaal heel erg lekker!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:11

Air schreef:
EskeGirl schreef:

hmm dat klinkt ook allemaal heel erg lekker![/quote]

Bij de havermoutpannekoeken (ik eet ze op deze manier nl ook vaak) is het helemaal lekker als je er ook kaneel doorgooit is mijn mening :P
ik gebruik trouwens maar 1 ei en wat meer havermout, dan vult het beter... koud heb ik ze nog nooit geprobeerd.
Blenderen is ip niet nodig, dan heb je wat meer structuur erin.
Je kan het 'beslag' ook maken van gewone havermoutpap (met melk), zo doe ik het vaak :P, 's morgens havermoutpap (met banaan en kaneel), en maak dan gewoon meer als normaal, en gebruik wat ik over heb, met een ei erdoor, als beslag voor pannekoeken